Hei Granngubben!
Kiitos vastauksestasi. Oli todella ystävällistä, että autat minua tässä asiassa. Onko profiili niin "korkea", jotta saavutetaan max 5mm taipuma? Se oli kyllä f..n. Luulin, että se lähestyisi 0mm tuossa korkeudessa. Toivoin, että pääsisin noin 50mm korkeuteen pysyäkseni alle 5mm. Ehkä tyhmä kysymys, mutta oletan, että olet laskenut seisovalla profiililla?!
// Himneck
Ehkä tyhmä kysymys, mutta oletan että olet laskenut seisovalla profiililla?!
// Himneck
Kyllä, oletin seisovan profiilin (kuorma ja taipuma palkin poikkileikkauksen jäykkään suuntaan). Tarvitset hitausmomentin I, joka on noin 504 000 mm4, jotta et ylitä 5 mm taipumaa palkin päässä. Neliöputki KKR80x40x3:llä on I = 523 000 mm4.
Hei Enk Projektet!
Se tulee olemaan täysin piilotettu. Se on osa liukuovirakennetta. Periaate on sama kuin suurissa vapaasti roikkuvissa teollisuusritiläporteissa. Mieluiten en haluaisi, että korkeus ylittää 50 mm. Voin lähettää periaatepiirroksen, kun tulen kotiin tänään. On myös mahdollista estää taipumista jännityskaapelilla.
Ja, oletin seisovan profiilin (kuorma ja kaartuminen palkin poikkileikkauksen jäykässä suunnassa). Tarvitset hitausmomentin I noin 504 000 mm4, jotta et ylitä 5 mm taipumaa palkin päässä. Neliöputki KKR80x40x3:lla on I = 523 000 mm4.
Luulin, että pääsisin helpolla vain vahvistamalla, että riittää 50 mm palkki rakenteen pohjassa pysyäkseni rajoissa ja antaa muun rakenteen pysyä ulkopuolella, mutta luulen, että on helpointa, jos palaan täydellisellä luonnoksella siitä, mitä haluan rakentaa. Rakenteen jäljellä olevat osat vastustavat taipumaa, joten voi olla, että selviän heikommalla palkilla, jos olen onnekas!
Hei Granngubben!
Luonnos on tulossa. Meillä oli sähkökatkos lauantaina, joka aiheutti, että tietokoneeni kaatui täysin. Luulen, että olen saanut sen kuntoon nyt, joten voin todennäköisesti lähettää pari kuvaa tänä iltana, jos kaikki menee hyvin!
Tässä on pari luonnosta rakenteesta. Alemmassa palkissa putkirakenteessa tapahtuva taipuma tulisi pitää alle 5 mm pisteessä A, jotta se voidaan kompensoida kiinnittämällä palkki toisessa päässä, pisteessä B. Valitettavasti pisteitä B ja C ei voida yhdistää rakenteen vakauttamiseksi. Vasemmalla vastapainosta näkyy jännityslanka, joka on ylimääräinen mahdollisuus kompensoida taipumaa.
Sitten ymmärrämme, mitä aiot rakentaa. Pari pohdintaa:
Ensimmäisessä viestissäsi kirjoitat 100 kg last. Luonnoksessa näkyy 50 kg dörrblad.
Dörrblad voisi toimia jäykkänä levynä. Jos dörrblad kiinnitetään palkkiin niin, että palkin taipuminen estetään välillä 1250 ja 2500, saadaan aivan erilainen kuormitustilanne. Silloin selviät matalammalla palkilla.
Naapuri-ukko:
Sain alustavan painon puusepänverstaalta, joka oli lähes 100 kg, mutta kun sain sen toimitettuna, se painoi vain 49 kg, mikä on luonnollisesti positiivista. Luulin, että olin jo maininnut tämän ketjussa, mutta en ollutkaan!
Hyvä, jos terä toimii jäykkänä levynä. Vertikaalinen palkki sekä ylätuki kiinnitetään ovenlevyyn, mutta alareunaan on hieman hankalampaa päästä käsiksi ja kiinnittää 2500 palkki alalevyyn. Koko teräskehys tulee osina ja kootaan paikalleen sisäseinään, joka peittää liukuoven auki ollessaan. Jos se ei ole välttämätöntä vakauden kannalta, välttäisin mielelläni kiinnitystä alareunaan.
No niin, toivottavasti myös oven hinta puolitettiin
Ymmärrän, että et halua kiinnittää ovea palkkiin, mutta ehkä voisit saada kiinnityspisteen palkin päähän, (ovea kohti).
Ehdotettu vaijerituki on hyvä idea, joka antaa sinulle mahdollisuuden säätää oven kallistusta, (voi olla vielä tehokkaampi, jos kiinnityspiste palkissa sijoitetaan lähemmäksi vastapainoa).
Jos vastapaino kuormittaa palkkia, kuten luonnoksessa, se kompensoi osan oven painon aiheuttamasta taipumasta.
harmi että en piirtänyt "motvikts"oviani.
periaatteessa vain muutama rissa ja suurempi vastapaino itse ovessa.
ainakin kaksi kertaa pienempi kuin sinun rakenne
Naapurin ukko:
Valitettavasti hintaan lisättiin alv.
Voin ehkä laittaa pari ruuvia alalaitaan, jos teen vähän töitä.
Ajatuksena vaijerin kanssa on ensisijaisesti, että voi hienosäätää oven lehden kulmaa. Voin sijoittaa vaijerin kiinnityksen taakse painon vastapainoksi, jos tarvitaan.
On myös toinen mahdollisuus vastapainolle, ja se on antaa takapyörien "roikkua" kiskon yläreunassa. Kisko on ylösalaisin käännetty kattokisko roikkuville liukuoville, joten se on oikeastaan tehty juuri tämän tyyppistä kuormitusta varten.
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.