S
Taloni on rakennettu vuonna 1969 ja on erinomainen esimerkki kaikista aikakauden rakennusvirheistä. Minulla on muutamia kysymyksiä, joihin toivon saavani vastauksia teiltä, jotka ehkä tiedätte :)

Seinä on rakennettu 50 mm koolauksilla ja sitten 9 mm kovalevyllä molemmin puolin. Olen purkanut kovalevyn siltä puolelta, joka on tarkoitus remontoida. Toisella puolella pintakerros on valitettavasti jo vaihdettu, joten sitä ei saa vahingoittaa.

Minulla on kynnys ja ovi, jotka aion vaihtaa, karmi on 93 mm "syvä". Miten minun tulisi toimia saadakseni karmin linjaan seinän kanssa? Olen miettinyt 22x45 peitelistojen laittamista kaikkiin koolauksiin ja siten laajentaa niitä 72 mm:iin.

9 + 72 + 13 on 94 mm, mikä on täysin hyväksyttävää, mutta onko järkevää laajentaa koolauksia listoilla? Istuu karmi hyvin, jos se ei ole keskitetty sellaiseen koolaukseen, mihin sen pitäisi olla kiinnitetty?

Koolaukset eivät myöskään ole millään erityisellä jaolla, miten asennan silloin kipsilevyn? Makuulla?

22 x 45 toimii hyvin juoksuttamiseen. Voit liimata (& ruuvata) lämmityksen kiinni, jolloin siitä tulee enemmän yhtenäinen sääntö.

Karmi tulee pysymään hyvin, jos kiinnität sen sääntöön.

Asenna uudet säännöt vanhojen viereen, (tai juokse kiinni olemassa oleviin liimalla & ruuveilla), niin että tulee cc 60 cm. Ottaen huomioon kuinka ohut ja huteran seinä luultavasti on, voit varmasti hyödyntää asentamalla ylimääräisiä sääntöjä, niin että tulee cc 30 cm.

S
Kiitos vastauksesta, mutta valitsin toisen tavan. Laitoin makuulle 45x45 koolauksia, jotka kiinnitettiin pystyssä oleviin koolauksiin, seinästä tuli paljon vakaampi, joten olen melko tyytyväinen, liitän mukaan muutamia kuvia jotta näkee miten tein :)

Tältä se näytti kun purin, ulkonevat naulat ovat niitä, joilla toisen puolen masoniitti kiinnitetään, uskomatonta kyllä, masoniitti on naulattu 75 mm nauloilla :O

BVIRPtY.jpg

Kuva seinän kehyksestä. En ymmärrä, miksi kaikkialla on kolme koolausta ja miksi rimat ovat katkenneet jokaisen "keskimmäisen" koolauksen kohdalla.

mfQk4PW.jpg

Tältä se näytti yhden illan koolausten jälkeen, liimasin ja ruuvasin koolaukset oviaukkoon, muuten ne ovat vain ruuvilla kiinni.

XhBpo2f.jpg

Tältä se näytti eristettynä ja valmis kipsilevyn asennukseen. Koolaukset, jotka olivat olemassa olevan oviaukon edessä, olivat alareunassa 81 cm ja ylhäällä 80 cm. Joten säätövara oli täysin poissa, asensin uudet koolaukset oikeisiin mittoihin ja sahasin vinon pois olemassa olevista koolauksista tiger-sahalla.

kbdKZxu.jpg

Kipsilevyt asennettuna ja valmiina, pitää vielä ruuvata lisää, mutta muuten se on valmis tapetointiin, ovenkarmi asennettiin noin 2 tunnissa, ensimmäinen kerta, kun asensin karmin, joten kesti hetken säätää se paikalleen :)

ZlD2xmx.jpg

• Tykkään
RoBo
  • Laddar…
Ymmärränkö oikein, onko se sisäseinä vai ulkoseinä, jonka kanssa työskentelet?

S
Sisäseinä,

Erinomaista!
Hyvä informatiivinen palaute!

(Seuraavan oven karmityö tulee kestämään < 1 tunti. :))

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.