Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
Kallebo: Istun saman pohdinnan parissa. Haluaisi varmaan reglarna:n vakauttamisen molemmilta puolilta, mutta miten tämä ratkaistaan ammattimaisesti, kun on kaksi itsenäistä runkoa kuten yllä? Miten rakensit prosit?
anders07: Se muuttuu tummankeltaiseksi auringossa ja voi tulla vähän rapeaksi, mutta ei muutamassa päivässä. Tarkista, että ovi toimii edelleen kuten sen pitäisi, ehkä siellä oli vähän liikaa ympärillä...
toolman77: Olen rakentanut pienen "väliaikaisen" vajaan, joka on osb:lla päällystetty ja kuprinolilla maalattu. Nyt noin 6 väliaikaisen vuoden jälkeen muutama osb-lastuja on irronnut, mutta kaiken kaikkiaan se näyttää liian hyvältä, jotta jaksaisin rakentaa sen uudelleen kunnolla.
Marcussjogren: Jos joku sattuisi olemaan samaa kysymystä kuin minä, niin kalkkilaasti tarttuu hyvin peltiin. Saattaa olla tarpeen lisätä vähän enemmän vettä, ja auttoi myös, kun suihkutti vettä peltiin, jotta laasti tarttui. Se tulee olemaan löysästi kiinnitetty, kun se on asetettu - joten käsittele sitä varoen. Mutta kun se alkaa kovettua, se tarttuu itse asiassa melko hyvin. Tällainen sauma ei
Timm: Teen projektia kotona, jossa aion rakentaa pienen laajennuksen 6 neliömetriä, eteisen. Rakennan sen vanhalle muurille, jolla aikaisemmin on ollut kuisti, joka on vankka. Olen parhaillaan kiinnittämässä takapalkkia lattian palkkeihin talon perustuksessa, kokeilin porata ja kiinnitin sääntöä 8x120 naulapultilla, mikä meni sujuvasti ja tuntuu vakaalta, mutta olen epävarma, riittääkö
Joco_: Kun asensin kylpyhuoneeni tuulettimen, sain mukaan ylimääräisen liitännän 125 Ø, ehkä voisit vilkaista Ventilationsprodukter/genomföringar jonkinlaisia.... [bild]
Krille4: Aiomme myös sisustaa yläkerran ja tulemme eristämään sisäseinät. Lisäkustannus ei ole erityisen suuri, sillä meillä on jo eristeet ja aiomme eristää itse. Jotta voisimme hyödyntää oleskelutilaa, joka on seinän takana kaikista makuuhuoneista, uskon myös, että se on tarpeen. /Krille
ZipLock: Ennen vanhaan ei ollut kipsilevyjä ja työvoima oli halpaa....... Tekniikka, jossa rappaus tehdään ruokomaton päälle, kutsutaan "revetering" ja se vaikutti olevan yleinen 1900-luvun ensimmäisellä puoliskolla. Olen poistanut kolme sellaista kattoa asunnossani vuodelta 1936, ja kuten yllä kirjoitettu, siitä irtoaa pölyä hirveästi ja lattialle tulee paljon enemmän kuin mitä luuli
Robert63: On ostettavissa superhalpaa peitemuovia useimmista tavarataloista, jotka käsittelevät maalaustarvikkeita. Osta ja aseta sen päälle, mihin et halua pölyä, estä mielellään myös viereinen huone, koska hiomapölyllä on taipumus levitä. Erityisesti se ei kuitenkaan pölyä paljon sillä hiomalaikalla, joka teillä on.
nimhed: Hmm, fiksua. Ehdottomasti ajatus. Mutta uudet ohjeet, lattia nostetaan 15 mm, jotta vältämme korokkeen. Uusia ongelmia kynnyksissä, mutta se ratkeaa varmaan.
Strip: Raon koko ei ole niin tärkeä, sinun pitäisi silti vakauttaa ovenkarmi, jotta se ei voi vääntyä. Mittaa vaahtopistoolin suuttimesta, niin saat ainakin minimimitan :)
verktygsgurun: Willabilla on tämä paksuus pilareissa, jotta liukuelementtien ala-/yläkisko ei ulkoneisi pilarin ulkopuolelle. Se on siistimpi näin. Puhtaasti lujuusopin kannalta ohuemmat pilarit olisivat riittäneet.
richardtenggren: Eikö PL400(sen sijaan, että PL600?) ja spikplugg ole helpoimmat, jos oletetaan, että se on tiili/kiviseinä. Voit porata myös reiän tukipuun ja kaakelin läpi betoniporan avulla. Jos vain lyöt pois iskun, kokemukseni mukaan betonipora toimii hyvin kaakelilla. Olen käyttänyt poravasaraa tukipuun ja katon läpi samaan aikaan spikplugg'ille, kun olen laskenut kattoamme asunnossa.
anders07: Tervetuloa tänne! Kaksi kiinnityspistettä voi riittää, jos myös liimaat, riippuu siitä, kuinka pitkä seinä on. Jos haluat halkaista suorakaiteen sahalla tai upotussahalla, aseta sääntö parin muun säännön viereen saadaksesi tarpeeksi leveän pinnan tukea saha varten ja sitten sahaat. Tavallinen käsisaha toimii myös, mutta vaatii hieman enemmän voimaa...
snowjim: Nopea ja hyvä vastaus, KIITOS! Kaapit ovat avoinna ylhäältä, joten vähän rasvaa saattaa varmasti livahtaa oven ohi kattoon asti, mutta totta, suuria määriä ei pitäisi olla. Kun poistimme raakapontin, joka oli kiinnitetty alkuperäisen katon päälle, se oli kuitenkin melko keltainen ja haisi vanhalta. Joka tapauksessa maalinpesu pitäisi poistaa sen, jos käytämme sitä ennen uusien
Oldboy: "Pelkään, että minulla on enimmäkseen pystysuuntaisia sääntöjä... Tehdä uuden vaakasuuntaisen "läktin" vaakasuorista paneelilaudoista? Kuinka tiheästi niiden täytyy sijaita?" Cc 60 cm on aina hyvä mitta. Se voi onnistua myös cc 1 m. Tiheämpi rankennus/naulaus antaa kuitenkin vakaamman ja paremmin istuvan (vähemmän riskiä raoille) paneelin. Lisäksi vakio helmiponttilauta
jel: [citat] Minulle suositeltiin kangasta masoniitin sijaan yhteydessä linisolering, perusteena oli että masoniitti on liian tiivis. Mikä on oikea en tiedä, mutta tässä tapauksessa (n. 11 m2 vino katto) ajattelin toimia isolina-suosituksen mukaan.
SBH: [citat] riippuu siitä, mikä makita, niitä on erilaisia malleja. kaikki makita ei ole laatua
heimlaga: Puutalojen julkisivut vaativat vaihtamista kaikissa kattoreunoissa. Ei ole mitään muttia eikä poikkeuksia. Se vain on niin.
f91jsw: [citat] Ja? Sittenhän se on toiminut 5-10 vuotta ja sitten tehdään uudelleen muutaman tunnin työllä.
ensamresande: Hyvällä/terävällä poralla (Bosch Multi Construction on erittäin hyvä!) onnistuu hyvin ilman iskua, vaikka se saattaa viedä vähän aikaa. Mutta jos se on vain yksi reikä, niin ei hätää. Kuten sanottu, iskuporakone on ystävällisempi materiaalille. Jos sinulla on 13 mm istukalla varustettu porakone, voit itse asiassa kiinnittää siihen SDS-poranterän hieman kikkailemalla.
gungunsen: [citat] Siitä tulee laattaa, mutta märkätila 1 (suihku) siirretään hieman kauemmaksi tästä kulmasta epävarmuuden vuoksi.
JFrisk: Se kuulostaa hyvältä idealta, paristakin teräslangoista tai muurarin naruista voin kyllä panostaa! Silloin on ainakin vähän mahdollisuus kosteuden tuulettua taakse. Peittäviä juttuja kellarin seiniin laittaminen on varmaan väärin, täytyy yrittää tehdä se niin vähän väärin kuin mahdollista. Yksi rako ylhäällä ja yksi alhaalla sekä muutamia ilmarakoja taakse.
morajonas: Byggahus.se täytyy olla rakentajan paras ystävä. Saat vastauksen periaatteessa mihin tahansa kysymykseen milloin tahansa vuoden aikana.
Hemmanisse: Ajattelin vaihtaa kuistin kiinteät pleksilasit Skånska Byggvarorin liukulaskeihin, jotka ovat nyt kampanjassa optimal-sarjassa. Heidän asennusohjeidensa mukaan leveyden tulisi olla vähintään 10 mm ja korkeuden 5 mm karmin säätämiseksi. Kun luet ohjeiden lopusta, siinä sanotaan, että pehmeän tiivisteen avulla tiivistetään karmi ja runko yhteen. Mitenköhän he tätä ajattelevat? Jos
PFA: Protte, tarkoitatko että liimataan paneeli suoraan tapettiin yksinkertaisesti? PL400 tai 600? Onko joku kokeillut? Sama sitten toiselle seinälle koolauksen kanssa, oletan?
TheGame: Casco märkätilasauma oli se, jota käytin. näyttää itse asiassa edelleen kuin uudelta.