Hei.

Olen laajentamassa taloa kellarilla. Pohdiskelen, millaisen palkin pitäisi olla aukkojen yläpuolella, missä yläpuolinen lattiapalkisto tulee vastaan. Mutta sitten tajusin. Eikö reunapalkki (POS 3 linkissä) kanna kuormaa kantavista ulkoseinistä? Joten minun tarvitsee oikeastaan vain mitoittaa palkit aukkojen kohdalle lattiapalkiston perusteella? Voiko olla niin, että jos kiinnitän lattian palkit reunapalkkiin yhteistyötä varten, minun ei tarvitse palkkeja kellarin ikkuna-aukkojen yläpuolelle?

Toivottavasti ymmärrätte, mitä tarkoitan. Kysykää, jos ette tajua.

http://www.traguiden.se/konstruktion/konstruktionsexempel/bjalklag/ 2D-piirros rakennuksen kantavasta ulkoseinästä, jossa näkyy ylä- ja alasyyli, kantpalkki, lattiajuoksut ja kellarin ulkoseinä.
 
Viimeksi muokattu:
S
tarkoitatko poistaa useita golvbjälkar?
 
Ei. Ihmettelen, voinko poistaa palkin ikkunan yläpuolelta, jos esimerkiksi ruuvaan ja liimaan kiinni lattiaojat reunapalkkiin.
 
S
et ajattele sitä alempaa sylliä?
 
  • Tykkään
Vds123
  • Laddar…
Alaohjauspuu jää paikoilleen. Aivan kuten yläpuolella kuvassa. Otamme muuten kuvan. Ja kuvitellaan, että olisi ikkuna alaohjauspuun alla. Perusmuurissa. Tarvitsenko palkin sen aukon yläpuolelle siinä tapauksessa, vai hoitaako reunapalkki lattianiskoista tulevan kuorman, jotka sijoittuvat aukon yläpuolelle? Eli jos kiinnitän lattianiskojen päät ruuviliimattuna yhteistoimintaa varten.
 
Viimeksi muokattu:
S
sinä tarkoitit niin. on niitä, jotka likaantuneet siihen ja niitä, jotka ovat asettaneet rautatiekiskon. alussyll, kanttipalkki haluan. tosin oikeasti vain palkki kantaa painon.
 
Haha nyt en tajua viimeistä. Haluatko selventää? Käyttäisitkö vain kantbjälke, koska se on ainoa, joka kantaa kuormaa?
 
S
anteeksi.
tietenkin säilytä kantbalk.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.