Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
corre: Sinä varmaankin maalaat oven jälkeenpäin? Silloin maali hoitaa viimeisen tiivistyksen. On tärkeintä, että vesi ei jää seisomaan, vaan valuu tai haihtuu nopeasti.
JohanLun: Noin tein omien rakojeni kanssa, ne eivät olleet aivan samanlaisia, mutta luulen että se toimii... Eli liitoskohta on edelleen selvästi näkyvissä, mutta itse "musta" halkeama on täytetty... Se on mielestäni paljon parempi kuin että levyssä olisi musta viiva. Luulen, että ajattelet oikein, jos katto on vain valkoinen eikä siinä ole suurempia poikkeamia, en usko että mietit sitä sen
Marcussjogren: Tarkalleen - sekoitat siitä saumausmassan. Puuliima muuttuu läpinäkyväksi kuivuessaan :)
petersson79: Olen aloittamassa grillikulman/ulkokeittiön rakentamista, mutta olen hieman epävarma mitoituksesta... Vaimo ei halua, että se näyttää liian kömpelöltä, mikä usein on riski kun rakennat itse, ottaa liian paljon huomioon mitä tulee puutavaraan... Ainakin minä. Ajatuksena on, sisäseinälle kolme tolppaa 2x 45x95, jotta saadaan luonnollinen tuki kantopuulle, joka ajattelin 45x120 -
Henri: En usko, että 80-luvulla rakennetut talot ovat painekyllästettyjä sora. Sen sijaan niitä esiintyi usein 70-luvulla.
Hoffmeister: [citat] Todennäköisesti itsestäänselvyys ehkä, mutta en ole koskaan tehnyt tätä ennen, joten täytyyhän sitä kysyä! Kiitos nopeasta vastauksesta!
larsbj: Käytä liimaa, jonka luokitus on D4. Luokka D3 liimalla on taipumus heiketä ulkona muutaman vuoden kuluttua.
Morsansgrabb: Kiitos vastauksista kaikille! Kyllä, lamppu on perintö edellisiltä omistajilta ja se pitää vaihtaa. Samalla se on vanhempi malli, jossa kaikki osat ovat lasia/keramiikkaa. Onko se suoranainen kuolemanloukku? Siinä tapauksessa se otetaan heti alas. Pistorasia on maadoitettu.
norrbottenstorpet: Tukeva harvapaneeli, 28x70 tai ehkä 34x70 kestää helposti jopa kaksinkertaiset kipsilevyt, noin 2x36 kg. Tosin nämä kiinnitetään moniin pisteisiin ja hyvin jakautuneesti, mutta. En olisi huolissani kiinnittääkseni noin 7-9 kg per kiinnityskohta.
Klicka: Täytynee käyttää montage/kiinnityslimaa :-)
larsbj: Kuumasinkitys kestää hyvin ulkoilmastoa, toisin kuin sähkösinkitys. Kuumasinkityksen laatu voi vaihdella suuresti, joten näkyviin jäävissä yksityiskohdissa ostaisin laadukkaita tuotteita, enkä ehkä halpakaupasta.
Andreas12345: Myyjä on kuollut ja kuolinpesän osakkaat eivät tiedä mitään (välittäjän mukaan). Kun katsoo Weberin sivua, sen pitäisi ilmeisesti toimia. http://www.weber.se/fasad-puts-och-murbruk/hitta-ratt-systemlosning/olika-typer-av-putssystem/puts-med-isolering.html Mutta mistä tietää, että se on tehty oikein oikealla tyyppisellä rappauksella?
Chrissofsweden: Siitä tuli tosi hyvä, kun se laitettiin kuten kuvassa 1.
mexitegel: Kyllä, niin se on. Se kutistuu eniten syiden suunnassa, ja lisäksi puun pitäisi kutistua suunnilleen yhtä paljon kaikilla "jaloilla" ;). Maan liikkeet ovat todennäköisesti suurempia kuin puun.
snowjim: Kiitos kuvista, pelkään vähän lattian avaamista, koskaan ei tiedä, kuinka vaikeaa on saada pois fix. Jos käy huono tuuri, he ovat tehneet todella hyvää työtä niin, että se täytyy hakata pois ja se ei ole kivaa, kun on puulattia. Emme ajattele vaihtaa alalattiaa, vaan laittaa parketti sen päälle. Riski on kuitenkin suuri, että meidän täytyy tasoittaa lattia sen jälkeen, kun
ansgar46: En tiedä tarkalleen miten se oli, koska en välittänyt siitä niin paljon. Mutta muistan, että ajettiin ympäriinsä röntgenbussilla ja käytiin työpaikka toisensa jälkeen. En työskennellyt asbestin kanssa vaan toimistossa.
Stina71: Muutama lyhyt pohdinta. Ajattelen kunnostaa laiturini, joka sijaitsee suoraan joen äärellä. Laituri on tänään rakennettu vanhoilla puhelinpylväillä. Nämä ovat vaaka-asennossa laiturin ympärillä kuin "kehys". Täällä on myös laituri. Näyttää siltä, että puhelinpylväiden alla on paljon suuria kiviä, kuten kivilaiturin alla. Onko parasta jättää vanhat puhelinpylväät
larsbj: Luulisin, että se on uuden tom:in sietorajojen sisällä. Joka tapauksessa voit käyttää sitä ilman ongelmia. Käännä mutka ylöspäin.
para: Kyllä, souterängkellari ja ehkä vain 2 riviä maan alla enintään
Aknur: Hei Byggahus, Olen lukenut paljon foorumilla viime vuosina, mutta en ole osallistunut tähän mennessä, muutos tulee nyt. Asun talossa, joka on rakennettu vuonna -38 Keski-Ruotsissa. Kellarikerros valetuilla seinillä, joissa on karkeita kiviä seassa ja sideaine hyvin vaalea, kalkkipitoinen? Rappaus kellarin ulkoseinällä on nyt kärsinyt paljon kosteuden kerääntymisestä talon kulmassa.
andersmc: Täällä voit laskea itse: http://swelagerbalk.inadire.se/Lagerbalk.aspx
Ganescha: Kaivoin vähän ja löysin tämän kysymyksen! Mielenkiintoinen kysymys, johon olisi kiinnostavaa saada vastaus!
Dräpe: Haluan vain herättää tämän ketjun uudelleen kiittääkseni danbanan2 :thumbup: Joskus ei vain saa sitä kasaan. Kiitos!
Testarn: Arvaan, että jos olemassa oleva paneeli ja uusi paneeli ovat samanlaisia leveydeltään ja profiililtaan ja sitten maalataan samalla värillä ja samalla maalilla, niin sen pitäisi toimia. Tulee näkymään, että se ei ole täysin sama, mutta ei "pistä silmään". Toisaalta, se on talon historian osa, joten siitä tulee osa talon viehätystä. Kaiken ei tarvitse (tai pitäisi) näyttää
Testarn: Värivalinta riippuu vähän siitä, mikä materiaali on pohjana. Puuun voi maalata pellavaöljymaalilla, munatemperalla jne., mutta ei ehkä liimamaalilla. Huokoisilla levyillä ei haluta maalata pellavaöljymaalilla, koska se imee niin paljon - mutta voi ensin öljytä pinnan ja sitten maalata pellavaöljymaalilla. Rappaukselle käytetään silikaattimaalia tai liimamaalia. Liimamaali oli
Testarn: Se kuulostaa hieman heikolta 70x70 (koska oletan, että tarkoitit tätä 70 mm tolppien kanssa), jos niiden pitäisi kestää kenenkään nojautumista niitä vasten. Sitten pohdin, miten ajattelit kiinnittää tolpat sääntöön. Aiotko säilyttää koko tolpan paksuuden ja sitten porata läpi ranskalaiselle puuruuville? Kuinka monta ruuvia? 140 cm kohdalla vipuvoima on melko suuri ja jos laitat
Janus82: Kuulostaa siltä, että haluat asentaa parketin glespanelen suuntaisesti, ymmärsinkö oikein? Parketti tulisi aina asentaa glespanelen poikittaisesti. Silloin sillä ei ole merkitystä, mihin kohtaan lyhyet saumat osuvat, pitkät saumat saavat aina riittävästi tukea.