1 827 lukukertaa ·
8 vastausta
2k lukukertaa
8 vastausta
Kestävät uraruuvikärjet
Aion purkaa lautoja, jotka ovat olleet asennettuina ulkona useiden vuosien ajan. Ne on kiinnitetty uraruuvilla. Talttaperäisellä työkalulla ruuvien poistaminen on osoittautunut mahdottomaksi. Ostin uraistukan ja kokeilin iskuruuvainta, mikä toimi erinomaisesti. Sain viisi ruuvia irti kahdessa minuutissa. Sen jälkeen istukka vääntyi propellin muotoiseksi.
Onko olemassa hyviä istukoita saatavilla? Tiedän, että on olemassa kestävämpiä ja hieman kalliimpia istukoita, jotka on tarkoitettu iskuruuvaimiin, mutta en löydä uramalleja, ainoastaan Philips- ja Torx-variantteja. Pitäisikö minun ostaa hyvä taltan muotoinen työkalu, sahata ja viilata muotoon? Toimisko se paremmin vai rikkoutuuko se yhtä nopeasti kuin Bauhausista ostettu istukka?
Otan mielelläni vastaan vinkkejä!
Onko olemassa hyviä istukoita saatavilla? Tiedän, että on olemassa kestävämpiä ja hieman kalliimpia istukoita, jotka on tarkoitettu iskuruuvaimiin, mutta en löydä uramalleja, ainoastaan Philips- ja Torx-variantteja. Pitäisikö minun ostaa hyvä taltan muotoinen työkalu, sahata ja viilata muotoon? Toimisko se paremmin vai rikkoutuuko se yhtä nopeasti kuin Bauhausista ostettu istukka?
Otan mielelläni vastaan vinkkejä!
Niin kai sitä sanotaan.
Olen aina ajatellut, että se tulee englannista ja että bits on monikko.
Löysin yhden, joka sanotaan olevan vähän kestävämpi kuin tavalliset, Wiha:lta. Tilasin pari kappaletta, jotka aion noutaa tänään, niin nähdään sitten.
Löysin yhden, joka sanotaan olevan vähän kestävämpi kuin tavalliset, Wiha:lta. Tilasin pari kappaletta, jotka aion noutaa tänään, niin nähdään sitten.
Kummallista kyllä, englannin monikko muuttuu joskus suomen kielessä yksiköksi. Niin usein, että siitä on jopa oma sääntö suomen kielessä ns. keps-muodostus. Esimerkkejä: keps (caps), muffins, chips, bebis, räls.Johey sanoi:
Kunnes toisin todistetaan, uskon yhä, että ruuvimeisselin vaihdettavaa "ploppia" voidaan kutsua bitiksi ruotsin singularimuodossa.
Testasin uusia bitejäni eilen ja se toimii aika hyvin. Olen onnistunut irrottamaan (tai katkaisemaan) kaikki ruuvit, joita olen yrittänyt tähän mennessä. Ensimmäinen bitti hajosi pieniksi osiksi toisella ruuvilla, mutta sen jälkeen käytin laukaisimella hieman rauhallisemmin ja sain irti kymmenkunta ilman naarmuakaan bitissä. Iskuruuvinväännin taas lämpenee ja haisee huolestuttavan kemialliselta, joten minun pitää ehkä olla sen kanssa vähän rauhallisempi.
Sitten laudat täytyy höylätä ja lakata, ja sen jälkeen koota uudelleen jollakin aivan muulla kuin urttiruuvilla!
Testasin uusia bitejäni eilen ja se toimii aika hyvin. Olen onnistunut irrottamaan (tai katkaisemaan) kaikki ruuvit, joita olen yrittänyt tähän mennessä. Ensimmäinen bitti hajosi pieniksi osiksi toisella ruuvilla, mutta sen jälkeen käytin laukaisimella hieman rauhallisemmin ja sain irti kymmenkunta ilman naarmuakaan bitissä. Iskuruuvinväännin taas lämpenee ja haisee huolestuttavan kemialliselta, joten minun pitää ehkä olla sen kanssa vähän rauhallisempi.
Sitten laudat täytyy höylätä ja lakata, ja sen jälkeen koota uudelleen jollakin aivan muulla kuin urttiruuvilla!
joo. jos menet kauppaan ja alat kysyä bit- ja bitrateista, he eivät ymmärrä.Johey sanoi:Kunnes toisin todistetaan, jatkan uskomista, että ruuvinvääntimen vaihdettavan kärjen ruotsalainen yksikkömuoto voidaan kutsua bitiksi.
Testasin uusia bitejäni eilen ja se toimi melko hyvin. Olen onnistunut vetämään pois (tai katkaisemaan) kaikki ruuvit, joihin olen tarttunut tähän mennessä. Ensimmäinen bitti hajosi pieniksi paloiksi toisessa ruuvissa, mutta sen jälkeen käynnistin vähän rauhallisemmin liipaisimella ja sain ulos noin 10 ilman, että bitti naarmuuntui. Iskuruuvaaja sen sijaan kuumenee ja haiskahtaa huolestuttavan kemialliselta, joten minun on ehkä otettava sekin vähän rauhallisemmin.
Sitten laudat on höylättävä ja lakattava, ja sen jälkeen asennettava takaisin jollain muulla kuin uraruuvilla!![]()
jos se on uusi, koneesi haisee.
jos se on huonolaatuinen, se haisee.
jos se tulee todella kuumaksi, se haisee.
Klikkaa tästä vastataksesi