Äskettäin muuttanut taloon, jossa oli kellarissa huone, jonka seinät oli tapetoitu ja lattialla oli laminaatti. Koska tässä on riski ja se ei ollut kovin kaunis, olen nyt poistanut kaiken tapetin ja lattian.
Anteeksi kaikki muuttolaatikot
Kun lattia poistettiin, se haisi tunkkaiselle ("kellari"), mutta tuuletuksen jälkeen 1-2 viikkoa haju on suurimmaksi osaksi kadonnut, sen tuntee silti, jos polvistuu ja haistaa lattiaa.
Tapetin purkamisen jälkeen seiniin jäi liimajäämiä ja väriä tapetista, myös vähän rappaus on irronnut. Katso kuva alla.
Olen suunnitellut laittaa klinkkeriä ja maalata seinät silikaattimaalilla. Kävin eräänä päivänä maalikaupassa ja pyysin apua, kuinka tehdä, he varoittelivat voimakkaasti käyttämästä silikaattimaalia, koska se reagoi tapetista jääneen materiaalin kanssa. He ehdottivat, että riittää käyttää maalauspesua ja sitten rappausmaalia.
Minulla on pari pohdintaa
* Kuulostaako tämä järkevältä ajatukselta, kun ottaa huomioon kuinka se näyttää?
* Pitäisikö sen sijaan yrittää hioa pois niin paljon kuin mahdollista? Eikö ole olemassa riski, että tuhoaa olemassa olevan rappauksen, jos hioo liian voimakkaasti?
* Onko jotain muuta parempaa tapaa?
Minun kokemukseni on, että Silikatfärg tarttuu periaatteessa kaikkeen, joten siellä on varmaan pienin ongelma. Jotta seinä voi hengittää, ei ole väliä, mitä maalia käytät, jos alla on tiivis kerros, joten sinun on tiedettävä, millä seinä on maalattu tällä hetkellä. Itse jyrsinkin pois ulkopinnan uloimman kerroksen ja rappasin uudelleen maanpinnan yläpuolelle ulkopuolelta.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.