13 956 lukukertaa ·
16 vastausta
14k lukukertaa
16 vastausta
Miten ratkaista karmilista ja kynnys tässä?
Hei,
Minun täytyy asentaa ovenkarmi vessan oveen. Valitettavasti se vaatii hieman ylimääräistä työtä, joten tässä se näyttää tältä: http://imgur.com/a/IPPdZ
Korkeus lattiasta lattian reunaan on 31 mm. Itse ovikarmin korkeus on noin 1 cm lattiasta.
Olen käynyt parissa kaupassa nähdäkseni, onko olemassa mitään valmista, joka voitaisiin sahata, mutta en ole löytänyt sopivaa? Kuinka ratkaisisitte kynnyksen? Entä mitä tehdään salpauslistan kanssa? Pitääkö se sahata niin, että se menee alas ovikarmien ja lattian väliin (10 mm).
Minun täytyy asentaa ovenkarmi vessan oveen. Valitettavasti se vaatii hieman ylimääräistä työtä, joten tässä se näyttää tältä: http://imgur.com/a/IPPdZ
Korkeus lattiasta lattian reunaan on 31 mm. Itse ovikarmin korkeus on noin 1 cm lattiasta.
Olen käynyt parissa kaupassa nähdäkseni, onko olemassa mitään valmista, joka voitaisiin sahata, mutta en ole löytänyt sopivaa? Kuinka ratkaisisitte kynnyksen? Entä mitä tehdään salpauslistan kanssa? Pitääkö se sahata niin, että se menee alas ovikarmien ja lattian väliin (10 mm).
Jäsen
· Östergötland
· 253 viestiä
Tasoitettu tammi ja pieni tammen saumalista ylhäällä!
Listoitus/peitelistat alas klinkkeriä kohti ja varmista sitten, että rako peitetään pystysuoralla tammen palalla.
Listoitus/peitelistat alas klinkkeriä kohti ja varmista sitten, että rako peitetään pystysuoralla tammen palalla.
Viimeksi muokattu:
Joten jos sinulla on tällainen sdan:

Pitäisi yrittää poistaa korko ja rakentaa eepuu-pala tähän? Samaan aikaan myös syventää niin, että nuo 10 mm karmista sisälattiaan katoavat. Kun kynnys on paikoillaan, sitten voi laittaa salningslist, joka menee vain laatan tasalle, ei sahata pidemmäksi. Sen sijaan kynnys menee sinne alas.

Pitäisi yrittää poistaa korko ja rakentaa eepuu-pala tähän? Samaan aikaan myös syventää niin, että nuo 10 mm karmista sisälattiaan katoavat. Kun kynnys on paikoillaan, sitten voi laittaa salningslist, joka menee vain laatan tasalle, ei sahata pidemmäksi. Sen sijaan kynnys menee sinne alas.
Se ei suju nopeasti nyt! Olen vihdoin saanut paikalleen lattialistan, jossa on korkea takareuna, nyt on vain kysymys, miten sen yhdistää lattiaan? Ei ole helppoa saada tätä aikaan ilman jyrsintä tai höylää, epäilen, että joudun sahaamaan pistosahalla tai pyörösahalla saadakseni oikean kallistuksen, koska lattia on alempana toisessa päässä.
https://imgur.com/a/z8s9l
https://imgur.com/a/z8s9l
Minulla oli sama ongelma. Laitoin märkätilan kynnyksen kuten sinäkin ja sitten liimasin silikonilla ulkokulmalistan tammesta laattoihin, jotka yhdistyivät kynnykseen.S snowjim sanoi:Ei mene nopeasti nyt! Sain vihdoin paikalle korkean taustan omaavan jalkalistan, nyt kysymys on vain siitä, miten yhdistää se lattiaan? Ei ole ihan helppoa tehdä tätä ilman jyrsintä tai höylää, epäilen, että joudun sahaamaan pystysahalla tai pyörösahalla saadakseni oikean kallistuksen, koska lattia on alempana toisessa päässä.
[linkki]
Hehe joo, toki voin tehdä niin, ajattelen kuitenkin, että pistosahalla se ei koskaan mene täysin suoraksi ja se on varmasti hankalaa sirkkelillä.nino sanoi:
Mutta joo, minun on käytettävä pistosahaa niin varovasti kuin mahdollista, ja sitten epätasaisuudet voin korjata vähän ek-täyteaineella.
Jos sinulla on mahdollisuus, niin aseta sahattava kappale suoraa lautaasi tai mitä sinulla onkaan sopivaa vasten. Joskus voi olla vaikeaa, jos kappaleet ovat pieniä, mutta sitten voi ruuvata vanerin/osb:n siihen osaan, joka tulee poistaa ja sahata levyn läpi.. Tai jokin vastaava menetelmä.S snowjim sanoi:
Voit myös sahata vapaalla kädellä pistosahalla ja jättää 0-1mm riippuen siitä, kuinka paljon se huojahtelee, niin että jää enemmän materiaalia yli ja hioa se viimeinen osuus nauhahiomakoneella tai suoralaudalla, jossa on hiomapaperia.
Tai vain harjoitella pistosahan käyttämistä vapaalla kädellä.
Olen itse tullut siinä paremmaksi vuosien varrella, joten luulisi, että useimmat muutkin voivat oppia!