3 359 lukukertaa ·
7 vastausta
3k lukukertaa
7 vastausta
Paniikki! Rakennusliiman tahra peitelevyllä.
Hei,
Tänään minulla oli kotona yritys, joka toimitti keittiöömme työtasot. VIHDOINKIN meidän pitäisi olla valmiita keittiön kanssa. Olemme olleet ilman keittiötä kesästä lähtien ja olemme kaivanneet tätä päivää enemmän kuin kukaan voisi kuvitella. Asennus sujui oikein hyvin ja olimme tyytyväisiä työtasoihin. Kun tulin tänä iltana töistä kotiin, huomasin kuitenkin kauhukseni, että he näyttävät sotkeneen jonkinlaista rakennusliimaa meidän näkyvimmälle peitelaitaan, korkeaan kaappiin. Se ei näytä lähtevän pois, ja minä murrun täysin, en todellakaan jaksa tätä vastoinkäymistä juuri nyt.
Se on äärimmäisen ohut kerros, joka tuntuu melkein siltä, että siitä on tullut osa peitelaitaa, tuntee vain juuri ja juuri jonkin eron kun vetää kynnen yli sen. Yritettyäni pyyhkiä sitä pois, se on nyt muuttunut sinertäväksi (liitän kaksi kuvaa, ennen ja jälkeen - sivu on korkeakiiltoinen, joten tiskipöytä heijastuu kuvissa).
Kaappi on niin tiukasti kiinni kuin se vain voi olla (keittiö rakennettiin siitä kaapista ja sen poistaminen on käytännössä mahdotonta) ja nyt myös työtaso on liimattu siihen kiinni. Voisiko joku, ole hyvä, kertoa onko olemassa ihmekeinoa, joka voisi korjata tämän...?
Tänään minulla oli kotona yritys, joka toimitti keittiöömme työtasot. VIHDOINKIN meidän pitäisi olla valmiita keittiön kanssa. Olemme olleet ilman keittiötä kesästä lähtien ja olemme kaivanneet tätä päivää enemmän kuin kukaan voisi kuvitella. Asennus sujui oikein hyvin ja olimme tyytyväisiä työtasoihin. Kun tulin tänä iltana töistä kotiin, huomasin kuitenkin kauhukseni, että he näyttävät sotkeneen jonkinlaista rakennusliimaa meidän näkyvimmälle peitelaitaan, korkeaan kaappiin. Se ei näytä lähtevän pois, ja minä murrun täysin, en todellakaan jaksa tätä vastoinkäymistä juuri nyt.
Se on äärimmäisen ohut kerros, joka tuntuu melkein siltä, että siitä on tullut osa peitelaitaa, tuntee vain juuri ja juuri jonkin eron kun vetää kynnen yli sen. Yritettyäni pyyhkiä sitä pois, se on nyt muuttunut sinertäväksi (liitän kaksi kuvaa, ennen ja jälkeen - sivu on korkeakiiltoinen, joten tiskipöytä heijastuu kuvissa).
Kaappi on niin tiukasti kiinni kuin se vain voi olla (keittiö rakennettiin siitä kaapista ja sen poistaminen on käytännössä mahdotonta) ja nyt myös työtaso on liimattu siihen kiinni. Voisiko joku, ole hyvä, kertoa onko olemassa ihmekeinoa, joka voisi korjata tämän...?
anna kuivua. ja kokeile kaapia pois jäähdyttimellä (kovalla muoviskaapimella).
mitä ainetta olet käyttänyt?
tällaiset pyyhkeet poistavat suurimman osan.
http://www.relekta.no/Default.aspx?ID=2280&ProductID=PROD491
http://www.relekta.no/Default.aspx?ID=2280&GroupID=GROUP217&ProductID=PROD1188
varovasti vain, väri voi vahingoittua
mitä ainetta olet käyttänyt?
tällaiset pyyhkeet poistavat suurimman osan.
http://www.relekta.no/Default.aspx?ID=2280&ProductID=PROD491
http://www.relekta.no/Default.aspx?ID=2280&GroupID=GROUP217&ProductID=PROD1188
varovasti vain, väri voi vahingoittua
Olen kokeillut vain tavanomaisia puhdistusaineita (yleispuhdistus ja ikkunanpesu). Täytyy hankkia muovikaapija huomenna.henke_benke sanoi:
101 wipes vaikuttavat vahvoilta, mutta en oikein uskalla kokeilla jotain, mikä voisi pahentaa asiaa, jos se nyt vahingoittaisi maalia...
Edit: Löysin sellaisen muovikiilan, jota käytetään lattiapäällysteessä, ja kokeilin raaputtaa sillä, mutta ilman onnistumista...
Viimeksi muokattu:
en ole vielä pilannut lakattua väriä. mutta minun täytyy varoittaaP Peligroso sanoi:Olen kokeillut vain vakiopuhdistusaineita (yleispuhdistus ja ikkunanpesu). Täytyy hankkia muoviraappa huomiseen mennessä.
101 wipes vaikuttaa vahvalta, mutta en uskalla oikein kokeilla mitään, mikä voisi pahentaa tilannetta, jos se pilaisi värin...
Edit: Löysin sellaisen muovikiilan, jota käytetään lattian asennuksessa, ja kokeilin raaputtaa sillä, mutta ilman tulosta...
Testattu liuottimella? Kokeile ensin näkymättömällä alueella, jos se voisi vaikuttaa väriin.
Liimapesu voisi mahdollisesti toimia, mutta kuten sanottu, kokeile ensin jossain huomaamattomassa paikassa. Liimapesu on sekoitus asetonia, etanolia ja lakkabensiiniä, joten on olemassa riski, että se vaikuttaa myös maalipintaan, varsinkin jos käsittelee liian kovakouraisesti.
Varo hiovia puhdistusaineita kuten vim tai jif, olisin myös hyvin varovainen raapimisen kanssa niin kiiltävällä pinnalla.
Varo hiovia puhdistusaineita kuten vim tai jif, olisin myös hyvin varovainen raapimisen kanssa niin kiiltävällä pinnalla.
Ei ollut kotona, eikä minun Coopilla ollut myöskään. Mitä liuotinta ajattelit? T-spri?D Daniel 109 sanoi:
Yritän löytää ja ostaa muutamia eri aineita huomenna, jos löydän jonkun kaupan, joka myy liimaliinaa/101 wipesia jne. Tukholman keskustassa. Clas Ohlsonilla ei taida olla sellaista?
Klikkaa tästä vastataksesi