8 594 lukukertaa ·
18 vastausta
9k lukukertaa
18 vastausta
Kellarin ja portaat alas sisustaminen
Revin irti kaiken korokkeen kellarissamme. Talo on vuodelta -36 ja koroke tehtiin 70-luvulla. Siellä oli vähän mustia tukipuita, lahonnut ja vähän huono haju jossain kohdassa, mutta ei katastrofi. Ajattelin rakentaa uuden metallikehyksillä ja jollain levyllä piilottaakseni sähkö-, vesi- ja viemäriputket, mutta sen sijaan muurasin Lecalla, joka rappattiin. Tuntuu paljon tukevammalta ja sopii paremmin kellariin. Likaisempaa työtä, mutta hinta on varmaan sama.
Olen samaa mieltä, kellarissa rappaus tuntuu oikealta. Nyt olen päättänyt... luulen.P para sanoi:Kaadoin kaiken kellarimme puurakenteisen alas. Talo on vuodelta -36 ja puurakenteet tehtiin 70-luvulla. Siellä oli vähän mustia puurakenteita, lahonneita kohtia ja vähän huono haju jossain paikassa, mutta ei mitään katastrofaalista. Ajattelin rakentaa uudelleen metalliprofiileilla ja jollakin levyllä piilottaakseni sähkö, vesi ja viemäri, mutta muurailin sen sijaan Leca-harkoilla, jotka rappasin. Tuntuu paljon tukevammalta ja sopii paremmin kellariin. Likaisempaa työtä, mutta hinta on varmaan sama.
Otan alas metalliprofiilit, eristeet, kipsilevyn ja OSB:n. Sitten joku saa rapata (ja laatoittaa), ja silloin näyttää siltä, että tarvitaan punapohjus, raudoitus ja B-laasti.
Mietin, kuinka paljon vähemmän eristäväksi se muuttuu, kun vaihtaa rappaukseen verrattuna nykyiseen tapaan, jossa on kipsi, OSB, metalliprofiilit ja ohutlasikuitueriste? Tuleeko kellari kylmemmäksi?
Minulla ei ole höyrysulkua katossani. On kylläkin rapattu katto, sitten koolattu ja sen jälkeen kipsilevy päällä. On ollut monta vuotta, eikä ole ollut mitään ongelmia homeen tai itiöiden kanssa. Kun purin vanhan katon.T Tvapac sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi