5 573 lukukertaa ·
4 vastausta
6k lukukertaa
4 vastausta
Tulppa/ruuvi valinta
Hei,
Olen luvannut auttaa mummoa asentamaan verhokiskoja. Joku oli aikaisemmin kiinnittänyt seinään naulatulppia melko huonolla tuloksella. (Rakoilee ja ei voi kiristää....)
Minkälainen seinä?
Se on sisäpuolinen tiiliseinä, jossa on jonkinlainen ulkokerros noin 4 cm. En oikein ymmärrä, mitä se on, koska siitä tulee harmaata/valkoista jauhetta. Mutta luulen, että se on kevytbetonia tai jotain sellaista. Talo on 1890-luvulta peräisin oleva sisäkaupunki-kivitalo. Se tuntuu melko huokoiselta (voi olla vanhat porausreiät täytteellä tai jotain).
Kuinka paljon seinään tulee ripustettavaksi?
Kaksi verhokiskoa (Kirsch) 10 cm + 15 cm seinästä. Sisäpuolinen kevyt verho ja ulkopuolinen pimennysverho. En usko, että yhdistelmä painaa yhteensä yli 10 kg.
Valinta tulppa/ruuvi?
En oikein tiedä mitä valita. Mietin noin 40 x 4 ruuvia ja tavallista nailontulppaa.
Joten vinkkejä & ehdotuksia otetaan mielellään vastaan!
Olen luvannut auttaa mummoa asentamaan verhokiskoja. Joku oli aikaisemmin kiinnittänyt seinään naulatulppia melko huonolla tuloksella. (Rakoilee ja ei voi kiristää....)
Minkälainen seinä?
Se on sisäpuolinen tiiliseinä, jossa on jonkinlainen ulkokerros noin 4 cm. En oikein ymmärrä, mitä se on, koska siitä tulee harmaata/valkoista jauhetta. Mutta luulen, että se on kevytbetonia tai jotain sellaista. Talo on 1890-luvulta peräisin oleva sisäkaupunki-kivitalo. Se tuntuu melko huokoiselta (voi olla vanhat porausreiät täytteellä tai jotain).
Kuinka paljon seinään tulee ripustettavaksi?
Kaksi verhokiskoa (Kirsch) 10 cm + 15 cm seinästä. Sisäpuolinen kevyt verho ja ulkopuolinen pimennysverho. En usko, että yhdistelmä painaa yhteensä yli 10 kg.
Valinta tulppa/ruuvi?
En oikein tiedä mitä valita. Mietin noin 40 x 4 ruuvia ja tavallista nailontulppaa.
Joten vinkkejä & ehdotuksia otetaan mielellään vastaan!
Se on luultavasti rappausta, joka tulee ulos, sitä tehtiin silloin, mutta jos se on 4 cm, se ei tule olemaan kovin hyvä 40 mm ankkurilla ja 4 tuuman ruuvilla, sinun täytyy päästä tiileen kiinni, jotta se pureutuu kunnolla, kuinka monta ruuvia per kiinnike. Vinkki: poraa vielä 4 cm syvemmälle tiileen, laita kaksi ankkuria peräkkäin ja pidempi ruuvi, vähintään 70 mm, niin siitä tulee hyvä. PS kun poraat tiileen, mummo tulee raivoamaan, tulee punaista melkein joka paikkaan, pidä imuri lähellä poratessasi niin saat kiinni 95 % punaisesta, jää vähän jäljelle reikien ympärille, älä pyyhi märällä, siitä tulee 10 000 kertaa pahempi, kevyt imurointi ja harjaus yleensä toimii hyvin.
Tulppa on tulppa, kunhan sen koko on oikea ja on mahdollista laittaa useita peräkkäin täyttämään koko reiän, jolloin ruuvi ei roiku ilmassa ulkona.MDIST sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi