3 486 lukukertaa ·
5 vastausta
3k lukukertaa
5 vastausta
Sulkea sisäovi betoniseinässä
Hei!
Olen ajatellut poistaa oven betoniseinästä (9x21). Ajattelin ensin rakentaa kehykset ja paikata aukko gyprokilla, mutta ymmärtääkseni silloin on suuri riski halkeilulle. Parhaaksi vaihtoehdoksi näyttää muuraus ja rappaus. Ongelma on kuitenkin se, että minulla on lattia lastulevyä, jota en voi purkaa. Voiko muurin rakentaa suoraan lastulevyn päälle?
Luin jostain, että halkeilua voi vähentää käyttämällä ns. lasikuitgyprokkia ja teräsprofiileja. Onko jollain kokemusta tästä?
terveisin!
Olen ajatellut poistaa oven betoniseinästä (9x21). Ajattelin ensin rakentaa kehykset ja paikata aukko gyprokilla, mutta ymmärtääkseni silloin on suuri riski halkeilulle. Parhaaksi vaihtoehdoksi näyttää muuraus ja rappaus. Ongelma on kuitenkin se, että minulla on lattia lastulevyä, jota en voi purkaa. Voiko muurin rakentaa suoraan lastulevyn päälle?
Luin jostain, että halkeilua voi vähentää käyttämällä ns. lasikuitgyprokkia ja teräsprofiileja. Onko jollain kokemusta tästä?
terveisin!
uudet materiaalit ja betoniseinän kohtauskohta on se mikä halkeaa (jos halkeaa).M MartinClaesson sanoi:Hei!
Olen ajatellut poistaa oven betoniseinästä (9x21). Ajattelin ensin kehystää ja kipsata aukon umpeen, mutta ymmärtääkseni silloin on suuri riski halkeilulle. Paras vaihtoehto näyttäisi olevan muurata aukko umpeen harkoilla ja rapata. Ongelma on kuitenkin, että minulla on lattialastulevy, jota en voi purkaa. Onko mahdollista rakentaa muuri suoraan lastulevyn päälle?
Luin jostain, että halkeilua voidaan minimoida käyttämällä ns. kuitukipsiä ja teräsrankoja. Onko kenelläkään kokemusta tästä?
Terveisin!
jotta varmasti välttyisit halkeilulta. käytä repäisykangasta tai ohutta kipsiä koko seinään.
jos muuraat, näet silti missä aukko on ollut. et saa samaa rakennetta tasoitteeseen/rapatukseen.
ja jos ei ole kyse rakenteesta, näet sen värinä seinässä.
Kiitos vastauksesta!
Kyllä, kyseessä on sisäseinä. Lattian alla on betonilaatta hieman alempana. Okei, joten voin kipsilevyttää reiän ja laittaa sitten korjausverkkoa seinälle halkeamien estämiseksi?
Ystävällisin terveisin
Kyllä, kyseessä on sisäseinä. Lattian alla on betonilaatta hieman alempana. Okei, joten voin kipsilevyttää reiän ja laittaa sitten korjausverkkoa seinälle halkeamien estämiseksi?
Ystävällisin terveisin
Klikkaa tästä vastataksesi