Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
skutten11: Voi kävellä, mutta betong ei tartu asfalttiin, se jää vain kakuksi päälleen. Tulee varmasti jokin kohta, jossa betong lähtee hukkumaan, kuten sitä kutsutaan, ja siellä se varmasti halkeaa pistekuormituksen kuten esim. lavatrukin tai muun pieneen alaan painavan vuoksi.
Thomas_Blekinge: Miten tahansa aloitatkin, se menee pieleen. Monet ovat yrittäneet selittää, mutta sitä ei voi selittää tai ymmärtää. Ota 0,5 m pala kutakin ja kokeile, kunnes se sopii. Sitten ota oikeat listat. Onnea matkaan ja älä luovuta!
Anonymiserad 161035: En näe miksi niin ei saisi tehdä, mutta en ole asiantuntija. Talostamme lähtevä sähkökaapeli on valettu lattialaattaan. Olen valanut 20 putkea seiniin, mutta en lattiaan.
Björn Melander: Akustiikkakangas toimii tähän hyvin, koska se ei päästä päästöjä tai kuidun irtoamista (dacron nonwoven). Käytä paksumpaa 130 gramman kangasta, jotta harvuus ei näy läpi. Arvioitu hinta 60 kr / m2 + alv. Tätä kangasta käytämme, kun rakennamme säleikköpaneeleja äänistudioissa.
elith14: [citat] Kyse ei ole etäisyydestä, vaan yksinkertaisesti siitä, ettei rakenteen sisällä saa olla mitään palavaa, ja olet varmasti oikeassa kuitukankaan suhteen. Tulee vain hieman pelonsekaisesti yllättynyt tunne, kun kokeneet maalarit sanovat, etteivät koskaan ole jättäneet "microlitoimatta" alueita, joihin asennetaan liesiä, ja kun en voi löytää mitään tietoa asiasta netistä.
Pöz: [citat] Ehkä olin vähän epäselvä nyt kun ajattelee, mutta luulen että minulla on piirustus mökistä jossain! Etsin sen huomenna! (y)
Paxman: Hei, Anteeksi, että nostan tätä keskustelua... mutta mistä sait bakarat? (Nähdäkseni asut myös Tukholmassa.) Meillä on vähän suunnitelmia rakentaa paneelia vierashuoneeseemme, joka antaisi vaikutelman siitä, että se on hirsimökki, ja silloin bakarat toimisivat erittäin hyvin, koska ne eivät vie paljoa tilaa.
nino: https://www.byggahus.se/forum/threads/vilken-tolerans-pa-plattan.108478/ Viimeisessä viestissä on sinulle hieman toleransseja.
skutten11: Ovi aseta sitten karmin kanssa mihin tahansa aukkoon, jos tilaa on niin avaa se sisäänpäin, muuten ulospäin, karmi pitäisi silloin olla aukon ulkoreunassa Ei ole merkitystä, jos seinä on paksu
Nygge72: [TQUOTE="Mikael_L, post: 2913763, member: 25464"]Pitäisi yrittää palauttaa mahdollisimman hyvin rei'ityksen jälkeen. Mutta teoreettisesti on olemassa pieni riski. Mutta siinä tapauksessa se oli varmaan jo ennen hyvin lähellä rajaa. Mutta 70-luvun laatat maassa, tämä riskirakenne, eivät kaikki laatat aiheuta ongelmaa. Yleisesti ottaen ne, jotka ovat kuivalla hienolla maalla,
Kretikos: Minulla on matalampi tuuletinkaappi ja rakensin maustehyllyn moottorin eteen. Sahaa hyllytason osat joustoputkelle. [bild]
Porsvant: Lue takaisinvetäminen. Se johtui epäselvästä ja puutteellisesta tiedosta esitteessä, ei siitä, että maski olisi huono. Se on suojaluokiteltu ja sitä myyvät useammat yritykset.
Gårdsboende: [citat] Hyvä sorkkarauta paneelin alle kantta vasten niin sen pitäisi irrota, ei pidä olla liian varovainen, onhan ihmisiä jotka eivät tee muuta kuin myyvät maalia koko päivän, joten voit paikkailla jos tulee naarmuja purkamisen aikana.
BosseHansson: Asensin attefallskojan, jonka olin laittanut johonkin ketjuun. Niitä on hieman erilaisia, mutta tämä oli vaakasuuntainen ja suhteellisen ohut. Asennus ei ole ongelma, hyvä jos osaa käyttää ruuvinväännintä ja mitata kohtuullisesti. Asennettavat piti limittää saumassa tai käyttää saumanpääteprofiileja. Kannattaa miettiä miten haluaa saumat. Varmistin, ettei saumoja tulisi lyhyelle
hagv: [citat] Juuri niin. Ainoa tärkeä asia on varmistaa, ettei hiiret pääse sisään mistään raosta.
henke_benke: [citat] Olisin halunnut minimaalisen listan itse. Ja ehkä roistokuunnelman.
justusandersson: [citat] Jos se on oikein, se voi luonnollisesti toimia, mutta silloin täytyy olla hieman kätevä ja ymmärtää, miten talo on rakennettu ja osata mitata oikein.
justusandersson: Jos ristikoiden rakenne, mitat (poikkileikkaus) ja jänneväli ovat sellaiset, että ne kestävät vintin (mikä ei ole itsestään selvää), niin vaihtoehto 1 pätee, mutta käytä noin 36 mm lattialautaa. Lastulevyllä (myös yhteenliimattuna) on huomattavasti huonommat ominaisuudet taivutusjäykkyyden suhteen.
henke_benke: [citat] sanoisin, että sinun pitäisi käyttää säädettävää höyryjarrua
largab: Helpoin tapa liimata/asentaa esim. Lk Ura-levyjärjestelmä EPS16. Sen jälkeen laatoitus suoraan päälle. Rakentaa vain noin 30 mm.
justusandersson: Teknisesti ylivoimaisesti paras ratkaisu olisi ollut vaihtaa katon kartonki diffuusioavointa kangasta vastaan ja eristää ilman tuuletusväliä mineraalivillalla tai selluloosakuiduilla. Koska oletan, että tämä ratkaisu ei mahdu budjettiin, on tuuletusvälin jättäminen eristämisessä sekä tuuletusaukkojen sijoittaminen yläkaton ylä- ja alapuolelle toiseksi paras. Se, mitä olen lukenut
stf01: Olin varmaankin tehnyt iglun talvella ja sitten täytyy käsitellä se, ettei se voi sulaa tai mennä rikki kuten game of thronesissa.
hagv: [citat] Olen valanut perustan neliön muotoiseksi ja muurannut Lecalla, joten pohjalla on 4 sivua. Olen ajatellut asentaa myös seinän olemassa olevaa rakennusta vasten, osittain siksi, että olemassa oleva seinä ei ole suora ja minulla on tuki kerroslattialle. Seinän paksuudeksi tulee kuitenkin esimerkiksi 45x70 tai 45x95, toisin kuin muilla kolmella seinällä, jotka ovat 45x170 + 45x70.
henke_benke: [citat] loistavaa kun et hermostu. sitten se on vain mukavaa
erix0n: Siirsin päätyseinää muutaman sentin sivuun ja kas, osuin kattopalkkiin, case closed :) ovista tulee hieman suuremmat, mutta se toimii.
justusandersson: Puutavara, joka kuivuu, kutistuu erityisesti säteittäiseen suuntaan. Ei kovin paljon pituussuunnassa. Lattialaudat on oltava täysin kuivia, muuten syntyy näkyviä rakoja. Jos koolaukset eivät ole erittäin tuoreita, niitä ei tarvitse kuivata.