Hei. Haluan 70mm harva tai ulkoverhous 1,5cm välein sisäkatoksi.
Jotta värikkäät sähkörasiat ja höyrysulku eivät näkyisi paneelien välisessä raossa, minun täytyy laittaa jokin kerros.
He, jotka tiedän käyttäneen vastaavanlaista sisäkattoa, ovat käyttäneet jonkinlaista äänieristysmattoa, mutta he eivät muista, mitä se oli. Mietin käyttäväni lumppapaperia tai mustaa suodatinkangasta. Voisiko mielestänne tämä aiheuttaa ongelmia, kuten esimerkiksi että suodatinkangas on palovaarallinen tai se on liimattu jollain terveydelle haitallisella aineella? Tuuletuspaperi tuntuu päästävän hajua. Muita ehdotuksia materiaaleista?

Tervetuloa Byggahus!

Mitä yläpuolella, seuraavassa kerroksessa, on? Se saattaa vaikuttaa asioihin. Yksinkertaisin ratkaisu on luultavasti musta asfalttipahvi, jossa on vähän asfalttia, tyyppiä AC 150.

Se on yksikerroksinen talo, joten ei toista kerrosta.

Silloin katossa saattaa jo olla muovinen höyrysulku. Musta asfalttihuopa on yleensä se, mitä käytetään saavuttamaan varjovaikutus harvan paneelin taakse. Sitä on myös saatavilla nimellä AC 350, joka on hieman paksumpi ja on yleensä leveämpää.

Kyllä siellä on höyrysulku takana, joten se on vain visuaalista, että haluan jotakin taakse. Minua on neuvottu olemaan käyttämättä asfalttia sisältävää tuulensuojapaperia, hajun ja päästöjen takia. Löysin juuri jotain, jota kutsutaan akustiikkakankaaksi ja joka on tarkoitettu paneelin taakse, mutta en ole vielä löytänyt hintaa.

J Johan-fredrik sanoi:
Minua on neuvottu olemaan käyttämättä asfaltilla päällystettyä tuulensuojalevyä, hajun ja emissioiden vuoksi
Emissioista en tiedä mitään, mutta AC 150:ssä on 150 g asfalttia per neliömetri, ajan myötä sen täytyy olla täysin mitätöntä. Vertaa tavalliseen aluskatteeseen, jossa on 2500 g asfalttia per neliömetri. Sitten uskon, että emissiot puusta ovat suurempi ongelma. Olen itse käyttänyt tätä ratkaisua sekä katossa että seinissä, eikä minulla ole ollut hajuhaittoja.

Akustiikkakangas toimii tähän hyvin, koska se ei päästä päästöjä tai kuidun irtoamista (dacron nonwoven). Käytä paksumpaa 130 gramman kangasta, jotta harvuus ei näy läpi. Arvioitu hinta 60 kr / m2 + alv. Tätä kangasta käytämme, kun rakennamme säleikköpaneeleja äänistudioissa.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.