Y
Että kokonainen 80cm kaappi voi säilyttää vain muutamia käsikirjoja alhaalla nurkassa on typerää.

Miten te puuseppätaitoiset olisitte hyödyntäneet tämän kaapin parhaiten ja samalla piilottaneet tuulettimen?

Tyhjä keittiökaappi, jossa on suuri ilmanvaihtoputki ja sähköjohto, mutta vähän säilytystilaa käytettävissä.

Tomture61
Avoin keittiökaappi, joka sisältää maustepurkkeja, pulloja ja muita pakkauksia järjestettyinä hyllyille.

• Tykkään
KnockOnWood
  • Laddar…
Rakensit rumpua skitin ympärille ja asetin hyllyt, kuten yllä olevassa kuvassa. Huomaa, että liesituulettimiin liittyy paloturvallisuusvaatimuksia.
Sähköalan asiantuntijana olisin aloittanut sähköliitännän kunnostamisella.:geek:

Tomture61
Paloturvallisuusvaatimukset ?
Tarkastajani nuohouslaitoksesta ei ollut samaa mieltä kivivillamatosta, hän oli sitä mieltä, että se oli tarkoitettu estämään kondenssia!

Ei palavaa kiinnostusta sääntöihin siellä...:cool:

Olin asettanut levyn tuulettimen vasemmalle puolelle ja sen jälkeen asentanut pari hyllytasoa. Tuulettimen/putken eteen olin ruuvannut peitelaudan sen piilottamiseksi.

Valitettavasti minulla ei ole kuvaa, mutta aikaisemmassa keittiössämme rakensimme "irtohyllyn", joka oli helppo ottaa pois, kun piti siivota tai tehdä tarkastuksia jne. Siellä sisällä saattoi säilyttää maustepusseja/maustepurkkeja. Meillä oli litteä osa, joka peitti ne osat, joita hyllyt eivät peittäneet (lähinnä esteettisistä syistä).

Mutta koko lisäosa oli erittäin helppo ottaa pois (y)

Maustehylly on keittiön huonoin paikka säilyttää mausteita. Ne tulisi säilyttää pimeässä, kuivassa ja viileässä, ei lämpimässä ja kosteassa.

D Deathtrip2000 sanoi:
Ne pitäisi säilyttää pimeässä, kuivassa ja viileässä.
Sitä ei ole nykyaikaisessa kodissa.
Kuiva = melko lämmin.
Viileä = kostea.
Ja nykyaikaiset maustepakkaukset, tummansävyisine laseineen, pärjäävät varmasti erinomaisesti "liesituulettimen hyllyllä".

Kaapin ovi hyllyn edessä antaa varmasti riittävästi pimeyttä…

• Tykkään
KnockOnWood
  • Laddar…
Tomture61
Minä asensin hyllyn suunnilleen keskelle, sahasin aukon letkua varten. Rakensin hyllyn tuulettimen kotelon eteen alaosassa. Minun tuuletinkotelo on yhtä leveä kuin kaappi + letku on kaapin keskellä.

Tomture61
D Deathtrip2000 sanoi:
Maustehylly on keittiön huonoin paikka säilyttää mausteita. Ne pitäisi säilyttää pimeässä, kuivassa ja viileässä, ei lämpimässä ja kosteassa.
Kaupasta ostetut mausteet ovat yleensä lasipurkissa muovikannella ja kuten aiemmin mainittiin, kaapinovien takana on pimeää. Viileää, no jaa, ei. En tiedä missä on viileää keittiössäni, jossa on lattialämmitys :thinking:

Lyhennä liitäntäletku tuulettimeen, sen tulisi olla mahdollisimman suora, pehmeät kaarrokset, mahdollisimman sileä.

Imukanavaa ei tarvitse paloeristää huoneessa, jossa se alkaa, edellyttäen että se palvelee vain yhtä palosolua (yksi asunto).
Kuitenkin siinä tulisi olla 5cm ilmarako (jos muistan oikein) palavasta materiaalista.

Y
Miten te ratkaisisitte yläkaapissa tarjolla olevan tilan, jossa eristys työntyy sisään?

Kaapin ja katon välillä on ehkä 10 cm, joten teoriassa voisin repiä pois eristystä kaapin sisältä, mutta olen utelias näkemään, miten suuret tarpeettomat aukot kaapissa voidaan tehdä siistiksi.
Ja ehkä jos pakkaa eristetyjä ilmakanavia johonkin muoviin tai vastaavaan?

---
Näyttää siltä, että lyhennän joustavaa putkea, poistan ylimääräisen eristyksen, sähköfirma korjaa sähkötyöt, laitan paremmin sahatun hyllytason pohjalle peittämään tarpeettoman suuren aukon liesituulettimen kohdalla, ja vain sahaan hyllyt sopiviksi jättäen koneiston näkyviin. Ehkä peitän liesituulettimen osia valkoisella kankaalla, mutta silloin paloriski kasvaa, oletan.

• Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
Minulla on matalampi tuuletinkaappi ja rakensin maustehyllyn moottorin eteen. Sahaa hyllytason osat joustoputkelle.
Keittiökaappi mausteilla ja ilmanvaihtokaapin edessä oleva maustehylly, improvisoitu flex-putken tilaa varten.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.