12 838 lukukertaa ·
14 vastausta
13k lukukertaa
14 vastausta
Miten olisitte tehneet puusepäntyöt liesituulettimen ympärillä kaapin sisällä?
Harrastajasähköasentaja
· E
· 15 415 viestiä
Rakensit rumpua skitin ympärille ja asetin hyllyt, kuten yllä olevassa kuvassa. Huomaa, että liesituulettimiin liittyy paloturvallisuusvaatimuksia.
Sähköalan asiantuntijana olisin aloittanut sähköliitännän kunnostamisella.
Sähköalan asiantuntijana olisin aloittanut sähköliitännän kunnostamisella.
Harrastajasähköasentaja
· E
· 15 415 viestiä
Ei palavaa kiinnostusta sääntöihin siellä...
Talon omistaja
· Västerviks kommun
· 467 viestiä
Olin asettanut levyn tuulettimen vasemmalle puolelle ja sen jälkeen asentanut pari hyllytasoa. Tuulettimen/putken eteen olin ruuvannut peitelaudan sen piilottamiseksi.
Valitettavasti minulla ei ole kuvaa, mutta aikaisemmassa keittiössämme rakensimme "irtohyllyn", joka oli helppo ottaa pois, kun piti siivota tai tehdä tarkastuksia jne. Siellä sisällä saattoi säilyttää maustepusseja/maustepurkkeja. Meillä oli litteä osa, joka peitti ne osat, joita hyllyt eivät peittäneet (lähinnä esteettisistä syistä).
Mutta koko lisäosa oli erittäin helppo ottaa pois
Mutta koko lisäosa oli erittäin helppo ottaa pois
Talon omistaja
· Malmö
· 167 viestiä
Maustehylly on keittiön huonoin paikka säilyttää mausteita. Ne tulisi säilyttää pimeässä, kuivassa ja viileässä, ei lämpimässä ja kosteassa.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Tomture61
Omatoimirakentaja
· Född i Luleå
· 6 378 viestiä
Tomture61
Omatoimirakentaja
- Född i Luleå
- 6 378 viestiä
Minä asensin hyllyn suunnilleen keskelle, sahasin aukon letkua varten. Rakensin hyllyn tuulettimen kotelon eteen alaosassa. Minun tuuletinkotelo on yhtä leveä kuin kaappi + letku on kaapin keskellä.
Tomture61
Omatoimirakentaja
· Född i Luleå
· 6 378 viestiä
Tomture61
Omatoimirakentaja
- Född i Luleå
- 6 378 viestiä
Kaupasta ostetut mausteet ovat yleensä lasipurkissa muovikannella ja kuten aiemmin mainittiin, kaapinovien takana on pimeää. Viileää, no jaa, ei. En tiedä missä on viileää keittiössäni, jossa on lattialämmitysD Deathtrip2000 sanoi:
Lyhennä liitäntäletku tuulettimeen, sen tulisi olla mahdollisimman suora, pehmeät kaarrokset, mahdollisimman sileä.
Imukanavaa ei tarvitse paloeristää huoneessa, jossa se alkaa, edellyttäen että se palvelee vain yhtä palosolua (yksi asunto).
Kuitenkin siinä tulisi olla 5cm ilmarako (jos muistan oikein) palavasta materiaalista.
Imukanavaa ei tarvitse paloeristää huoneessa, jossa se alkaa, edellyttäen että se palvelee vain yhtä palosolua (yksi asunto).
Kuitenkin siinä tulisi olla 5cm ilmarako (jos muistan oikein) palavasta materiaalista.
Miten te ratkaisisitte yläkaapissa tarjolla olevan tilan, jossa eristys työntyy sisään?
Kaapin ja katon välillä on ehkä 10 cm, joten teoriassa voisin repiä pois eristystä kaapin sisältä, mutta olen utelias näkemään, miten suuret tarpeettomat aukot kaapissa voidaan tehdä siistiksi.
Ja ehkä jos pakkaa eristetyjä ilmakanavia johonkin muoviin tai vastaavaan?
---
Näyttää siltä, että lyhennän joustavaa putkea, poistan ylimääräisen eristyksen, sähköfirma korjaa sähkötyöt, laitan paremmin sahatun hyllytason pohjalle peittämään tarpeettoman suuren aukon liesituulettimen kohdalla, ja vain sahaan hyllyt sopiviksi jättäen koneiston näkyviin. Ehkä peitän liesituulettimen osia valkoisella kankaalla, mutta silloin paloriski kasvaa, oletan.
Kaapin ja katon välillä on ehkä 10 cm, joten teoriassa voisin repiä pois eristystä kaapin sisältä, mutta olen utelias näkemään, miten suuret tarpeettomat aukot kaapissa voidaan tehdä siistiksi.
Ja ehkä jos pakkaa eristetyjä ilmakanavia johonkin muoviin tai vastaavaan?
---
Näyttää siltä, että lyhennän joustavaa putkea, poistan ylimääräisen eristyksen, sähköfirma korjaa sähkötyöt, laitan paremmin sahatun hyllytason pohjalle peittämään tarpeettoman suuren aukon liesituulettimen kohdalla, ja vain sahaan hyllyt sopiviksi jättäen koneiston näkyviin. Ehkä peitän liesituulettimen osia valkoisella kankaalla, mutta silloin paloriski kasvaa, oletan.
Klikkaa tästä vastataksesi