Hei rakentaja!

Haluan tehdä uuden aukon keittiöstä huoneeseen, en tiedä onko se kantava seinä vai ei. Seinä on tehty puusta, peitetty kipsillä. Uuden aukon pituus on noin 2m. Talo on 1-kerroksinen. Otin yhteyttä kuntaan, he lähettivät piirustuksen, mutta se ei valitettavasti ole merkitty.

Tarvitsenko luvan näille töille, voinko asentaa palkin itse, jos seinä on kantava?

Julkaise se piirustus, joka sinulla on ja merkitse mihin haluat tehdä aukon.

Kyllä, aion julkaista nyt, mutta se ei ole valmis
Rakennuksen pohjapiirustus, jossa näkyy eri huoneet ja tilat, kuten varastot ja kylpyhuoneet. Vasemmalla teksti "Fasad mot gård".

Seinä, johon haluat avata aukon, on kantava. Sinun täytyy asentaa palkki. Kuinka suuri tuo palkki täytyy olla, riippuu pääasiassa siitä, kuinka suuri lumikuorma on laskettava. Kuinka suuri lumikuorma on, riippuu siitä, missä päin Ruotsia asut.

Tarvitsenko luvan kunnasta vai voinko itse laskea ja asentaa sen?

Sinun täytyy tehdä rakennusilmoitus Rakennuslautakunnalle. Asennuksen voit tehdä itse, mutta en usko, että voit laskea palkkia itse.

J justusandersson sanoi:
Seinä, johon haluat tehdä aukon, on kantava. Sinun täytyy asentaa palkki.
Periaatteessa olet varmasti oikeassa, Justus.
Mutta jos TS jättää tolpan, joka on merkitty piirustukseen, se voisi ehkä onnistua kuitenkin.
Piirustuksen punaisten viivojen välinen etäisyys näyttää olevan noin 1,2 m, eli sama kuin kattotuoliväli:
Rakennuspiirustus, jossa näkyy kaksi punaista pystyviivaa, joiden välinen etäisyys on noin 1,2 metriä, kuvastaa kattotuolien välistä etäisyyttä.

KnockOnWood KnockOnWood sanoi:
Punaisen viivan välinen etäisyys piirustuksessa näyttää olevan noin 1,2 m, eli yhtä suuri kuin kattotuoliväli
Jos se on oikein, se voi luonnollisesti toimia, mutta silloin täytyy olla hieman kätevä ja ymmärtää, miten talo on rakennettu ja osata mitata oikein.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.