1 050 lukukertaa ·
7 vastausta
1k lukukertaa
7 vastausta
Uudet häikäisysuojat ja palkki
Hei rakentaja!
Haluan tehdä uuden aukon keittiöstä huoneeseen, en tiedä onko se kantava seinä vai ei. Seinä on tehty puusta, peitetty kipsillä. Uuden aukon pituus on noin 2m. Talo on 1-kerroksinen. Otin yhteyttä kuntaan, he lähettivät piirustuksen, mutta se ei valitettavasti ole merkitty.
Tarvitsenko luvan näille töille, voinko asentaa palkin itse, jos seinä on kantava?
Haluan tehdä uuden aukon keittiöstä huoneeseen, en tiedä onko se kantava seinä vai ei. Seinä on tehty puusta, peitetty kipsillä. Uuden aukon pituus on noin 2m. Talo on 1-kerroksinen. Otin yhteyttä kuntaan, he lähettivät piirustuksen, mutta se ei valitettavasti ole merkitty.
Tarvitsenko luvan näille töille, voinko asentaa palkin itse, jos seinä on kantava?
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Julkaise se piirustus, joka sinulla on ja merkitse mihin haluat tehdä aukon.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Seinä, johon haluat avata aukon, on kantava. Sinun täytyy asentaa palkki. Kuinka suuri tuo palkki täytyy olla, riippuu pääasiassa siitä, kuinka suuri lumikuorma on laskettava. Kuinka suuri lumikuorma on, riippuu siitä, missä päin Ruotsia asut.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Sinun täytyy tehdä rakennusilmoitus Rakennuslautakunnalle. Asennuksen voit tehdä itse, mutta en usko, että voit laskea palkkia itse.
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Periaatteessa olet varmasti oikeassa, Justus.J justusandersson sanoi:
Mutta jos TS jättää tolpan, joka on merkitty piirustukseen, se voisi ehkä onnistua kuitenkin.
Piirustuksen punaisten viivojen välinen etäisyys näyttää olevan noin 1,2 m, eli sama kuin kattotuoliväli:

Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Klikkaa tästä vastataksesi