Martin_B
Tässä tarkoitan, kuten periaate c:n mukaan.

stabilisering.png

Lähde:
Dimensionering av träkonstruktioner
Osa 1
PAINOS 2:2016

Todennäköisesti sinulla on varmasti seinät kolmella sivulla, jolloin ne ovat vakauttavia. Jos sinulla on vain lasia ilman seinänpätkiä, se on eri juttu. Silloin on äärimmäisen tärkeää, että laajennuksen katto (vakautettu levyrakenteella tai tukitangolla) ankkuroituu olemassa olevaan taloon. Mitä tulee alkukysymyksiisi, sinun pitäisi ehkä ottaa yhteyttä suunnittelijaan liittyen pohdintoihisi uuden ja vanhan yhdistämisestä ilman liikuntasaumaa. Hänellä on varmasti tiedossa kaikki edellytykset, jotka eivät ehkä ilmene tässä keskusteluketjussa.

Martin_B
B bossespecial sanoi:
Mitä tulee lähtökysymyksiisi, sinun kannattaa ehkä ottaa yhteyttä suunnittelijaan ajatuksiasi rakentaa uutta ja vanhaa ilman liikuntasaumaa. Hän on varmasti perillä kaikista edellytyksistä, jotka eivät välttämättä ilmene tässä ketjussa.
Ei, minä vain lainasin ketjua, en minä ole se joka rakentaa :) ..mutta mielestäni aihe on silti mielenkiintoinen.

Ahh, joskus menee vähän nopeasti :rofl:

Rakennuksen vakaus on kaikkein tärkein, ei ole väliä kuinka vahvat kaikki palkit ovat, jos talo kuitenkin kaatuu. Rakennuksen vakaus on ensimmäinen asia, joka on selvitettävä, koska tämä on erittäin hankala ratkaista liian myöhäisessä vaiheessa (Tämä koskee harvoin tavallisia huviloita, koska ne ovat usein matalia ja täynnä seiniä).

• Tykkään
justusandersson
  • Laddar…
Martin_B Martin_B sanoi:
On kyllä kummallista, että saa niin erilaisia neuvoja. Melkein kaikkialla missä lukee, kuulostaa melkein hysteeriseltä, että ei saa rakentaa yhteen. "Sen täytyy olla erillään!" jne. jne. Etsin jonkin aikaa sitten tietoa juuri tästä, periaateratkaisuja eri rakenteista, kuinka tulisi liittyä olemassa olevaan rakennukseen, miltä katon liittymisen tulee näyttää, ettei vuoda sisään, mutta en löytänyt mitään konkreettista, joka ratkaisisi ongelmaa, että sen pitäisi olla erillinen, mutta kuitenkin vakaa ja tiivis olemassa olevaa rakennusta vasten ilman, että vesi löytää tiensä sisään sateella.

Mutta rakensit siis laajennuksen 3 seinällä niin sanotusti? Ja hyödynnät siten olemassa olevan rakennuksen ulkoseinää ja käytät sitä sisäseinänä laajennuksessa? Miten saat vakautta laajennukseen, kun tuulee sivuilta? Pitäisi taittua kuin korttitalo, ellei ole kiinnitetty päärakennukseen eikä siellä ole neljättä seinää rakennettu levymateriaalista?
Olen valanut perustan neliön muotoiseksi ja muurannut Lecalla, joten pohjalla on 4 sivua. Olen ajatellut asentaa myös seinän olemassa olevaa rakennusta vasten, osittain siksi, että olemassa oleva seinä ei ole suora ja minulla on tuki kerroslattialle. Seinän paksuudeksi tulee kuitenkin esimerkiksi 45x70 tai 45x95, toisin kuin muilla kolmella seinällä, jotka ovat 45x170 + 45x70. Sitten tulee osb ja kipsi kaikille seinille.

• Tykkään
Martin_B
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.