Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
justusandersson: Jos seinän pystysuorat koolaukset osuvat suoraan lattian palkkien päälle, voidaan käyttää haarukka-ankkuria, (jota muuten käytetään kiinnittämään kattoristikkoja).
PNO: Ajattelitko käyttää samaa savupiipun kanavaa tulevalle takallesi olohuoneessa? Siinä tapauksessa: Poista kaikki takan osat, jotka ulottuvat niin sanotusti savupiipun ulkopuolelle. Muurata kiinni takan aukon jäljelle jäävä osa. Käytä esimerkiksi tiiliä, jotka jäivät yli ulkonevien osien purkamisesta. Tasaa kaikki niin, että se näyttää samanlaiselta seinältä kuin talossa
Oldboy: Jyrsijösuojaus tehdään massiivisilla materiaaleilla ja tiivistyksellä. Ei saa olla mitään, mikä kutsuisi jyrsijöitä. Eli ei ilmansulkua, ei hajua, ei valoa, ei lämpöä, eikä mitään helposti jyrisettävää materiaalia. Muovi, kangas, kangas, paperi ja pahvi ovat täysin kelvottomia. Levytysmateriaalit, kuten kipsi, lastulevy, vaneri jne., voivat toimia kohtuullisesti edellyttäen,
Jarlsgård: Uskomatonta.. 6 kertaa enemmän kuin tavallinen kipsilevy siis?
snowjim: Ajatuksena oli itse asiassa asentaa luukku, tältä se näyttää tällä hetkellä. [bild] Ostin oven, joka pitäisi asentaa siihen, mutta sitten tajusin tiivistämisen tarpeen. Jos vuotaa, se ei ole hauskaa, koska kaikki on lastulevyä. Kun meillä oli vuoto keittiön altaassa, tiedämme, että lastulevy menee täysin pilalle jopa vähäisestä vedestä. Tarkoitatko, että minun pitäisi
justusandersson: Jos sinulla on pelti, sinun tulisi jättää foliota pois seinän sisältä.
per-o: Hei, minulla oli samanlaiset portaissani. Ne olivat nauloja, tyyppiä ankkurinaula.
henke_benke: [citat] muuta muovia voidaan asentaa, kun kyseessä on puhallusvilla. joten muovi on siellä aina.
Martin_B: [citat] Haluan lisäksi mainita, että olen myös hitsannut melko paljon lähellä puuta ja sahanpurua ja kaikenlaista romua :D ...hitsauskipinät useimmissa materiaaleissa, jotka palavat hyvin, ilman että tapahtuu erityisen paljon. Joten on suuri ero syttymisriskin ja paloriskin välillä. Hitsauskipinät eivät yleensä ole niin vaarallisia puussa, se hiiltyy pari millimetriä tai jotain
martinradbo: [citat] Juuri niin, käytän aina kulmasuojia, kuten kirjoitin. Ehkä ideasi V-leikkauksesta voisi toimia.
justusandersson: Ennen kuin kirjoitin viestin #2, tein nopean arvioinnin ja päädyin taipumaan noin 1/50 jännevälistä maksimilumikuormalla. Se on aika paljon.
Nygge72: Hei, minulla on kysymys koskien Fibo's märkätilalevyjä. Olemme ostamassa taloa, ja aluksi täytyy vähän raikastaa sitä, jotta myöhemmin voi remontoida täysin. Mietin, kun keittiössä on 70-luvun kaakelit jotka eivät ole kovin seksikkäitä, että voisiko niiden päälle "liimata/tai kiinnittää muulla tavalla" Fibo kitchenboard -levyn nopeana ja yksinkertaisena ratkaisuna? Tämä
mexitegel: On syytä välttää sisäpuolista eristämistä ja orgaanisen materiaalin käyttöä kylmää ulkoseinää vasten. Paras ratkaisu olisi rappaus tai kaakelin asentaminen. Seuraavaksi paras vaihtoehto on käyttää teräsohjainta ja varmistaa, että on tuuletustila ja että ilma pystyy kiertämään sen takana koolatun seinän ja kellarin seinän välissä. Joka tapauksessa sinun tulee poistaa
_JpK_: Maalasin narisevaa portaita erään asiakkaan luona. He olivat tilanneet uuden kaiteen paikalliselta portaittenvalmistajalta. Keskustelin heidän kanssaan narisevuudesta. Ratkaisu: Vinoruuvata askelmat sisään etureunaan alapuolelta kahdella vähän paksummalla ruuvilla kummaltakin puolelta askelmia. Tein tämän ja portaat ovat täysin hiljaisia ja ovat pysyneet sellaisina 3 vuotta...
BirgitS: Onko erkkeri tarpeeksi syvä, jotta sekä polvet että kansiot mahtuvat siihen? Tavalliset kuitit ja osa paperista eivät yleensä voi kovin hyvin korkeassa lämmössä, kuten voisin kuvitella, että tulee elementin edessä, varsinkin jos lämmön on vaikea nousta ylöspäin.
Johan_86: Seinä on kaksitiilinen, ullakon korkeus noin 1,5 m. Täydennän muutamilla ulkokuvilla tänä iltana kokonaisuutta varten. Kaikki kattotuolit kallistuvat hieman kaikissa huoneissa, en tiedä, voisiko syynä olla se, että halutaan välttää täysi kuormitus alaspäin palkkiin, johon ne liittyvät lattialla. Tämä palkki kulkee vapaasti 6,7 metrin jännevälillä. Kattotuolien väli on ollut
InsidersUnited: Laitoin fixin OSB-levyyn, sitten tavallista hienopinnoitetta. Ei halkeamia, 2 vuotta sitten. Olen normaalisti lahjakas )
Larsa: Kuinka paksu on seinä? Mahtuuko sinne sähköjä ja 90 mm palkki? Kun olet siinä, on parasta tehdä se oikein. Avaa oven yläpuolelta ja laita palkki. Vedä sähköjä uudelleen, jos tarvitsee. Tarvitset myös tuen palkille, joten sinun täytyy avata hieman seinää sivuilta.
Beginner80: Nyt olen saanut tietää, että se on nimeltään forsa bergtegel. Olisin iloinen, jos jollakulla on myytävänä!
anders07: [citat] Kyllä, joo, kiitos. Olen testannut sitä aiemmin, mutta se ei toiminut kovin hyvin, koska jotain pääsi vuotamaan, ja nyt huone on niin hankalassa paikassa, että on vaikea saada mitään putkea ulos. [citat] Siinä on sekä rappaus että saumakohdat ja lisäksi luultavasti kanaverkkoa, mutta ajattelin yrittää naputtaa ensin rappauksen irti kanaverkon kanssa käsin ja sitten sahata
GoForIt: Hei! Ne ovat hieman erilaisia tiloja, makuuhuone vs. kodinhoitohuone/sauna. Onko siellä tänään mitään lattiakaivoa? Ajatteletko suihkua myös? Onko laatta maan yläpuolella? Onko tänään mitään kosteusongelmia?
KnockOnWood: [citat] Siksi USA:ssa on vain autot automaattivaihteistolla :) Siellä on muuten kiellettyä olla avatut oluttölkit tai muut avoimet alkoholipakkaukset autossa ajon aikana.
justusandersson: [citat] Juuri noin ajattelin, että ajattelit. Tuo osa palkista altistuu poikittaisvoimille ja leikkausjännityksille, joten siihen tarvitaan paljon materiaalia. Palkin keskellä tärkeintä on hitausmomentti, ja siihen vaikuttaa vain vähän aukko painopisteellä. Kirjoitan tämän yleiseen tiedotustarkoitukseen. [citat] Olen samaa mieltä, mutta keskustelimme täysin hypoteettisesti siitä,
henke_benke: [citat] aha. emme saa käyttää isosyanaatteja. (y) on olemassa akryylituote, jossa on hiekkaa, mutta ei ole saatavilla Ruotsissa, mitä olen nähnyt.
henke_benke: [citat] miksi ponttilauta ja pappi? se on klassinen alusta. masonitea on käytetty myös. nyt voi myös laittaa turvaverkkoa, on muitakin vaihtoehtoja. levyt, vanha "paantak", vaneri. turvallisuuden kannalta ponttilauta on luja astua, kun tekee kattotyötä.
lordi: Siistiä! Mutta eikö lattiaan tarvita eldstadsplan?
justusandersson: Uskon, että voit purkaa kellarin mustalla merkityn seinän. Mistä se on oikeasti tehty? Jos ei ole olemassa armeringsritningar tai teknisiä kuvauksia, on vaikea sanoa mitään varmaa punaisesta seinästä. Paljon puhuu sen puolesta, ettei se ole kantava, mutta ilman teknistä pohjaa sinun pitäisi kuitenkin käsitellä sitä ikään kuin se olisi kantava. Oletko tarkistanut, ettei ole olemassa
justusandersson: [citat] Ikkunakarmin täytyy voida kiinnittyä jäykkään materiaaliin. [citat] En oikein ymmärrä, mitä tarkoitat tässä. Esimerkiksi tiiliverhouksen takana oleva ilmarako ei ole yhteydessä mihinkään sisätilaan. Sinulla on kuitenkin oikeus siinä, että kaikissa ilmalla täytetyissä tiloissa, joissa on lämpötilaeroja korkeuden mukaan, syntyy paine-eroja. On täysin mahdollista, että