4 200 lukukertaa ·
13 vastausta
4k lukukertaa
13 vastausta
Asbestianalyysi
Aion lähettää keittiön muovimaton pala analyysiä varten sekä putkieristystä kellarista. Muovimaton olen hoitanut.
Kysymykseni on, kuinka parhaiten otan näytteen eristyksestä. En halua repiä/sahata/leikata liikaa. Ajattelin, jos leikkaan ja suihkutan samalla kukkasuihkepullolla, ja kun se on valmis, muovitan vahingoittuneen osan?
Muita vinkkejä?
Kysymykseni on, kuinka parhaiten otan näytteen eristyksestä. En halua repiä/sahata/leikata liikaa. Ajattelin, jos leikkaan ja suihkutan samalla kukkasuihkepullolla, ja kun se on valmis, muovitan vahingoittuneen osan?
Muita vinkkejä?
Putkieristys on hieman hankala, koska on vaikea tietää, missä on mahdollisesti käytetty asbestipit. mtrl.
Usein mutkissa ja "t-risteyksissä", jos sitä on käytetty (näyttää olevan kipsiä olen ymmärtänyt).
Jos leikkaat auki, näet, onko se kipsimäistä vai ei. Riski on, että leikkaat väärään paikkaan etkä löydä kuitenkaan. Joten olen epäileväinen lähettää, koska et voi tehdä niin varmoja johtopäätöksiä kuitenkaan.
Jos se on kipsimäistä, käsittele kaikkea asbestina.
Usein mutkissa ja "t-risteyksissä", jos sitä on käytetty (näyttää olevan kipsiä olen ymmärtänyt).
Jos leikkaat auki, näet, onko se kipsimäistä vai ei. Riski on, että leikkaat väärään paikkaan etkä löydä kuitenkaan. Joten olen epäileväinen lähettää, koska et voi tehdä niin varmoja johtopäätöksiä kuitenkaan.
Jos se on kipsimäistä, käsittele kaikkea asbestina.
kamppailin vähän eilen, varmasti liian vähän ja laitoin reiän kiinni muovilla. Näytti joltakin kaasusiteeltä/kipsiltä. Joka tapauksessa katsotaan, mitä analyysi sanoo. Täytyy remontoida keittiö 
Kuten sanottu, miten tietää, että msn lähettää oikean materiaalin analyysiin. Jos saat vastauksen asbesti, se on yksinkertaista.
jos saat vastauksen ei asbesti, et voi kuitenkaan olla varma.
jos saat vastauksen ei asbesti, et voi kuitenkaan olla varma.
Osta varusteet, kertakäyttöhaalari ja asbestisuodatin + maski johon suodatin asetetaan, ennen kuin alat purkaa kipsiä. Minun talossani putkimies otti veitsen ja leikkasi vähän mutkista, enintään ruokalusikallisen, ja laittoi muovipussiin. Vastaus tuli aika nopeasti: asbesti. Se näytti harsolta, jossa oli valkoista täytemateriaalia putkien ympärillä. Jos hankit suojavarusteet ja työskentelet lyhyitä aikoja, voit tehdä puhdistuksen itse. Ammattilaiset muovittavat talon ja työskentelevät alipaineessa, jotta mitään ei vuotaisi ulos. Jätteet laitat mustaan jätesäkkiin, joka teipataan kiinni ja merkitään Asbesti, ja jätetään kaatopaikalle erityiseen paikkaan. Muista käyttää peittäviä vaatteita, joten teippaa jaloista ja ranteista ja käytä saappaita ja hanskoja. Hyviä ja selkeitä ohjeita löytyy netistä. Onnea matkaan.
Toivottavasti se ei ole asbestia, mutta joka tapauksessa aion paketoida putken niin hyvin kuin mahdollista, paketoida käytävän sekä harrastushuoneen. ja pitää sen märkäna kun leikkaan. En kuitenkaan leikkaa käännöstä, jos jotain tapahtuisi. Keittiö on yläkerrassa, enkä halua vanhoja putkia jäämään uuteen keittiöön, joka on tulossa. Kiitos kaikista vinkeistä, odotan nyt analyysin vastausta.
Asbestia oli muovimaton alapuolella sekä putkien mutkissa. Luulen, että jätän lattian repimättä ja laitan uuden lattian muovimaton päälle. Ja hankin tarvittavat suojat kellarin purkuun. Muovimatto ei kai koskaan vanhene, joten sillä ei kai ole merkitystä? Talo rakennettu -69
En tiedä, onko Biltema paras paikka...
http://www.biltema.se/sv/Nyheter/Aterkallelse/
http://www.biltema.se/sv/Nyheter/Aterkallelse/
Joo, se oli vähän koomista kun laput asbestia sisältävän raepuhallusahieen takaisinvedosta roikkuivat vierekkäin hengityssuojaimen kanssa. Harmi vain niille, jotka käyttivät molempia tuotteita samaan aikaan...
Klikkaa tästä vastataksesi