En apelsin
En apelsin: [citat] Joo, se toimii melko hyvin, kunhan se ei ole todella märkää, vaikka et tekisikään mitään. Ja se sopii hyvin lakan tai snickerifärgin kanssa, jos haluat. Olen samaa mieltä syllpappenistä. Mitä voit myös tehdä pidentääksesi kestävyyttä, jos lattia on hieman kostea, on käsitellä jalkojen päätä hieman puuöljyllä. Silloin ne eivät mätäne niin helposti.
4 vastausta · 2,6k lukukertaa
Isakare
Isakare: Oli 10 cm betonia, 7 cm hiekkaa, 5 cm sementtilaastia -58 rakennetussa villassa. Se oli tyyliin täysin hiljainen, huomasi tuskin koskaan, että joku oli yläkerrassa.
4 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
J
JBR55: [citat] Kiitos paljon!
13 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
J
13 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
BirgitS
BirgitS: Meillä on helposti vähintään 10 prosenttiyksikköä alhaisempi suh. ilmankosteus sisällä, jos ulkona on -20 astetta verrattuna nykyiseen tilanteeseen. Luulisin, että se vaikuttaa lattiaan. Parasta olisi luultavasti odottaa seuraavaan loppukesään, jotta näkee selvästi, missä menee pieleen.
24 vastausta · 10,5k lukukertaa
Nefrums
Nefrums: Esimerkiksi se on: 8x2 : 8^3*2= 1024 6x3 : 6^3*3 = 648 Joten 8x2 kestää huomattavasti enemmän kuin 6x3 Myös 7x2 (7^3*2=686) kestää enemmän kuormaa kuin 6x3.
5 vastausta · 1,3k lukukertaa
D
deklerkk: [citat] Tarkoitan vain, että kun valtio eri tavoin puuttuu siihen, mitä saa tehdä kiinteistöllään. Niin heidän pitäisi myös maksaa siitä! Lisäksi voin pahoin huonolaatuisten moderneiden talojen ja avointen pohjaratkaisujen takia.
17 vastausta · 3,3k lukukertaa
M
Maztar: Valitettavasti se on vanhentunut, mutta se on kovettumassa. Toivon, että se pysyy, muuten täytyy tehdä työ uudestaan. Kiitos avusta.
6 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
B
Bordsduk: Kiitos vastauksesta, mutta sokkelilevyt tulevat näyttämään oudolta päättyessä ja kulmissa. Täytyy varmaan tehdä tasoitetesarja ja toivoa, että kestää monta vuotta ennen kuin tarvitsee tehdä uudelleen.
2 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
P
Anonymiserad 55766: Hei! Uusi talonomistaja ja yleinen aloittelija täällä. Olen ymmärtänyt, että minun pitäisi asentaa hyönteisverkko ja jyrsijäverkko räystäisiin ja julkisivun alle, jotta pitäisin erilaiset "kotieläimet" ulkona (minulla on ampiaispesiä vintillä ja luulen kuulleeni ensimmäiset syksyn hiiret vintillä viikonloppuna). Onko jollakin vinkkejä siitä, mitä minun pitäisi käyttää ja
0 vastausta · 5,7k lukukertaa
·
Grillen
Grillen: Kiitos kuvista. Täytyy varmaan ottaa foder ja harjoitella vähän. Olen menossa ostamaan uuden hienohampaisen terän kap/ger-sahalle, jotta voin syyttää vain itseäni, jos tulee tikkuja ;)
9 vastausta · 10,0k lukukertaa
·
H
hesalex95: [citat] Ok, joo se tuntuu järkevämmältä, että vähentynyt maanpaine jos jokin helpottaa seinää. Kiitos!
2 vastausta · 1,4k lukukertaa
useless
useless: Lisäpainon katon pitäisi olla murto-osa siitä lumikuormasta, jolle katto on mitoitettu, joten sen _pitäisi_ olla ongelmatonta...
1 vastaus · 815 lukukertaa
Kaisee
Kaisee: Hei, Olen sisustamassa kylmää vinttiä hirsitalossa, joka on peräisin 1800-luvun lopulta, ja olen eristänyt sen 10 cm puhallusvillalla hirsiseinien sisäpuolelta. Sisäpuolella seinä koostuu pystysuorista 60 cm välein olevista koolauksista ja sitten vaakasuorista 28x70 harvalaudoista 30 cm välein tiivistekerroksen sisäpuolella, ruuvattuna koolauksiin. Nyt kun laitan verhouksen, mietin:
0 vastausta · 1,9k lukukertaa
O
Oeldling: [citat] Voit laittaa esimerkiksi tec 7 tai jonkin muun vastaavan väristä sauma-ainetta. Se on tiiviimpi ja voi liikkua enemmän, tai vaihtoehtoisesti käyttää silikonia halkeamaan laatan kanssa ja levittää muoviraapalla (pakkeloi siihen), niin se on huomaamaton valkoinen halkeama, joka on sen sijaan tiivis.
5 vastausta · 8,4k lukukertaa
·
T
tergo: kuva 1
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
·
T
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
·
D
deklerkk: Mahdollisia tulevia etsijöitä varten voin päättää tämän erittäin suositun keskustelunavauksen seuraavasti: Purrin ylhäältä alas ryömintätilassa, noin 4,5 metrin etäisyydeltä tarkastusluukusta. Ajoin alas 6 metriä cat6-asennuskaapelia. Jota kalastin luukkuun päin jatketulla pleksiputkella, johon olin kiinnittänyt eräänlaisen koukun. Vältyin siis lähettämästä perillistäni
2 vastausta · 3,9k lukukertaa
M
MAJOhusprojekt: [citat] Hei! Kiitos paljon kaikista hyvistä vinkeistä! Olen todella kiitollinen siitä, että käytät aikaa "auttaaksesi" keksimään ratkaisuja. Luulen, että voi olla hyvä rapata/ "täyttää" punainen 'laastilla. En myöskään usko, että sisäpuolelle kannattaa tehdä jotain. Ehkä korjata vähän, missä se on rikki, mutta muuten antaa olla. Se tulee luultavasti näyttämään hyvältä
8 vastausta · 6,4k lukukertaa
·
mexitegel
mexitegel: Meillä oli sitä huoneen seinillä, kun ostimme talon. En tiedä, kuinka monta veristä rystystä sain siitä ennen kuin repimme sen alas.
3 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
C
Carl-Jo-han: [citat] En tiedä mitä niitä kutsutaan, mutta se on betoniin tarkoitettu ruuvi. Esiporattiin reiät sääntöön ja betonilaattaan, sitten isketään ruuvi (jossa on muovitappi) vasaralla. Istuu kuin kallio. Sen jälkeen voi ruuvata irti jos haluaa. Tai tarkoitatko sitä, joka on ikkunan vieressä makaamassa? Se on kiinnitetty erityisellä pihdillä, jota käytetään metalliprofiilien
11 vastausta · 7,0k lukukertaa
·
E
Ett_unikt_namn: [citat] En tiedä mikä muu voisi olla ongelmana. Luulen, että betoni ei ole tarpeeksi paksu. Betoni ottaa ääntä ja välittää sitä eteenpäin. Jos rakennan seinää 5 cm ulospäin, myös flanktransmissio pienenee.
14 vastausta · 3,3k lukukertaa
·
J
jimbomas: [citat] Haha, olen kokenut tuon, siksi kysyin vinkkejä. Mitä vafan voi tehdä, jos snickare pystyy siihen, pitäisi minun myös pystyä, on vain löydettävä oikea menetelmä. :) Olen kysynyt, mutta kaikki ovat niin hemmetin kiireisiä juuri tänä viikonloppuna ja minulla on vähän paniikki saada se valmiiksi. Jos saan hermoromahduksen, lupaan kuvan murennetusta listasta, sitten pitää vain
7 vastausta · 7,8k lukukertaa
Raspa
Raspa: Hei Ajattelen asentaa laminaattilattian seinälle, joka on nykyään verhoiltu Moelvenin Regina-seinälevyillä. Voiko laminaattilattian yksinkertaisesti liimata olemassa oleviin seinälevyihin? Tarvitseeko jättää ilmarako viereisiin seiniin ja ylös? Joskus mietin, ovatko laminaattilevyt liian kiiltäviä seinällä, onko jollakulla mielipiteitä tai kokemuksia siitä? Kiitos etukäteen!
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
B
Buske: Tunnetko joku tässä foorumissa menetelmän, jolla voi turvallisesti tehdä reikä kaksivaiheisesti tiivistettyyn julkisivuun? Valmistaja ilmaisee, että jos teemme reiän seinään, takuu ei koske, koska putken asentamiseen ei voi suorittaa "riskitöntä" asennusta, mikä voi johtaa kosteus-/homeongelmiin. Minusta tuntuu itsestään selvältä, että täytyy olla menetelmiä turvalliseen reiän
0 vastausta · 1,3k lukukertaa
M
MAJOhusprojekt: [citat] Kiitos inputista! Olemme itse asiassa vähän ajatelleet sitä. Mutta koska aiomme käyttää profiloituja sokkeleita, olisi hienoa saada jonkinlainen hieno lista pylväisiin. Ajattelen, että voisi ehkä naulata listan suoraan kipsiin. Maria
2 vastausta · 5,5k lukukertaa
·
D
doctormirabilis: [citat] ei, se on heidän tarvikkeensa joka pätee. joo, sitä voisin tietysti kysyä. minusta kuten sanottu, ilman kosteus ei pitäisi olla pahempi kuin muissa kylmänä pidettävissä rakennuksissa, ei ainakaan muissa kylmänä pidettävissä rakennuksissa meren rannalla. vaneri olisi ehdottomasti helpoin, vaihtoehto (kalliimpi) olisi ottaa se metalliin ja laittaa metalli ulkopuolelle
23 vastausta · 3,4k lukukertaa
Rilleb87
Rilleb87: Kiitos paljon vastauksistasi! Kyllä, talo on jostain vuosisadan vaihteesta. Olen tekemässä remonttia, mutta säilytän kaiken vanhan.
5 vastausta · 3,7k lukukertaa
·
S
sinuslinus: [bild] https://www.blocket.se/vi/87499986.htm
5 vastausta · 6,0k lukukertaa
·
C
C.Lundin: Saa rakentaa kokonaisia telineitä puusta, mutta tätä ei luultavasti hyväksyttäisi. Sen sijaan, jos se rakennetaan ja käytetään yksityisesti, voi tehdä juuri niin kuin haluaa.
2 vastausta · 2,7k lukukertaa
·
B
byggarätt: [KÄYTTÄJÄ="Johan Gunverth, post: 3426200, jäsen: 19959"]Kysymys on siitä, kuinka höyryä läpäisevä kuitusementtilevy on. Ajatuksena tiilissä on juuri se, että seinien tulee hengittää kunnolla. Kellarissa on viileää jopa kesällä (kaukokylmä), joten kosteutta siirtyy jonkin verran. Yksi seinistä on vuoren rinnalla. Kun ajattelen tarkemmin, on olemassa jokin Flex, jossa on todella
4 vastausta · 1,7k lukukertaa
R
ramini: [citat] Hän on erittäin käytännöllinen: mitä vähemmän vaiheita on suoritettava, sitä parempi. Lisäksi hän sanoi, että on tärkeää, että liitokset ovat suurin piirtein samassa paikassa, koska ”spännets tredjedelspunkt” on paikka, jossa on vähiten jännityksiä.
17 vastausta · 15,8k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.