10 424 lukukertaa ·
24 vastausta
10k lukukertaa
24 vastausta
Sahaa parketti seinien ympäriltä
Hyvä vinkki. Se näyttää olevan erittäin kapea sivulta.Needas sanoi:
Voiko leikkuusyvyys säätää? Tarkoitan, että haluan vain sahata laminaattilattian, joka on 17 mm, en lastulevyä alapuolella.
Vuokrasin koneen, joka oli tehty juuri sitä varten. Tyyppi käsitera, jossa oli uppokantaruuvit ja teräsuoja, joka päättyi samaan tasoon terän kanssa. 3 mm terällä pystyi katkaisemaan 5 mm pitkin seinää.
Mutta siitä on kyllä noin 20 vuotta.
Mutta siitä on kyllä noin 20 vuotta.
Onko tämä oikeasti oikea hetki sahata? Jos sahataan kun lattia on paisunut, rako kasvaa vielä suuremmaksi, joten on riski että edes 15mm listat eivät peitä sitten...
Eikö kannattaisi tehdä se kun lattia on pienimmillään, esimerkiksi tammikuussa/helmikuussa?
Eikö kannattaisi tehdä se kun lattia on pienimmillään, esimerkiksi tammikuussa/helmikuussa?
Nyt on tullut kylmempää verrattuna syyskuuhun ja lattia ei pidä lainkaan samanlaista ääntä kuin pari kuukautta sitten. Silloin luulen, että lattia on kutistunut riittävästi. Se saattaa kutistua hieman lisää. Minulla on 15 mm jalustat. Ne peittävät 12 mm.
Mutta hieman epätasainen seinä tai pieni "hiccup" sahaamisessa... Ei suurempia marginaaleja suoraan, mutta toki, matemaattisesti sinun listojen tulisi peittää lattiarako, jos lattia ei kutistu hiukan enemmän...L Lars48 sanoi:
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 121 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 121 viestiä
Meillä on helposti vähintään 10 prosenttiyksikköä alhaisempi suh. ilmankosteus sisällä, jos ulkona on -20 astetta verrattuna nykyiseen tilanteeseen. Luulisin, että se vaikuttaa lattiaan. Parasta olisi luultavasti odottaa seuraavaan loppukesään, jotta näkee selvästi, missä menee pieleen.
Klikkaa tästä vastataksesi