Jos olen tehnyt yksinkertaisen penkin kellarissa tai säilytyshyllyn pellettien säilyttämiseen käsittelemättömistä lankuista, mitä minun pitäisi tehdä sille, jotta se ei tuhoutuisi suhteellisen kuivassa ja suhteellisen lämpimässä kellarissa? Pärjääkö se ilman käsittelyä vaikka se on betonin päällä tai pitäisikö minun lakata ne vai onko olemassa jonkinlaista "puunsuojaa", joka estää kosteuden pääsyn?

//Linus

Sinun ei tarvitse käsitellä sitä, jos kellarissa ei ole kosteaa tai kylmää. Se muuttuu helpommin rumaksi, jos et käsittele sitä. Tahrat ja lika tarttuvat ja ovat paljon vaikeampia poistaa käsittelemättömästä puusta. Jos haluat käsitellä sen, voit esimerkiksi maalata huonekalumaalilla tai lakata sen.

En apelsin En apelsin sanoi:
Sinun ei tarvitse käsitellä sitä, ellei kellarissa ole kosteaa tai kylmää. Se voi helpommin muuttua rumaksi, jos et käsittele sitä. Tahrat ja lika tarttuvat siihen ja niitä on paljon vaikeampi poistaa käsittelemättömästä puusta. Jos haluat käsitellä sitä, voit esimerkiksi maalata sen snickerifärg:lla tai lakata sen.
Ok. Jos nyt teeskentelemme, että kellarissa ON kosteaa ja kylmää, olisiko snickerifärg tai lakkaaminen silti hyvä idea?

Totta kai se on hyvä idea. Puuta käytettiin perunakellareissa ilman ongelmia, mutta se ei ehkä kestä 50 vuotta. Laita vain pala syllpapp puun alle, joka seisoo lattialla.

A Adkit sanoi:
Ok. Om vi nu låtsas som att det ÄR fuktigt och kallt i källaren, hade snickerifärg eller lack fortfarande varit en bra ide?
Joo, se toimii melko hyvin, kunhan se ei ole todella märkää, vaikka et tekisikään mitään. Ja se sopii hyvin lakan tai snickerifärgin kanssa, jos haluat. Olen samaa mieltä syllpappenistä. Mitä voit myös tehdä pidentääksesi kestävyyttä, jos lattia on hieman kostea, on käsitellä jalkojen päätä hieman puuöljyllä. Silloin ne eivät mätäne niin helposti.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.