Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
hempularen: Se pitäisi onnistua paljon heikommalla teräspalkilla, peukalosääntönä arvaus, joten uskoisin, että 180 mm korkea teräspalkki, tai pienempi, voisi riittää sinulle. Mutta sinun pitäisi/täytyy palkata rakennusinsinööri, joka voi laskea tarkalleen, mikä on paras vaihtoehto sinun tapauksessasi. Sinun on joka tapauksessa toimitettava lujuuslaskelmat kunnalle rakennusilmoituksen
Staffans2000: [citat] Vesi muuttuu aina mustaksi ajan myötä. Täysin normaalia. Happi häviää itsestään, kun sitä käytetään ruostumisprosessissa. Kun happi loppuu, ruostuminen lakkaa. Voit nopeuttaa happokäsittelyä kiehauttamalla pannun, mutta vain melkein. Mutta jos olet lisännyt vain vähän vettä, sillä ei ole minkäänlaista merkitystä. Että he olisivat lisänneet ruokasoodaa
topmount: Kirjastotikkaat olisivat kyllä hienot, niin ne voisi rullata seinää vasten, kun niitä ei käytetä.
justusandersson: Kantavat tiiliseinät ovat yleensä täystiiliä paksuja, noin 25 cm. Mutta myös puolitiiliseinissä on tiilimuuri alhaalla aukon yläpuolella. 1950-luvun kerrostaloissa on yleensä kantavat tiiliseinät ja raudoitetut betonilaatat. Tarvitsen piirustukset voidakseni sanoa jotain tarkempaa.
Stingray468: Voi olla todella tyylikäs, mutta kuten sanottu, tekninen puoli on hieman hankala. Valitettavasti ei ole kuvaa siitä, miltä se näyttää ylhäältä. Clarion collection hotell Carlskrona. https://images.app.goo.gl/dzPCSLgHiPLRFUEd9
useless: Niin, ajattelin noita molempia, mutta on vähän vaikea tehdä arviointia olematta paikan päällä. Mutta heillä saattaa olla joitain kontakteja minun seuduillani.
hnurre: Itse olen Intelliventin uskollinen kannattaja. Vähän kalliimpi, paljon tyylikkäämpi - kaikki ohjaus, anturit ym. alusta alkaen sisäänrakennettuna. En myy niitä, mutta pidän niistä kovasti! ☺️
Olaf3: Kiitos vastauksesta. Se sai minut tutkimaan asiaa tarkemmin, ja löysin, että kaikki palkit tuetaan alapuolelta kahdella kiskopalkilla, jotka ovat tasaisesti jakautuneet. Tämä tarkoittaa, että jokaisella lattiapalkilla on tuki molemmissa päissä ja sen jälkeen tuki c/c noin 1,25 metrin välein. Sen pitäisi olla ok, jos ymmärrän JustusAnderssonia oikein. Aion laittaa poikkipalkkeja
justusandersson: Kun poraat tammeen, sinun tulee valita poran koko, joka on mahdollisimman lähellä ruuvin halkaisijaa. Käytän sitten palan parafiinia, jota raaputan ruuviin. Lopullinen kiristys kannattaa tehdä käsin. Käytä hyviä ruuvinpäitä, kuten torxia. Olen tuhonnut monia työkaluja vanhassa tammessa.
Claes Sörmland: [citat] Luultavasti kyse on väliseinän tiilten välistä laastin huononemisesta ja putoamisesta. Muuratussa savupiipussa on aina vuotoja, mutta kun ne pahenevat huomattavasti, ne on korjattava. Olen samaa mieltä. liukupinnoitus tai letku. Letku on tulevaisuuden kannalta turvallisempi, mutta se pienentää kanava-aluetta, mikä voi aiheuttaa ongelmia vetoisuuden kanssa. Lisäksi letku tekee
Martin321: Kipsitasoite (exSheetrock EasySand - Ardex 828) kuivuu nopeasti, mutta jos se on vain tapettien saumoihin, suosittelen 2kW lämpöpuhallinta ja että tasoitat ohuesti useita kertoja sen sijaan, että laittaisit paksusti ja yrittäisit saada valmiiksi vähemmillä käsittelykerroilla. Lyhyesti, tasoita karkeat asiat kipsilaastilla, sitä voi myös ylitasoittaa ennen kuin se on täysin kuivunut,
JohanLun: [citat] Meillä on sellainen muutamassa paikassa 100 vuotta vanhassa talossamme ja silloin se tuntuu liian modernilta. Mutta olen samaa mieltä siitä, että se on hauskempi kuin täysin sileä lista. Myös uudemmissa taloissa vanhemmat mallit voivat sopia, kannattaa kokeilla, jos ei ole tehnyt niin. Harmi, että rakennustarvikeliikkeillä ei enää ole niitä, luulenpa, että myös se, mitä
tttomten: Laita suojakansi ritilällä. Ilmanvaihto ja tyylikäs. Ikean ritilä on 43*9,5, joten se sopii.
Needas: [citat] Laittakaa mielellään paljon kuvia lopputuloksesta! :D(y)
justusandersson: Läpivientien tekemistä lattian palkkeihin paksumpia putkia varten (esim. viemäröinti tai ilmanvaihto) tulisi aina välttää. Jos se kuitenkin on välttämätöntä, sijoittaminen ja suorittaminen on päätettävä rakennusstatikasta osaavan henkilön toimesta. En ymmärrä lukua 1000. Minkälainen se on?
Prodigys: [citat] Jos sahaa niin se on vain lattiasahan vuokraamista, niin saa ruudukon tehtyä viikonlopun aikana.
hempularen: Mutta älä anna puuttuvan poravasaran ohjata. Tähän kelpaa halpa kone esim. Julalta. Ruuvit ja tulpat tulevat maksamaan enemmän kuin kone.
LenaSuzanna: [citat] Kiitos kaikille! Olen laskenut ja se tarkoittaa, että asennan imuletkun takaisin...
hllw: [citat] Kyllä, niin se on. Yksi seinä on tässä tapauksessa ulkoseinää vasten. Siitä voi hyötyä talvella mutta ei tietenkään kesällä... Ja sitten että sen alla on kellari, joka on joka tapauksessa viileämpi kuin sisälämpötila ympäri vuoden, vaikka kesällä se ei ehkä riitä viilentämään tilaa.
Christernn: voinko rakentaa lisää käyttämällä rakennuksia, kuten bodbörsen. ja onko tässä mitään riskejä
stefand: Aion ostaa muutaman säkin karkeaa betonia ja myöhemmin myös rappauslaastia muutamille seinille. Mutta olen miettinyt hieman eri merkkejä, joita on saatavilla. Onko kalliimpi aina parempi tällä alueella? Onhan säkkejä hintaluokassa 50-150kr, ja ne näyttävät täysin samanlaisilta. Sitten toinen pieni offtopic-kysymys juuri karkeasta betonista. Joissakin olen nähnyt, että ilmoitetaan
byggarätt: Kuinka kiinnität pystysuorat teräsprofiilit ja miten jaat kuormat? Olisin ostanut tukipilarit tai raudoittanut ja valanut, jos organisen materiaalin poistaminen tuntuu tärkeältä! Toinen vaihtoehto, jos et ole jo valmis, on korvata puupalkeista alaosat ja raudoittaa valaa ne sopivaan korkeuteen.
-RB-: Se riippuu yleensä siitä, kuinka taitava on sahan kanssa. Mutta kyllä, yleensä käytetään jotain tyyppistä saumaa. Silikonia ei kuitenkaan pitäisi käyttää, koska sen päälle ei voi maalata.
Nobbe_1: :crysmile::crysmile::crysmile: Nyt sanoit jotakin, mitä en ole edes itse ajatellut :love::cool::rolleyes::rolleyes::rolleyes: [citat]
seniorkonsult: Hupsista, niin vanha mutta varmasti on muitakin jotka miettivät ratkaisua.
jj44: Ok! Tämä voisi tarkoittaa pienempää kosteusriskia verrattuna yksikerrosvedeneristykseen. Hyvä! Olen ymmärtänyt, että Aquapanelin pitäisi olla epäorgaanista materiaalia, ja tarkastusraportin mukaan siellä pitäisi olla ilmarako. Onko jollain muulla kokemusta samanlaisista taloista?