Hei
Kaakelin etäisyys seinistä on kutistunut useassa kohdassa ja minun tarvitsee lyhentää sitä 1 cm seinistä paikan päällä.
Mikä olisi paras työkalu tähän tarkoitukseen?
Olen miettinyt pientä pyörösahaa, kuten näette alla olevasta linkistä. Mutta minulla ei ole kokemusta siitä, ja on epävarmaa, voinko säätää sitä niin, että se leikkaa juuri 1 cm seinistä. Videolla näyttää siltä, että se tarvitsee enemmän tilaa sivuilla. Onko ehdotuksia?
Tavallista multimaskia olen jo kokeillut, mutta lattian leikkaaminen kestää aivan liian kauan. Se kuluttaa myös monta sahaterää. Toisin sanoen, se ei ole käytännöllinen.
 
Minulla on sellainen saha, aivan samanlainen mutta Ferm-merkkinen.
Katsoin juuri ja lähemmäksi kuin 2 cm seinästä ei pääse.
Kuitenkin sahaaminen voi olla aika hankalaa, koska käynnistyspainike jää seinää vasten.
 
  • Tykkään
Lars48
  • Laddar…
Scouten sanoi:
Hyvä multicutter ratkaisee sen.
Mutta TS oli jo hylännyt sen.

L Lars48 sanoi:
Tavallista multimaskin olen jo kokeillut, mutta se vie aivan liian paljon aikaa lattian leikkaamiseen. Lisäksi tarvitaan paljon sahanteriä. Voisi sanoa, että se ei ole käytännöllinen.
Olen kyllä valmis olemaan samaa mieltä TS:n kanssa. Kourallinen senttejä, toki, mutta jos puhumme pidemmistä etäisyyksistä, tuntuu se melko rasittavalta. Tai onko sinulla vinkkiä "specialblad" kanssa, joka mahdollistaa pidempiä leikkauksia?
 
P
Alfredo Alfredo sanoi:
Mutta TS oli jo tuominnut sen.



Olen kyllä samaa mieltä TS:n kanssa. Kourallinen senttimetrejä, toki, mutta jos puhumme pidemmistä matkoista, se tuntuu melko rasittavalta. Vai onko sinulla vinkkejä "erikoisterästä", joka auttaa jaksamaan pidempiä leikkauksia?
En tiedä, ostin itselleni hieman liian kalliin sahan hyvällä terällä, enkä sen jälkeen ole kohdannut ongelmia sahata useita metrejä hyvin lyhyessä ajassa.
 
Scouten sanoi:
ei ole ollut ongelmia kaataa monia metrejä erittäin lyhyessä ajassa.
Erottaako sen, onko se puhdasta puuta vai "kovamuovia/laminaattia" klikkauslattiassa. Sitten todella hyvät terät ovat avain menestykseen.
 
Lattia on laminaattia, tukevampi versio. Tavallisilla metalliporilla oli vaikea porata siihen reikiä. Minun piti käyttää kivitysperia. Jos se olisi ollut puuta, se olisi onnistunut monitoimityökalulla.
 
P
L Lars48 sanoi:
Lattia on laminaattia, kestävämpi versio. Tavallisilla metalliporilla sitä oli tuskin mahdollista porata. Minun piti käyttää kiviporaa. Jos se olisi ollut puuta, olisi monityökalulla onnistunut.
Mutta väitän itsepintaisesti, että oikea monisaha ja oikea terä ratkaisevat ongelman! Puhu ammattilaismyyjälle, ei jollekin Bauhausissa tai vastaavassa.

Vaihtoehto voi olla hyvä upotussaha, ne pääsevät todella lähelle esteitä, vaikka 10 mm on todella lähellä.
 
Onko lattia juuri asennettu?
Vai liikkuuko lattia yksinkertaisesti ja hyödyntää aiemmin mitattua 10 mm rakoa?
 
  • Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
L Lars48 sanoi:
Hei
Laminaattilattian etäisyys seinistä on kutistunut useissa paikoissa ja minun täytyy sahata pois 1 cm seinistä paikallaan.
Mikä on paras työkalu tähän tarkoitukseen?
Olen harkinnut pientä sirkkelisahaa, kuten alla olevassa linkissä. Mutta minulla ei ole kokemusta siitä, en ole varma, pystynkö säätämään sen niin, että se leikkaa juuri 1 cm seinistä. Videolla näyttää siltä, että se tarvitsee enemmän tilaa sivuilla. Jotakin ehdotuksia?
Tavallista monitoimikonetta olen jo kokeillut, mutta se vie liian paljon aikaa lattian sahaamiseen. Siihen menee myös monta sahanterää. Voisi sanoa, ettei se ole käytännöllinen.
[media]
Vuokraa Festool upposaha TS55 48T terällä tähän tarkoitukseen.
Sen sahan kanssa pääset 11-12mm seinästä, mikä on aivan sopivaa.
 
BirgitS
Workingclasshero Workingclasshero sanoi:
Onko lattia vasta asennettu?
Vai liikkuuko lattia yksinkertaisesti ja käyttääkö aiemmin mitattuja 10mm rakoja?
Olen samaa mieltä, onhan syyskuu (Tukholman alue), jolloin puulattia on suurimmillaan eikä seinien reunoilla enää tarvitse olla millimetrejä tyhjää. Kun lämmitys on saanut kuivata lattian muutaman viikon, se alkaa kutistua.
 
Mikä estää irrottamasta riviä ja katkaisemasta sitä tavallisella sahalla? /LOB
 
Suuri riski, että jokin not menee rikki.
 
Festools ts55 menee 12mm seinästä
 
Workingclasshero Workingclasshero sanoi:
Onko lattia vasta asennettu?
Tai liikkuuko lattia ja käyttää aiemmin mitattua 10mm:n rakoa?
Lattia asennettiin viime vuonna. Joo, voidaan sanoa, että se on vasta asennettu. Muistan, että painotin kirvesmiehelle, että sen pitäisi olla juuri 10mm. Näin pari kertaa, että hän käytti 5mm, mutta korjasi sen ohjeiden mukaan. Nyt en tiedä, onko lattia liikkunut vai käyttikö kirvesmies 5mm. Joka tapauksessa se on tiukasti kiinni ja hieman rätisee sieltä täältä. Ei talvella, vaan elokuussa ja syyskuussa, jotka ovat kosteimpia. Lattia laajenee kosteudesta ja lämmöstä.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.