10 424 lukukertaa ·
24 vastausta
10k lukukertaa
24 vastausta
Sahaa parketti seinien ympäriltä
Sivu 1 / 2
Hei
Kaakelin etäisyys seinistä on kutistunut useassa kohdassa ja minun tarvitsee lyhentää sitä 1 cm seinistä paikan päällä.
Mikä olisi paras työkalu tähän tarkoitukseen?
Olen miettinyt pientä pyörösahaa, kuten näette alla olevasta linkistä. Mutta minulla ei ole kokemusta siitä, ja on epävarmaa, voinko säätää sitä niin, että se leikkaa juuri 1 cm seinistä. Videolla näyttää siltä, että se tarvitsee enemmän tilaa sivuilla. Onko ehdotuksia?
Tavallista multimaskia olen jo kokeillut, mutta lattian leikkaaminen kestää aivan liian kauan. Se kuluttaa myös monta sahaterää. Toisin sanoen, se ei ole käytännöllinen.
Kaakelin etäisyys seinistä on kutistunut useassa kohdassa ja minun tarvitsee lyhentää sitä 1 cm seinistä paikan päällä.
Mikä olisi paras työkalu tähän tarkoitukseen?
Olen miettinyt pientä pyörösahaa, kuten näette alla olevasta linkistä. Mutta minulla ei ole kokemusta siitä, ja on epävarmaa, voinko säätää sitä niin, että se leikkaa juuri 1 cm seinistä. Videolla näyttää siltä, että se tarvitsee enemmän tilaa sivuilla. Onko ehdotuksia?
Tavallista multimaskia olen jo kokeillut, mutta lattian leikkaaminen kestää aivan liian kauan. Se kuluttaa myös monta sahaterää. Toisin sanoen, se ei ole käytännöllinen.
Kohtalainen multicutter ratkaisee sen.
https://www.proffsmagasinet.se/maskiner-verktyg/natdrivna-verktyg/multiverktyg
https://www.proffsmagasinet.se/maskiner-verktyg/natdrivna-verktyg/multiverktyg
Mutta TS oli jo hylännyt sen.Scouten sanoi:
Olen kyllä valmis olemaan samaa mieltä TS:n kanssa. Kourallinen senttejä, toki, mutta jos puhumme pidemmistä etäisyyksistä, tuntuu se melko rasittavalta. Tai onko sinulla vinkkiä "specialblad" kanssa, joka mahdollistaa pidempiä leikkauksia?L Lars48 sanoi:
En tiedä, ostin itselleni hieman liian kalliin sahan hyvällä terällä, enkä sen jälkeen ole kohdannut ongelmia sahata useita metrejä hyvin lyhyessä ajassa.Alfredo sanoi:
Mutta väitän itsepintaisesti, että oikea monisaha ja oikea terä ratkaisevat ongelman! Puhu ammattilaismyyjälle, ei jollekin Bauhausissa tai vastaavassa.L Lars48 sanoi:
Vaihtoehto voi olla hyvä upotussaha, ne pääsevät todella lähelle esteitä, vaikka 10 mm on todella lähellä.
Jäsen
· Stockholm
· 4 631 viestiä
Onko lattia juuri asennettu?
Vai liikkuuko lattia yksinkertaisesti ja hyödyntää aiemmin mitattua 10 mm rakoa?
Vai liikkuuko lattia yksinkertaisesti ja hyödyntää aiemmin mitattua 10 mm rakoa?
Vuokraa Festool upposaha TS55 48T terällä tähän tarkoitukseen.L Lars48 sanoi:Hei
Laminaattilattian etäisyys seinistä on kutistunut useissa paikoissa ja minun täytyy sahata pois 1 cm seinistä paikallaan.
Mikä on paras työkalu tähän tarkoitukseen?
Olen harkinnut pientä sirkkelisahaa, kuten alla olevassa linkissä. Mutta minulla ei ole kokemusta siitä, en ole varma, pystynkö säätämään sen niin, että se leikkaa juuri 1 cm seinistä. Videolla näyttää siltä, että se tarvitsee enemmän tilaa sivuilla. Jotakin ehdotuksia?
Tavallista monitoimikonetta olen jo kokeillut, mutta se vie liian paljon aikaa lattian sahaamiseen. Siihen menee myös monta sahanterää. Voisi sanoa, ettei se ole käytännöllinen.
[media]
Sen sahan kanssa pääset 11-12mm seinästä, mikä on aivan sopivaa.
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 121 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 121 viestiä
Olen samaa mieltä, onhan syyskuu (Tukholman alue), jolloin puulattia on suurimmillaan eikä seinien reunoilla enää tarvitse olla millimetrejä tyhjää. Kun lämmitys on saanut kuivata lattian muutaman viikon, se alkaa kutistua.Workingclasshero sanoi:
Lattia asennettiin viime vuonna. Joo, voidaan sanoa, että se on vasta asennettu. Muistan, että painotin kirvesmiehelle, että sen pitäisi olla juuri 10mm. Näin pari kertaa, että hän käytti 5mm, mutta korjasi sen ohjeiden mukaan. Nyt en tiedä, onko lattia liikkunut vai käyttikö kirvesmies 5mm. Joka tapauksessa se on tiukasti kiinni ja hieman rätisee sieltä täältä. Ei talvella, vaan elokuussa ja syyskuussa, jotka ovat kosteimpia. Lattia laajenee kosteudesta ja lämmöstä.Workingclasshero sanoi: