3 410 lukukertaa ·
23 vastausta
3k lukukertaa
23 vastausta
MDF venevajassa
Se riippuu paljon siitä, kuinka kosteaa ilma on. Mitä tarkoitat tarkalleen ottaen venevajan tässä tapauksessa? Onko se maalla? Tarkoitatko rakennusta, joka seisoo laiturilla ja johon voi kiinnittää veneen sisälle? Vaikea arvioida kuinka paljon kosteutta saat sisään.D doctormirabilis sanoi:kiitos inputista. painotalot vaikuttavat olevan hieman hermostuneita venevajan suhteen ja sanovat, että "vaneri ei toimi niin hyvin kosteissa tiloissa", mutta eivät voi vastata, lasketaanko se kosteaksi tilaksi, kun vaneri on tiiviissä, mutta kylmässä, venevajassa. mitä sanoisit? minusta on vähän outoa, että vaneri kärsisi venevajassa, kunhan siihen ei tule suoraan kosteutta niin sanotusti.
Hyvin järkevä kysymys, jonka minun olisi tietysti pitänyt nähdä tulevan jo alkuperäisessä viestissäni. Ei, se ei ole vedessä pylväiden päällä oleva venevaja, vaan rakennus 2 metrin päässä rannasta. Kosteus tulee ilmasta, tarkkoja lukuja en tiedä, mutta puhumme Etelä-Norrlannista maantieteellisesti. Kyllä, tämä on hankala juttu, ehkä pitää pelata varman päälle eikä käyttää puuta lainkaan.En apelsin sanoi:
Jäsen
· Västra Götaland
· 525 viestiä
Tavallinen MDF, myös "kosteudenkestävä", on, kuten aiemmin kuvattu, huono kaikissa rakenteissa, jotka altistuvat kosteudelle. On kuitenkin olemassa variantti, "Tricoya", joka kestää kosteutta erittäin hyvin. Olen nähnyt pieniä Tricoya-paloja, joita on säilytetty vedessä vuoden ajan ilman erottumista, ne ovat vain turvonneet erittäin vähäisesti.
Kun ajatellaan, että se ei ole veden päällä, minun on vaikea nähdä, että tila olisi kosteampi kuin muutkin lämmittämättömät talot. Ajattelen, että vaneri voisi toimia. Jos haluat olla täysin varma, miksi et kiinnittäisi maalattua levypintaa merivanerista?D doctormirabilis sanoi:Hyvin järkevä kysymys, jonka minun olisi tietenkin pitänyt ymmärtää jo alkuperäisessä viestissäni. Ei, se ei ole paalujen päällä oleva venetalli veden päällä, vaan rakennus 2 metrin päässä rantaviivasta. Kosteus on peräisin ilmasta, tarkkoja lukuja en tiedä, mutta puhumme maantieteellisesti Etelä-Pohjois-Ruotsista. Kyllä, tämä on vaikeaa, ehkä on hyvä pelata varman päälle ja välttää puuta kokonaan.
Toivon niin ja olen samaa mieltä kanssasi. Voi kuitenkin painaa vain sillä, mitä painotalo tarjoaa.En apelsin sanoi:
Kyllä, eikö heidän kanssaan voi neuvotella ollenkaan? Jos ei ole kyse monista tuhansista, luulen, että riskin voisi ottaa ja painattaa heidän tarjoamalle vanerille. Yksi vaihtoehto materiaalin suojaamiseksi on lakata tai öljytä vaneri painatuksen jälkeen, erityisesti päätypinnat, joista vahingot yleensä alkavat. Näin saat tietyn suojan kosteudelta. Tietenkin on tärkeää varmistaa, ettei painoväriä vaikuta pintakäsittelyyn, mutta siitä voit varmasti kysyä.D doctormirabilis sanoi:
ei, se on heidän tarvikkeensa joka pätee. joo, sitä voisin tietysti kysyä. minusta kuten sanottu, ilman kosteus ei pitäisi olla pahempi kuin muissa kylmänä pidettävissä rakennuksissa, ei ainakaan muissa kylmänä pidettävissä rakennuksissa meren rannalla. vaneri olisi ehdottomasti helpoin, vaihtoehto (kalliimpi) olisi ottaa se metalliin ja laittaa metalli ulkopuolelle jonkinlaisten puulevyjen päälle. kiitosEn apelsin sanoi:
Onko niiden kanssa mahdotonta tehdä yhteistyötä? Jos kyseessä ei ole kovin suurista summista, niin minä kokeilisin hyväksyä heidän tarjoamansa vanerin. Yksi vaihtoehto materiaalin suojaamiseksi on lakata tai öljytä vaneri painatuksen jälkeen ja erityisesti päähän, johon vauriot yleensä alkavat. Näin saat jonkinlaista suojaa kosteudelle. Tietenkin pitää ottaa huomioon, ettei painoväriä heikennä pintakäsittely, mutta sen voi varmasti kysyä.
Klikkaa tästä vastataksesi