1 971 lukukertaa ·
2 vastausta
2k lukukertaa
2 vastausta
Tuulensuojapaperi lattian alapohjan alle??
On vanha kappeli, jota nyt remontoin, ja ennen kuin laitan keittiön lattian takaisin paikoilleen ja pääsen vielä talon alle ryömintätilaan, mietin, että kiinnittäisin diffuusioavan tuulensuojan kiinni lattiarakenteisiin niissä osissa, joita en aio avata ja jotka ovat huonosti eristettyjä. Mutta olen kahden vaiheilla siitä, kuinka järkevää se on ja kuinka paljon eroa se todellisuudessa tekisi. Talo seisoo kivijalustalla, jossa on 5-6 kissanluukkua. Olen hieman huolissani siitä, että lattiarakenteen ilmasto muuttuu negatiivisesti tuulensuojan kanssa, eikä sieltä pääse juurikaan tuulta sisään. Suurin osa alueesta tulee olemaan vain hieman lämmitetty talvisin.
Kiitollinen näkemyksistä, vinkeistä & neuvoista
Kiitollinen näkemyksistä, vinkeistä & neuvoista
En voi nähdä, miten ehdottamasi toimenpide voisi muuttaa jotain huonompaan suuntaan. Sen pitäisi olla hyvä toimenpide tehdä, erityisesti jos se ei ole tänään ilmatiivis.C Cats sanoi:Minulla on vanha kappeli, jota nyt kunnostan ja ennen kuin laitan keittiön lattian takaisin ja pääsen vielä talon alle ryömintätilaan, mietin, että kiinnittäisin diffuusiota läpäisevän tuulensuojan palkkien alle lattioissa, joita en aio avata ja jotka on huonosti eristetty.
Mutta epäröin edestakaisin, kuinka järkevää se on ja kuinka suuri ero sillä oikeastaan olisi.
Talo seisoo kivijalalla, jossa on 5-6 kissanluukkua.
Olen hieman huolissani siitä, että tuulensuojan myötä palkkien ilmasto muuttuu negatiiviseksi, eikä tuonne alle tosiaan tule paljoa tuulta. Suurin osa alueesta tulee olemaan vain hieman lämmitetty talvella.
Kiitollinen näkemyksistä, vinkeistä ja neuvoista
Älä ajattele sitä tuulensuojana, vaan pikemminkin konvektion (vedon) suojana. Sillä on suuri vaikutus eristyskykyyn, kun saadaan tiiviiksi.
Kiitos vastauksesta!V vectrex sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi