1 443 lukukertaa ·
8 vastausta
1k lukukertaa
8 vastausta
Mitkä betonivaihtoehdot ovat olemassa?
Olen muuntamassa maapohjaa kotonani ja olen juuri siinä vaiheessa, että olen valmis valamista varten. Minulla oli tänään käsityöläinen täällä, joka ehdotti, että valettaisiin jotain nopeammin kuivuvaa, jotta rakennustyö etenisi hieman nopeammin. Kysyin häneltä, tarkoittiko hän EPS:ää, mutta en saanut oikein vastausta, hän aikoi palata asiaan.
Minulla tulee olemaan vesikiertoinen lattialämmitys 200mm styroksilla.
Sekoittaako joku edes EPS:ää tai vastaavaa tuotetta käsin 24m2 varten? Onko mitään järkevää apuvälinettä vuokrattavana siinä tapauksessa?
Jos tilaan betonia autolla, tarvitsen roottoripumpun, jonka kustannus on noin 12k, mutta laskettuani pelkästään EPS:n kustannuksia, epäilen, että siinä olisi mitään taloudellista hyötyä. Siitä huolimatta se täytyy joka tapauksessa tasoittaa ja luultavasti siiheen menee enemmän tunteja.
Onko mitään vaihtoehtoa EPS:lle, joka kuivuu nopeasti ja jonka voi laittaa 100mm kerroksena kerralla ilman tarvetta tasoittaa jälkikäteen?
Minulla tulee olemaan vesikiertoinen lattialämmitys 200mm styroksilla.
Sekoittaako joku edes EPS:ää tai vastaavaa tuotetta käsin 24m2 varten? Onko mitään järkevää apuvälinettä vuokrattavana siinä tapauksessa?
Jos tilaan betonia autolla, tarvitsen roottoripumpun, jonka kustannus on noin 12k, mutta laskettuani pelkästään EPS:n kustannuksia, epäilen, että siinä olisi mitään taloudellista hyötyä. Siitä huolimatta se täytyy joka tapauksessa tasoittaa ja luultavasti siiheen menee enemmän tunteja.
Onko mitään vaihtoehtoa EPS:lle, joka kuivuu nopeasti ja jonka voi laittaa 100mm kerroksena kerralla ilman tarvetta tasoittaa jälkikäteen?
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 296 viestiä
Ei vastausta betonikysymykseen, mutta 200 mm eristys on vähän alakantissa jos käytät lattialämmitystä. Lisää 100 mm jos sinulla on mahdollisuus.
Mikään betoni vaihtoehto ei vie useampia tunteja kuivua. Toki sen jälkeen vähän aikaa ennen kuin voit käynnistää lattialämmityksen. Voit saada erittäin sileän pinnan ilman tasoitusta. Ja ei, 10cm kakku 24m², et halua vatkata käsin. On halvempaa tuoda betoniauto + pumppu paikalle.
Betonimies on varmaan parempi vaihtoehto kuin kirvesmies, joka puhuu "nopeasti kuivuvasta betonista".
Betonimies on varmaan parempi vaihtoehto kuin kirvesmies, joka puhuu "nopeasti kuivuvasta betonista".
Mitä haluat jatkaa, mikä saa sinut edes toivomaan nopeasti kuivuvaa?
Jos katsotaan "tavallista" betonia, kestää jonkin aikaa ennen kuin voit päällystää betonin tiiviillä kerroksilla, mutta se on suunnilleen ainoa asia, joka sinua rajoittaa.
Jos katsotaan "tavallista" betonia, kestää jonkin aikaa ennen kuin voit päällystää betonin tiiviillä kerroksilla, mutta se on suunnilleen ainoa asia, joka sinua rajoittaa.
Olen antanut betonialan urakoitsijan tarkistaa työn. En kuitenkaan ole kysynyt heiltä, onko heillä mitään nopeammin kuivuvaa vaihtoehtoa, vain standardibetonia. Koska asumme maaseudulla, nämä yritykset sijaitsevat melko kaukana ja maksavat muutama tuhat euroa ekstra vain ajasta ja ajomatkasta, siksi tarkistin paikallisen kaverin kanssa, joka tiedän valaneen osan perustuksia.
Unohdin varmaan mainita, että aion rakentaa kylpyhuoneen osaan tilasta, joten sen takia olisi mieluusti saanut mennä vähän nopeammin. Kuinka paljon voi rakentaa sillä välin kun betoni kuivuu? Siis väliseiniä ym?
Unohdin varmaan mainita, että aion rakentaa kylpyhuoneen osaan tilasta, joten sen takia olisi mieluusti saanut mennä vähän nopeammin. Kuinka paljon voi rakentaa sillä välin kun betoni kuivuu? Siis väliseiniä ym?
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 296 viestiä
Sisäseiniä voit rakentaa muutaman päivän jälkeen, mutta kosteuden on kuivuttava kunnolla ennen kuin lattia suljetaan.
Kaikkitietävä
· Västra Götaland
· 12 296 viestiä
Aseta ilmankuivain valun valmistuttua, niin se kuivuu nopeammin.
Klikkaa tästä vastataksesi