2 202 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
Oviaukon rakentaminen
Tiedän, että oven mitan pitäisi olla 90, koska kaikilla muilla ovilla on se. Mutta mietin, kuinka paljon tilaa pitää jättää oven sivuille. Eli seinä oikealla ja vasemmalla varsinaisesta ovikarmista?
Ajattelen oven listoja
Aukon kummallakin puolella on noin 2
Ajattelen oven listoja
Aukon kummallakin puolella on noin 2
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 125 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 125 viestiä
Vähän epävarma mitä tarkoitat mutta toivon, että Swedoorsin taulukko eri mittojen välisistä suhteista auttaa sinua: https://www.swedoor.se/media/3606695/cle_matt_okt14.pdf
Jos ei, niin kysy uudestaan
Jos ei, niin kysy uudestaan
Ajattelen, jos seinä on L-muotoinen, voinko tehdä oven aukon, eli 90 cm koko matkalta nurkkaan, jossa on karmi vai täytyykö olla tietty etäisyys nurkasta. Esim. listoihin jne.BirgitS sanoi:
Kun aiomme asentaa karmit ja silloin toiselle puolelle jää 3,5 cm tilaa asentaa karmi, jotta aukosta tulee 90 cm. Voiko sitten laittaa 3,5 cm karmi ilman ongelmia?
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 125 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 125 viestiä
Jos ovi aukeaa sisäänpäin kulmaan, sen pitäisi voida avata ainakin suoraan ulospäin (90 astetta) ilman, että ovenkahva osuu viereiseen seinään. Meidän kylpyhuoneen ovi, joka totta kai aukeaa ulospäin, on varustettu vain kulmalistalla sisäpuolelta, sillä se on kaikki mitä mahtuu siihen kulmaan.
Klikkaa tästä vastataksesi