Tiedän, että oven mitan pitäisi olla 90, koska kaikilla muilla ovilla on se. Mutta mietin, kuinka paljon tilaa pitää jättää oven sivuille. Eli seinä oikealla ja vasemmalla varsinaisesta ovikarmista?
Ajattelen oven listoja

Aukon kummallakin puolella on noin 2
 
BirgitS
BirgitS BirgitS sanoi:
Vähän epävarma siitä, mitä tarkoitat, mutta toivon, että Swedoorin taulukko eri mittojen välisistä suhteista auttaa sinua: [linkki]
Jos ei, niin kysy vain uudestaan ;)
Ajattelen, jos seinä on L-muotoinen, voinko tehdä oven aukon, eli 90 cm koko matkalta nurkkaan, jossa on karmi vai täytyykö olla tietty etäisyys nurkasta. Esim. listoihin jne.
Kun aiomme asentaa karmit ja silloin toiselle puolelle jää 3,5 cm tilaa asentaa karmi, jotta aukosta tulee 90 cm. Voiko sitten laittaa 3,5 cm karmi ilman ongelmia?
 
kristofer12345
Voit laittaa pienen listan jäljellä olevan matkan yläpuolelle nurkkaan ja mennä ovenkarmin toiselle puolelle listan kanssa, jossa on noin 4 cm tai vähemmän :)
 
  • Tykkään
Eraze
  • Laddar…
BirgitS
Jos ovi aukeaa sisäänpäin kulmaan, sen pitäisi voida avata ainakin suoraan ulospäin (90 astetta) ilman, että ovenkahva osuu viereiseen seinään. Meidän kylpyhuoneen ovi, joka totta kai aukeaa ulospäin, on varustettu vain kulmalistalla sisäpuolelta, sillä se on kaikki mitä mahtuu siihen kulmaan.
 
  • Tykkään
Eraze
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.