Dowser4711
Dowser4711: Jos voitte poistaa överstycke ja tröskel lyhentääksenne niitä 10 cm, uskon, että se on vähiten huono vaihtoehto.
5 vastausta · 3,9k lukukertaa
·
P
PsomiPalle: Rakensin viileän varaston peltikatolla syksyllä. Enimmäkseen suojaamaan smokeria sateelta, joka on käytössä ympäri vuoden. Ulkopaneeli ylettyy aina kattopalkkeihin asti, joten varaston yläosassa on rako sekä edessä että takana. Päätin peittää seinät sisäpuolelta mdf:llä. Loppusyksystä huomasin paljon homepilkkuja seinillä. Lähes kaikki, paitsi näkyvät kattopalkit, ovat
0 vastausta · 1,6k lukukertaa
E
Elnovis: [citat] Tässä tulee kuva. En oikein ymmärrä kysymystäsi vastakkaisesta puolesta. Koko talossa on kellari.
18 vastausta · 4,8k lukukertaa
·
boot_w00t
boot_w00t: Hei kaikki rakentajat, Nyt aiomme keskustella vanhasta kunnon aiheesta, onko seinä kantava? Teoriateeni mukaan se on ollut kantava joskus ennen talon laajentamista ja katon uudelleen rakentamista. Talo on 1,5-kerroksinen vuodelta 1908 ja sitä on laajennettu joskus 40-luvulla. Punaiset Viivat: Alkuperäinen katto Vihreät Viivat: Katto laajennuksen päällä Keltaiset Viivat: Seinät, jotka
0 vastausta · 725 lukukertaa
·
Huvudbrytaren
Huvudbrytaren: Mikron oven muoviovelle aine toimii varmasti erinomaisesti. Jos ikkunoissasi on lasiruudut, aineella ei ole mitään vaikutusta.
1 vastaus · 1,2k lukukertaa
T
tergo: kääntöpuoli ylöspäin ja aloita siitä levyn reunasta, joka tulee näkyviin, leikkaa mielellään vähän ulkopuolelta ja varmista, että levy on tukevalla alustalla kun sahaat
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
useless
useless: Se riippuu lämpötilasta. Sitten sen ei pitäisi kuivua, vaan kovettua siten, että vesi reagoi kemiallisesti kalkin kanssa. Siksi betonia pitäisi pitää kosteana ensimmäisenä aikana valun jälkeen [bild]
4 vastausta · 2,1k lukukertaa
·
C
camelspin: Valmis nyt. Ei ollut ongelmia seistäessä, mutta pitää varmistaa, että osuu sekä listoihin että saumaan samanaikaisesti. Ei niin helppoa, mutta meni hyvin. Vedimme jotkut ruuvijonot kipsiin sekä lattia- ja kattorivin pidemmällä ruuvilla niin, että ne menivät listan läpi, koska olen lukenut foorumilta, että kiinnitys pelkästään OSB:hen voi ajan myötä aiheuttaa halkeamia. 60 OSB:n
5 vastausta · 2,7k lukukertaa
M
matsca2m: [citat] Olen kohdannut ongelman ja minun pitäisi siirtää tolppaa 20 cm markkerin vuoksi. Mitä se tarkoittaa, jos lisään jännevälin 7200?
33 vastausta · 11,0k lukukertaa
·
K
kungfuu: Hei, Tarvitsen vaihtaa puutavaraa kattoneulameen alle ja luultavasti räystäslautaa, koska pitkällä aikavälillä niitä ei voida huoltaa helposti, koska lasitettu viherhuone on tiellä. Olen ajatellut kuitusementtiä tai komposiittia, mutta on erittäin vaikeaa löytää hyviä jälleenmyyjiä ja mittoja. Tämä täsmää melko hyvin alapuolen mittojen kanssa, mutta toimiiko se hyvin?
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
K
kungfuu: Alempaa voidaan kyllä keskustella, kunhan sinulla on hyvä alusta valua varten (esim. tiivistetty makadam tai sora geotekstiilin kanssa murskeen ja betonin välissä). Peitemuovi estää betonia kuivumasta liian nopeasti, mikä aiheuttaisi halkeamia, ja solumuovikansi suojaa varhaiselta jäätymiseltä. Molemmat näistä ovat vain väliaikaisia ratkaisuja ja riittävät hyvin. Solumuovin paksuus
6 vastausta · 7,3k lukukertaa
K
kungfuu: Haluaisin myös vinkkejä sahatavarasta Tukholmassa, mutta eniten siksi, että paneelini (joka pitää vaihtaa) uloin osa on mitoiltaan tyyppiä 70x11mm.
3 vastausta · 3,0k lukukertaa
K
kungfuu: Olen samaa mieltä ruuvista ja tulppista niin kauan kuin kuormat ovat pieniä. Suurille kuormille betoniruuvi on erinomainen, niitä on saatavilla myös pienissä mitoissa ja ne ovat purettavia.
2 vastausta · 1,5k lukukertaa
K
kungfuu: Joskus valujen välissä on eristyskerros, mutta ei oppikirjassa. Syitä voi olla useita: - Kirjoitat paikallaan valettu, muuten kyseessä voi olla alustassa olevat prefabrikoidut elementit - Lattiat, joilla on kaato, tehdään joskus omana valuna - Kestävämpi kulutuskerros on toivottu verrattuna muuhun rakenteelliseen vaatimukseen (voidaan silti toteuttaa samanaikaisesti, mutta kuitenkin) - On
4 vastausta · 5,7k lukukertaa
·
P
petterovski: Että välipohja tulisi mitoittaa hyötykuormalle 2,5 kN/m2, en usko olevan tarpeellista. Ullakko ei kai sisusteta minun käsitykseni mukaan? Karakteristinen hyötykuorma ullakon välipohjalle on 0,5-1,0 kN/m2 riippuen vapaasta korkeudesta.
9 vastausta · 3,2k lukukertaa
·
VidarH
VidarH: Liota mielellään asbesti ennen käsittelyä. Tai sumuta kontaktiliimalla ja aseta muovikalvo päälle. Jotain, joka sitoo irtonaiset kuidut yksinkertaisesti. Ja pidä roskapussi lähellä valmiina. Kuinka paljon päätät suojautua, on vapaasti valittavissa.
8 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
V
volvo51: [citat] Se oli helpompaa kuin luulin. Kiitos paljon :)
3 vastausta · 4,6k lukukertaa
·
K
Kickan42: [citat] En usko myöskään, että mikään vakuutusyhtiö kattaa tätä. Jouduin purkamaan lasikuistini ja terassin yläpuolelle, koska vesi (sade) oli ilmeisesti pitkään tunkeutunut lattiaan/kattoon ja seurauksena kaikki puumateriaali oli lahonnut :/
33 vastausta · 22,5k lukukertaa
·
A
Anora: Hei, meillä ei ole poikittaisleikkauspiirustusta, mutta sen sijaan otimme palan pois sisäkatosta nähdäksemme, miltä palkisto näyttää, ja siellä on palkki, joka on kaikkien neljän ikkunan yläpuolella tällä hetkellä. Kysymys on, tarvitseeko tuo palkki vaihtaa vai voiko se jäädä. Siirrämme ikkunoita, mutta emme tee niistä suurempia, joten ehkä emme tarvitse vaihtaa nykyistä
8 vastausta · 3,8k lukukertaa
·
B
BosseHansson: Osta vakavasti otettavasta paikasta, joka osaa ja saa katkaista, on neuvoni. Tuskin on ongelmia hyvässä sahassa.
6 vastausta · 3,0k lukukertaa
Sittställning
Sittställning: [citat]
21 vastausta · 3,4k lukukertaa
·
Sittställning
21 vastausta · 3,4k lukukertaa
·
B
Bobbarebygg: Hei. aion rakentaa toimiston ja vähän muita väliseiniä verstaassa, olen harkinnut rakentaa valmiilla sandwich-elementeillä (pelti, eristys, pelti) joku joka on rakentanut sellaisilla väliseinillä ja voi suositella jotakin merkkiä/mallia elementistä, jota kannattaisi käyttää? Pitäisi kai olla olemassa jokin malli, joka ei ole paksumpi kuin 80 mm?
0 vastausta · 955 lukukertaa
A
Andreas129: [citat] Ostin nyt Latexit ja konsolin. Kiitos vinkistä. (y)
9 vastausta · 3,8k lukukertaa
·
Larsa
Larsa: Aion vaihtaa talon paneelit, 22x120 yksifaasipaneeli pitäisi olla, pohjamaalattu. Olin ajatellut ostaa Beijeristä, koska se on yleensä vähän parempaa laatua kuin halvimmat, mutta näyttää siltä, että se paneeli on poistumassa ja vaikea saada. Olen ostanut sieltä kahteen laajennukseen aiemmin ja mielestäni se oli ok. Katselin ympärilleni ja löysin, että Bygghemma myy
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
B
bomm: Olin käyttänyt tavallista karkearakeista betonia tai ottanut peräkärryn ja hakenut valmista betonia betoniasemalta... Käytä lämmintä vettä, niin "kovettuminen" alkaa nopeammin, ja laita muovia + eristystä (solumuovia tai betonipeittomattoa) betonin päälle. Silloin se säilyttää lämmön ja jatkaa kovettumista, vaikka yöllä olisi alhainen lämpötila. Käytä mielellään myös
1 vastaus · 2,3k lukukertaa
P
patrikd84: [citat] Kyllä, ehdottomasti. Jos se on totta, niin se on varmasti täydellinen tapa jatkaa uusien tiilien myyntiä kaikkien vanhempien kattokattojen perusteella, jotka ovat kestäneet niin monta vuotta, ja kaikkien vanhempien, jotka ovat olleet tyytyväisiä ja suosittelevat sitä nuoremmille. Ennemmin tai myöhemmin heidän laatuleimansa kuitenkin romahtaa, jos he ovat menneet 40+ vuodesta alle
30 vastausta · 34,0k lukukertaa
·
E
earlo: [citat] Väärä ketju? :D
2 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
B
BKi: Hei paras foorumi, Taloni sijaitsee Etelä-Ruotsin itäosassa ja se on rakennettu vuonna 1840. Se on 1,5 kerroksinen. Remontoin makuuhuonettamme, koska se oli liian pieni ja sillä oli matala pääkorkeus. [bild] [bild] [bild] [bild] Viime kerralla se remontoitiin 1950-luvulla. katsokaa ystävällisesti kuvia. Kysymykseni koskee kattoa. kun avasin sen kokonaan sisältä, minulla oli 20 cm paksut
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
P
patrikd84: [citat] Siitä on vähän tietoa Svenskt trä:ssä, jos olet kiinnostunut. https://www.svenskttra.se/trafakta/allmant-om-tra/kvalitet-och-sortiment/
4 vastausta · 2,0k lukukertaa
F
fdcarlsson: Olen jo saanut 2 kerrosta puts, kiitos kuitenkin :)
6 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.