Löysimme 2 ovea karmilla, jotka sopivat mittoihimme. Mutta unohdin tarkistaa karmien syvyyden. Meillä muissa ovissa on noin 6,5 cm, kun taas tämä karmi on 9,5 cm. Eli eroa on 3 cm.
Voiko osan karmista sahata pois, jotta se sopii, vai onko peli menetetty? Ajattelen sitä osaa, jossa ei ole reikiä. Katso kuva
Toinen kysymys, meillä on ovenkarmi, joka sopii 9x21. Meidän aukot ovat 8x21. Voiko tuota pientä karmi sahata, jotta se sopii uuteen mittaan?
Tarkoitatko, että karmia halkaistaan, poistetaan oranssiksi merkitty osa ja sitten kootaan uudelleen?
Miten saranat ja lukon vastakappaleet sijaitsevat suhteessa siihen, mitä haluat poistaa?
Se on periaatteessa mahdollista, mutta olisin mennyt ostamaan sopivat karmit. Se, joka on liian leveä 9x21, käy jos osaat käsitellä sahaa kaventaaksesi, mutta onko sinulla ovi oikeissa mitoissa?
Tarkoitatko karmien halkaisemista, oranssilla merkityn osan poistamista ja sitten kokoamista uudelleen?
Miten saranat ja lukonpelti ovat suhteessa siihen, mitä haluat poistaa?
Tarkoitan, että halkaistaan niin, että kaikki oranssin oikealla puolella häviää. Sitten hiotaan ja maalataan. Saranat ja lukonpelti ovat puolella, jossa reiät ovat. Joten toisella palalla on vain puuta, niin sanotusti.
Jos vertaamme kapeampaan karmiin, se näyttää täsmälleen samanlaiselta paitsi, että pala on kapeampi kuin ostamamme, joka on syvempi. Lataan kuvan kapeasta
Se periaatteessa onnistuu, mutta minä olisin ostanut sopivat karmit. Se, joka on liian leveä 9x21 onnistuu, jos pystyt käsittelemään pistosahaa ja kaventamaan, mutta sinulla on oikean kokoiset ovet?
Ei ole tällä hetkellä varaa ostaa uusia, valitettavasti. Aion ostaa uuden myöhemmin, mutta juuri nyt meidän täytyy vain saada ovi paikoilleen. Meillä on sopivat ovet.