4 757 lukukertaa ·
18 vastausta
5k lukukertaa
18 vastausta
Mistä tiedän, onko seinä kantava vai ei?
Juuri kun luulin, että kaikki oli kunnossa, huomasin yhden asian, joka huolestuttaa minua. Olen nyt poistanut palan lastulevyä, jossa vanha portaali oli kiinni, ja näen, että portaalin toisella puolella on myös lastulevy. Hyvin tähän asti. Mutta kun poistin lastulevyn portaalin oikealta puolelta, näen, että takana on 45 mm eristystä ja sen takana noin 70 mm paksu kevytbetoniseinä. Talo rakennettiin siis 70 mm leca-seinällä, ja myöhemmin joku on sahannut portaalin kevytbetoniin ja asettanut koolaukset ja lastulevyn kevytbetonin päälle. Todennäköisesti siksi, että seinä olisi hieman paksumpi ja portaalista tulisi myös paksumpi. Sitten joku on peittänyt portaalin lastulevyllä. Nyt kysymykseni kuuluu: Voinko poistaa seinän nyt, kun olen nähnyt, että se on tehty kevytbetonista, vai onko se osa talon rakennetta? Eli kantava tai muulla tavalla tukeva?
Viimeksi muokattu:
Jäsen
· Västra Götaland
· 185 viestiä
Voitko ottaa kuvan pilarista, joka tukee ulkoseinää seinän vieressä, jonka haluat purkaa? Talon vastakkaisella puolella ei ole tällaista seinää? Onko sinulla kellari myös sillä puolella vai rinnetalo?
Tässä tulee kuva. En oikein ymmärrä kysymystäsi vastakkaisesta puolesta. Koko talossa on kellari.P petterovski sanoi:
Klikkaa tästä vastataksesi