2 674 lukukertaa ·
5 vastausta
3k lukukertaa
5 vastausta
Kokemuksia Egger ERGO boardista (OSB)?
Hei
Onko kukaan käyttänyt egger ergo boardia, 60 cm OSB:ta urilla ja pontilla?
Vaikuttaa mielenkiintoiselta minulle, koska levyt ovat pienempiä = helpompi tuoda työmaalle. Vähemmän raskaita nostoja. Voidaan asentaa monella tavalla.
Onko kenelläkään mitään jaettavaa siitä, miten näiden levyjen kanssa oli työskennellä? Onko joku kokeillut asentaa ne makuulle ja jatkumona, eli ilman säännöllistä tukea lyhyissä saumoissa? Toimiiko todella niin, että saumoissa on vain ruuvi pystysuorassa asennuksessa?
Aion laittaa kipsilevyn päälle, ja sanotaan, että kipsilevyn voi kiinnittää vapaasti OSB:hen riippumatta tukirakenteista. Onko joku kokeillut?
Mainos on epäilemättä houkutteleva:
https://docplayer.se/14890464-Egger-ergo-board-denna-skiva-later-dig-ta-det-lugnt.html
Onko kukaan käyttänyt egger ergo boardia, 60 cm OSB:ta urilla ja pontilla?
Vaikuttaa mielenkiintoiselta minulle, koska levyt ovat pienempiä = helpompi tuoda työmaalle. Vähemmän raskaita nostoja. Voidaan asentaa monella tavalla.
Onko kenelläkään mitään jaettavaa siitä, miten näiden levyjen kanssa oli työskennellä? Onko joku kokeillut asentaa ne makuulle ja jatkumona, eli ilman säännöllistä tukea lyhyissä saumoissa? Toimiiko todella niin, että saumoissa on vain ruuvi pystysuorassa asennuksessa?
Aion laittaa kipsilevyn päälle, ja sanotaan, että kipsilevyn voi kiinnittää vapaasti OSB:hen riippumatta tukirakenteista. Onko joku kokeillut?
Mainos on epäilemättä houkutteleva:
https://docplayer.se/14890464-Egger-ergo-board-denna-skiva-later-dig-ta-det-lugnt.html
Olin mieluummin asentanut vaakasuoraan, mutta jumituin. Ylhäälle jää enintään vain pieni kaistale ja paljon hukkaa, tai sitten täytyy sekä alhaalta että ylhäältä katkaista vaakasuorassa asennuksessa. Siksi mietin nyt pystyasennusta. Siinä tapauksessa tarvitaan vain lyhennys levyjen lyhyeltä sivulta, eikä hukkaa jää melkein ollenkaan. Siksi kysynkin, miten foorumi on kokenut pystyasennuksen.
Valmis nyt. Ei ollut ongelmia seistäessä, mutta pitää varmistaa, että osuu sekä listoihin että saumaan samanaikaisesti. Ei niin helppoa, mutta meni hyvin. Vedimme jotkut ruuvijonot kipsiin sekä lattia- ja kattorivin pidemmällä ruuvilla niin, että ne menivät listan läpi, koska olen lukenut foorumilta, että kiinnitys pelkästään OSB:hen voi ajan myötä aiheuttaa halkeamia.
60 OSB:n käyttö on suuri etu, jos on hieman heiveröinen kuten minä, levyt ovat raskaita ja en olisi pystynyt asentamaan 120:ia yksin.
Paljon ruuveja tarvitaan. Lastulevyruuvit ovat jäykkiä saada sisään - hartiat kipeytyvät. Kipsiruuvit kuluttavat kärkiä. Miksi käytetään ristipäätä kipsiruuveissa?
60 OSB:n käyttö on suuri etu, jos on hieman heiveröinen kuten minä, levyt ovat raskaita ja en olisi pystynyt asentamaan 120:ia yksin.
Paljon ruuveja tarvitaan. Lastulevyruuvit ovat jäykkiä saada sisään - hartiat kipeytyvät. Kipsiruuvit kuluttavat kärkiä. Miksi käytetään ristipäätä kipsiruuveissa?
Klikkaa tästä vastataksesi