E.F
Hei, huomasin, että lattiamme ei ollut kunnossa ja päätimme repiä sen auki, se näyttää olevan märkää/kosteaa. Odotamme viikonloppuun asti, jotta voimme katsoa ulkopuolta, repiä auki lautoja jne.. mutta mitä mieltä olette? Mitä pitäisi tarkkailla ja ottaa huomioon??

Tämä on luultavasti tapahtunut sen jälkeen, kun meillä on ollut paljon myrskyjä/sateita viime aikoina.
Se on eteläpuolella, ja tuntuu siltä, että kaikki sääolosuhteet tapahtuvat juuri tässä osassa taloa.
Kiitollinen avusta/ajatuksista!
Kosteusvaurioinen lattia; vaurioitunut alue huoneen nurkassa, jossa betoni on rappeutunut ja tummunut veden vaikutuksesta. Kosteuden vahingoittama lattia, jossa on mustia pilkkuja ja osittain poistettu pintamateriaali ikkunan vieressä. Kosteusjälkiä ja vaurioitunutta puupintaa ikkunan äärellä. Kuva liitoksesta lattian ja seinän välillä, jossa on kosteuden aiheuttamia vaurioita ja homeisia merkkejä. Kosteusvaurio seinän ja lattian rajakohdassa, seinälle johtava ruuvi ja pölyä ympärillä. Seinässä ja lattialevyssä on värjäymiä. Kosteusvaurio huoneen lattiassa ikkunan alla, näyttää märältä ja vahingoittuneelta. Sininen työkalu näkyy edessä.
 
Viimeksi muokattu:
Tiiliseinä?
 
Kuvia ulkopuolelta kiitos,
 
  • Tykkään
EL Anders ja 4 muuta
  • Laddar…
E.F
GoForIt GoForIt sanoi:
Tegelfasad?
Det är träpanel
 
E.F
Naulan ulkoneva kärki seinän ja ovenkarmien välissä, ympärillä eristevillaa ja roskaa.
 
E.F
Toisen kerroksen ikkunan kulma, mahdollinen vuotokohta; puiset karmit ja metallireunus näkyvissä. Talokuvassa näkyy nurkkaus, jossa seinän ja ikkunalaudan välinen liitoskohta näyttää kuluneelta ja saattaa vuotaa.
Tämä on toisessa kerroksessa, vaikea ottaa kuva, täytyy hankkia tikkaat päästäkseni ylös ja saadakseni koko ikkunan etupuolelta mukaan.

Mutta voiko olla niin, että se vuotaa ylhäältä alas, hmm?
 
Vaikea arvioida kuvien perusteella..
Vesi voi valua pitkiä matkoja, ja joskus voi olla erittäin aikaa vievää löytää vaurio/syy
 
Ehkä se tulee sisään ikkunan yläosasta, yläpuolelta jos se on tiivistämätön julkisivua vasten :(
 
  • Tykkään
Ecke16
  • Laddar…
Mats-S
ojoj ... tuo ei näytä hyvältä ... :worried:
Mielestäni kuvat osoittavat, että siellä on ollut vuotoa jo pidemmän aikaa ... voi olla aika suuri vaurio, kun alat purkaa sitä.
Lisää tietoa ja kuvia ulkopuolelta kiitos
 
  • Tykkään
Faalle ja 6 muuta
  • Laddar…
Näyttää siltä, että siellä on halkeama levyllä. Minulla on myös ollut vastaavia tapauksia, kun levyn kiinnitys on ollut epäonnistunut. Joten olisin aloittanut katsomalla tätä ja tarkistanut, miltä se näyttää, siellä on paljon ongelmia väärin varatuissa levyissä tai että ne ovat liikkuneet vinoon myrskyn jälkeen jne. Kuvas näkyy metallilevy seinää vasten, jossa on punaisella ympyröity halkeama kohdassa, joka voi viitata levyn asennusongelmaan.
 
E.F
T Tobias Nordling sanoi:
Näyttää olevan halkeama pellissä siellä. Olen myös kokenut samanlaista, kun pellin kiinnitys on ollut viinassa. Joten olisin aloittanut katsomalla tämän ja nähnyt, miltä se näyttää, siellä on monia ongelmia väärin varatuissa peltilevyissä tai että ne ovat päätyneet vinoon myrskyjen jälkeen jne.[kuva]
Aloitamme purkamisen huomenna/sunnuntaina ja yritämme nähdä, miltä se näyttää alta, mutta kiitos vinkistä, pidetään se mielessä huomenna. Aina parempi, kun on kokeneet silmät paikalla!
Laitan kuvia, kun aloitamme purkamisen.
 
  • Tykkään
kungcoopa
  • Laddar…
Voit joka tapauksessa jo nyt asettaa kosteudenpoistajan. Mahdollisesti piirrä seinille kuinka pitkälle se oli kosteaa, vaikka mittaatte sen kosteusmittarilla myöhemmin joka tapauksessa, ajattelisin.
 
  • Tykkään
E.F
  • Laddar…
T Tobias Nordling sanoi:
Näyttää siltä kuin pellissä olisi halkeama tuossa. Olen myös ollut mukana vastaavassa tapauksessa, kun pellin kiinnitys oli tehdastoimitukselle. Joten aloittaisin katsomalla tätä ja katsomalla miltä se näyttää, siellä löytyy monia ongelmia väärin varatuissa peltilevyissä tai että ne ovat joutuneet vinoon myrskyjen jälkeen jne.[kuva]
TS:n pitäisi soittaa vakuutusyhtiöönsä ja antaa heidän tulla katsomaan. Se on ensimmäinen asia, joka hänen pitäisi tehdä.
Sitten rakentaja, joka voi purkaa ja palauttaa.
 
  • Tykkään
leffe-e ja 8 muuta
  • Laddar…
Voisitko ottaa pari yleiskuvaa sekä sisä- että ulkopuolelta. Eli ei lähikuvia. Silloin voisit saada vastauksen todennäköiseen syyhyn ja sen jälkeen jatkotoimenpiteisiin.
 
  • Tykkään
leffe-e ja 4 muuta
  • Laddar…
Oliko se vuotava on vaikea sanoa muutamien kuvien perusteella. Mutta peltityöt eivät ole peltisepän tekemiä. Pellin pitäisi mennä salauksen alle sivussa, mitä se ei nyt tee. Lisäksi sauma, joka on liimattu, tekee niin, että ylempää tuleva vesi ei pääse valumaan pellille. Kun rakennetaan puuverhouksia kuten muidenkin julkisivumateriaalien kanssa, on ajateltava, että paneelin taakse tuleva vesi pääsee jonnekin menemään.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.