3 359 lukukertaa ·
21 vastausta
3k lukukertaa
21 vastausta
Tämä kantaviin seiniin liittyen...
Hei
Olen täysin aloittelija, ja vaimoni määräyksestä minun täytyy selvittää, voinko purkaa nämä seinät.
Ilmeisesti minun täytyy aloittaa heti! Joten aloitan täältä ja katson, tietääkö joku mistä voin aloittaa tiikerisahalla!
Haluan purkaa punaisella merkityt seinät ja mahdollisesti sinisen... avoin pohjaratkaisu on kuulemma niin hieno.
Ajattelen myös ilmeisesti, että katon voisi avata olohuoneessa, vinkkejä?
Onko jollain hyvä arvaus siitä, miten tämä voisi onnistua?
Olen täysin aloittelija, ja vaimoni määräyksestä minun täytyy selvittää, voinko purkaa nämä seinät.
Ilmeisesti minun täytyy aloittaa heti! Joten aloitan täältä ja katson, tietääkö joku mistä voin aloittaa tiikerisahalla!
Haluan purkaa punaisella merkityt seinät ja mahdollisesti sinisen... avoin pohjaratkaisu on kuulemma niin hieno.
Ajattelen myös ilmeisesti, että katon voisi avata olohuoneessa, vinkkejä?
Onko jollain hyvä arvaus siitä, miten tämä voisi onnistua?
Rakennusveteraani
· 2 746 viestiä
Punainen on varmasti kantava, mutta ei sininen.
Jos punainen pitää poistaa, se täytyy kannatella palkilla (liimapuuta tai terästä).
Katon avaaminen vaatii kattoristikoiden uudelleenrakentamista.
Kaikki työt vaativat, että joku, joka tietää mitä tekee, laskelmoidaan.
Jos punainen pitää poistaa, se täytyy kannatella palkilla (liimapuuta tai terästä).
Katon avaaminen vaatii kattoristikoiden uudelleenrakentamista.
Kaikki työt vaativat, että joku, joka tietää mitä tekee, laskelmoidaan.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Koska talossa on fackverkstakstolar, pohjakerroksen väliseinät eivät periaatteessa ole kantavia.
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 214 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 214 viestiä
Kun on kyse sinisestä seinästä, jos ulko-oven ja keittiön välillä ei ole seinää, kengistä tuleva hiekka, sora jne. leviävät keittiöön. Jos haluaa avata tilaa mutta välttää lian, voi huoneiden välille lisätä seinän, joka on vain noin metrin korkea.
Hyvä idea pienellä seinällä tuossa ! 
Olen lukenut vähän ja sen pitäisi olla itseään kantava monissa tapauksissa, kun se näyttää meidänlaiselta. Edellisten omistajien mukaan punaisessa seinässä oli ollut tarjoiluluukku, jos sillä nyt on jotain vaikutusta..
Muuten varmaan pitää palkata joku, joka osaa tällaista, miksi niitä kutsutaan ?
Muuten vinkkinä on laittaa saha ja katsoa jos se kiristyy, on eräs neuvo jonka olen saanut.
Olen lukenut vähän ja sen pitäisi olla itseään kantava monissa tapauksissa, kun se näyttää meidänlaiselta. Edellisten omistajien mukaan punaisessa seinässä oli ollut tarjoiluluukku, jos sillä nyt on jotain vaikutusta..
Muuten varmaan pitää palkata joku, joka osaa tällaista, miksi niitä kutsutaan ?
Muuten vinkkinä on laittaa saha ja katsoa jos se kiristyy, on eräs neuvo jonka olen saanut.
Jäsen
· Blekinge
· 10 117 viestiä
Tuntea, nipistääkö saha, ei ole hyvä vinkki. Suurimmat kattorasitukset syntyvät lumen vuoksi. Ilman lunta tällainen testi on turha.
Asun Skånessa ja meillä on nykyään onni, jos saamme lunta. Tunnen, että haluan jonkun katsovan sitä tarkemmin, hieman riskialtista alkaa purkaa niin vain.J justusandersson sanoi:
Ajattelin kattoa avata.. voisi päällystää kattotuolit jollain niin niistä tulee ehkä mukavampia katsella. Ajattelin yrittää työskennellä hieman valon kanssa saadaksesi kauniita, vaikuttavia varjoja.
Onko joku tehnyt jotain vastaavaa ja haluaisi jakaa kuvia inspiraatioksi?
Grundstött
· Halland
· 28 345 viestiä
Joo, ja on todella hauskaa siivota pois pölyä, hämähäkinseittejä, kuolleita kärpäsiä ja verkkosilmiä sekä ampiaispesiä siellä ylhäällä kattopalkeilla.Forlowt sanoi:
Kaipaako vaimosi sitä
Miten muuten on eristyksen laita ylöspäin? Sehän on yleensä lattiapalkistossa.
Ja sähköasennukset? Ilmanvaihtoputket?
Ole siis tarkkana, se voi olla paljon työtä!
Jos haluat vinkkejä hyvästä konsultista Laholmissa, lähetä PM.
Muuten siellä alhaalla, harjun eteläpuolella, on varmasti paljon taitavaa väkeä
Se voi ehdottomasti olla tyylikäs ja käytännöllinen avoimella pohjaratkaisulla, mutta kun kyse on kalustamisesta, se on erittäin epäkäytännöllistä. Kun avatatte seinät, joita harkitsette, käytännössä kaikki kaappien, kirjahyllyjen jne. tila katoaa olohuoneesta, jos teillä on sohvaryhmä televisiolla siellä. Myös mahdollisuus sijoittaa pieni lipasto seinälle keittiön ja hallin välille häviää. Lisäksi pöly ja lika pääsevät vapaasti leviämään koko talon puolikkaaseen, kun tilat ovat niin avoinna. Sora ja muu lika kulkeutuvat keittiöön, missä ne sekoittuvat muruihin ja muuhun keittiöstä tulevaan, ja matkaavat sitten olohuoneeseen. Jos on lisäksi lemmikkejä, jotka karvauttavat tai muuta, joka tuottaa paljon pölyä, se päätyy kaikkialle, kun ilmavirtaukset ja liikkumismallit muuttuvat sen sijaan, että ne pysähtyisivät seinään.
Avoimen pohjaratkaisun eduista on ehdottomasti etuja, mutta itse olen sitä mieltä, että haitat ylittävät edut molempia kokeiltuani.
Olen vieläkin hieman surullinen siitä, ettei ollut mahdollista saada keittiötä erilliseen huoneeseen tavalla, jolla joku muu kuin minä olisi tyytyväinen. Joten se päätyi kompromissiksi keittiön ollessa ulkokulmassa ja sisäseinällä, jolloin vain yksi puoli keittiöstä on avoinna muuhun suuntaan. On ihanaa voida sulkea ovi keittiöön ja/tai olohuoneeseen, kun joku käyttää keittiökoneita, jotka pitävät kovaa ääntä!
Olisin varmasti yrittänyt avata isomman aukon keittiön ja olohuoneen välille, vähän kuin iso ikkuna tai puoliseinä, jossa on pala seinää kummallakin puolella aukkoa. Samoin tekisin myös puoliseinän tai puoliseinän pylväillä keittiön ja hallin välille. Silloin saatte avoimemman tunnelman, mutta kalustusmahdollisuudet ovat edelleen olemassa (vaikkakin hieman rajatumpina), ja pöly, sora, muruja jne. pysyvät siinä, missä ne ovat tänään (luultavasti seinien varrella). Sen pitäisi myös helpottaa siirtymäpalkkien asentamista, jos niitä tarvitaan, ja ne voidaan rakentaa puoliseinän reunoihin kauniisti.
Avoimen pohjaratkaisun eduista on ehdottomasti etuja, mutta itse olen sitä mieltä, että haitat ylittävät edut molempia kokeiltuani.
Olen vieläkin hieman surullinen siitä, ettei ollut mahdollista saada keittiötä erilliseen huoneeseen tavalla, jolla joku muu kuin minä olisi tyytyväinen. Joten se päätyi kompromissiksi keittiön ollessa ulkokulmassa ja sisäseinällä, jolloin vain yksi puoli keittiöstä on avoinna muuhun suuntaan. On ihanaa voida sulkea ovi keittiöön ja/tai olohuoneeseen, kun joku käyttää keittiökoneita, jotka pitävät kovaa ääntä!
Olisin varmasti yrittänyt avata isomman aukon keittiön ja olohuoneen välille, vähän kuin iso ikkuna tai puoliseinä, jossa on pala seinää kummallakin puolella aukkoa. Samoin tekisin myös puoliseinän tai puoliseinän pylväillä keittiön ja hallin välille. Silloin saatte avoimemman tunnelman, mutta kalustusmahdollisuudet ovat edelleen olemassa (vaikkakin hieman rajatumpina), ja pöly, sora, muruja jne. pysyvät siinä, missä ne ovat tänään (luultavasti seinien varrella). Sen pitäisi myös helpottaa siirtymäpalkkien asentamista, jos niitä tarvitaan, ja ne voidaan rakentaa puoliseinän reunoihin kauniisti.
Viimeksi muokattu:
Siivous ja
... Ei ole ollut mitään ongelmia ampiaisten kanssa tähän mennessä! Hyönteisverkko jokaisen venttiilin takana! 
Sähköjä on katossa, mutta en pidä sitä suurena ongelmana. Juuri olohuoneen yläpuolella, missä ajateltu katon korotus, ei ole mitään muuta kuin sähköjä, keittiön yläpuolella on ilmanvaihto, joka menee savupiippuun (punaisen seinän oikealla puolella). Emme suunnitelleet korottaa sitä kohtaa, ainoastaan olohuoneessa.
Koska haluan muuttaa ullakon makuuparveksi ja ehkä lasten viihtyisäksi oleskelutilaksi, haluaisin eristää ullakon.
Aiemmin meillä oli avoin pohjaratkaisu ja kyllä, ne pölypallerot ilmestyvät, mutta samalla siivoaminen on helpompaa.. hmm
Koska meillä on talon kokoinen kellari, ei tunnu siltä, että menettäisimme tilaa. Kellarikerroksessa oleva oleskeluhuone on äskettäin kunnostettu, ja siellä on avotakka ja sohvaryhmä jne.
Ajatuksena oli käytännössä rakentaa keittiö ja olohuone keittiösaarekkeella, ruokapöydällä ja kahdella vastakkaisella sohvalla, eikä televiota olisi keskipisteenä. Perjantaimyssy lasten kanssa voisi tapahtua kellarissa, talvella takan äärellä ja kesällä ilman, koska siellä on viileää ja mukavaa.
Suunnitelmat ovat suuria ja kalliita, ja niistä täytyy laskea koko ajan... Ajattelin rakentaa sisäänkäynnin, joko lämpimän tai kylmän, ehkä avoimen? .. en tiedä vielä. Jotta kaikki hiekka kengistä saataisiin pois...
Sähköjä on katossa, mutta en pidä sitä suurena ongelmana. Juuri olohuoneen yläpuolella, missä ajateltu katon korotus, ei ole mitään muuta kuin sähköjä, keittiön yläpuolella on ilmanvaihto, joka menee savupiippuun (punaisen seinän oikealla puolella). Emme suunnitelleet korottaa sitä kohtaa, ainoastaan olohuoneessa.
Koska haluan muuttaa ullakon makuuparveksi ja ehkä lasten viihtyisäksi oleskelutilaksi, haluaisin eristää ullakon.
Aiemmin meillä oli avoin pohjaratkaisu ja kyllä, ne pölypallerot ilmestyvät, mutta samalla siivoaminen on helpompaa.. hmm
Koska meillä on talon kokoinen kellari, ei tunnu siltä, että menettäisimme tilaa. Kellarikerroksessa oleva oleskeluhuone on äskettäin kunnostettu, ja siellä on avotakka ja sohvaryhmä jne.
Ajatuksena oli käytännössä rakentaa keittiö ja olohuone keittiösaarekkeella, ruokapöydällä ja kahdella vastakkaisella sohvalla, eikä televiota olisi keskipisteenä. Perjantaimyssy lasten kanssa voisi tapahtua kellarissa, talvella takan äärellä ja kesällä ilman, koska siellä on viileää ja mukavaa.
Suunnitelmat ovat suuria ja kalliita, ja niistä täytyy laskea koko ajan... Ajattelin rakentaa sisäänkäynnin, joko lämpimän tai kylmän, ehkä avoimen? .. en tiedä vielä. Jotta kaikki hiekka kengistä saataisiin pois...
BirgitS
Jäsen
· Stockholms län
· 48 214 viestiä
BirgitS
Jäsen
- Stockholms län
- 48 214 viestiä
Sitten sinun on otettava yhteyttä rakennesuunnittelijaan, joka voi laskea, miten runkoa voidaan vahvistaa kestämään lisääntynyt kuormitus.Forlowt sanoi:
Oletko tarkistanut, onko asemakaavassa rajoituksia, kuten "kielletty sisustaa ullakkoa" tai jotain, joka estää eteisen laajennuksen?
Me asumme asemaakaavan ulkopuolella, joten voimme tehdä vähän mitä haluamme. Olen puhunut heidän kanssaan jo jonkin verran ja saa tehdä melko paljon ilman rakennuslupaa.BirgitS sanoi: