Meillä on rinnetalo, johon aiomme valaa portaat talon viereen rinteessä (kuvassa vasemmalla). Ajateltujen portaiden vastakkaisella puolella on L-tuki (kuvassa oikealla). Kysymys on, voinko "valaa yhteen" portaat seinän ja L-tuen kanssa? Vai olisiko sopivampaa jättää "liikuntasauma"/rako portaiden ja seinän/L-tuen väliin? Talon seinä koostuu Thermomurista (ulkopuolella solumuovi), mikä mahdollistaa tiettyjen liikkeiden sietämisen seinässä. Olisiko viisaampaa jättää rako jäätymisvaurioiden näkökulmasta, jotta vesi voi valua seinää pitkin salaojitukseen? Kuinka leveä raon tulisi siinä tapauksessa olla? Suterrängalue, jossa on kiviportaat vasemmalla, ramppi keskellä ja L-tuki oikealla; taustalla valkoinen talo.

Tarkista ikkunapeltien naulat, ei ole harvinaista, että ne irtoavat karmista. Minulla oli vesivuoto yläkerrasta, kun tuuli puhalsi rankkasateen aikana, kunnes joku neuvoi minua tarkistamaan naulat. En uskonut, että niin paljon vettä voisi tulla sisään pienten reikien kautta.

B bison471 sanoi:
Tarkasta ikkunalaudoille menevien naulojen kunto, ei ole harvinaista, että ne irtoavat karmista. Minulla oli vesivuoto yläkerrasta, kun tuuli puhalsi rankkasateen mukana, kunnes joku neuvoi tarkistamaan naulat. En uskonut, että niin paljon vettä voisi tulla sisään pienten reikien kautta.
Väärä ketju? :D

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.