1 625 lukukertaa ·
7 vastausta
2k lukukertaa
7 vastausta
Vesivahinkariski..?
Vuosittaisen terassin pesun jälkeen korkeapainepesurilla huomasimme, että vettä tippui seinän ja sisäkaton välisestä saumasta, suunnilleen suoraan terassin oven alla. Muuten siinä on vaakasuuntainen paneeli muutaman senttimetrin alapuolella terassia, mutta tajusin, että oven alla on vain suojaamaton ruote, joten epäilen veden valuneen alas siitä. Oletan, että siinä pitäisi olla pelti suojana? Hiukan epävarma rakenteesta, valettu perustus ja kuinka puurunko kiinnitetään ylle, onko olemassa vesivahingon riski? Ajattelen, että sisällä lattian alla on myös eristystä. En kuitenkaan tiedä, kuinka pitkälle se ulottuu. Ovessa on tietysti karmit, joten siinä pitäisi olla jonkinlainen tila. Olen kiitollinen ajatuksista, samantapaisista kokemuksista ja niin edelleen.
Kysymys on oikeastaan, mitä pitäisi tehdä nyt. Voinko toivoa, että vesi on "vain" seurannut sääntöä ja seinää alaspäin ja kuivuu itsestään heti, kun veden virtaus loppuu, vai onko olemassa riski, että vesi on kerääntynyt/imetty eristeeseen ja minun täytyy purkaa lattia..?
Klikkaa tästä vastataksesi
