Hei
Ehkä hieman kärjekäs muotoilu, mutta olen hieman huolissani.
Ostin puutalon tammikuussa ja nyt 2-3 kuukautta myöhemmin on ilmestynyt kunnon halkeamia katon ja seinän välille portaikossa ylös yläkertaan. Myös huoneessa, joka rajautuu portaikkoon.
Yläkerran lattiapalkkeisiin asennettiin 90*90 puupalkki vuonna 2019-06 alas alakerran lattian läpi ja alas kallioon, koska yläkerta oli alkanut roikkua alas.
Olen asentanut ilmalämpöpumpun, joka puhaltaa ulos tukipalkin suuntaan, voiko se tästä syystä kutistua?
Onko vain pakko pakkeloida uudelleen ja hymyillä vai onko tämä piilovika :thinking:

• Seinän ja katon välinen halkeama portaikossa, jossa rakennustarvikkeita ja ilmanpuhdistimen suodatin.
  • Seinän ja katon välinen halkeama valkoisessa huoneessa, jossa on harjakatto; seinän vieressä tummia esineitä pystyasennossa.
  • Kuva seinästä, jossa on näkyviä halkeamia katon ja seinän liitoskohdassa.
  • Särö seinän ja katon välillä portaikossa, talossa.
Mahdotonta sanoa taustalla olevaa syytä tämän perusteella, vaatii paikan päällä tehtävän tarkastuksen.

Mutta yleisesti ottaen puutalot liikkuvat paljon, on tavallista että on eroa talven ja kesän välillä ja on tyypillistä, että liitoksissa ja saumoissa tulee halkeamia.

Liimapuupilarilla on minimaalinen kutistuminen pituussuunnassa, joten voit luultavasti sulkea itse pilarin pois. Halkeamia voi syntyä piilevistä vioista johtuen, mutta itse halkeama tuskin on sitä.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.