Hei! Ajattelin rakentaa kylmähuoneen ns. CoolBot:in avulla https://storeitcold.com/
Jos teillä on vinkkejä vastaaviin edullisiin ja älykkäisiin ratkaisuihin, olen avoin niillekin.

Kyseessä on kylmähuone vihannesten säilyttämistä varten. Joten lämpötila pitäisi viilentää noin 15 asteeseen, mutta ei haittaa, jos lämpötilaa saa laskettua alemmaksi ilman, että se tulee liian kalliiksi. Tällä hetkellä ajattelen, että koko on noin 10 m2, mutta saatan rakentaa suuremman ja tehdä väliseinän, jotta voin säilyttää enemmän tarvittaessa.

Pohdin, mikä materiaali olisi paras seinien rakentamiseen. Olen harkinnut Lecan Isoblock:ia, joka on helppo rakentaa ja sillä on hyvä U-arvo sekä kosteudenkestävyys. Mutta CoolBotin sivuilla suositellaan Polystyreenilevyjä.

Tulen tietenkin olemaan yhteydessä ammattilaisten kanssa jatkossa, mutta suunnittelen nyt rakentamista ja olisi hauskaa löytää optimaalinen ratkaisu jo etukäteen.

Mitä mieltä olette, mikä on tehokkain (hinta ja energia) tapa rakentaa tällainen kylmähuone?

Kaikki vinkit ovat arvostettuja, vaikka ne eivät koskisikaan alkuperäistä viestiäni. Kiitos!
 
Jos on kallio-/maa-lämpö, niin sieltä on suhteellisen helppoa ottaa kylmää.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.