Hei

Kysyn, jos jollakulla on hyvä ratkaisu kysymykseeni!

Talo sijaitsee rinteessä, jossa on kaksi tasoa, joiden välillä on 1,2 metrin korkeusero. On olemassa perusmuuri, joka aiemmin rakennettiin ulkopuolelle 20 mm solumuovia, 28 mm rimoitusta, tretexiä.

Ei ole näkyviä kosteuden ongelmia purkamisen yhteydessä ja nyt, kun se on paljastettu, halusin kuitenkin purkaa kaiken poistaakseni tretexin.

Olen nyt alkanut rakentaa platon-matolla, 28 mm rimoituksella, osb, kipsi. Platon-matto tiivistetään vain alhaalta lattiaa vasten, koska minulla on nivell-lattia enkä halua, että se vetää tuloilmaa. Se saa siis hengittää ylöspäin ja sivuille.

Talo seisoo räjäytyskiven päällä, rinnettä alla kallio. Kun olen piikannut laatan alla, sorakerros on ollut rutikuiva.

Ajattelenko täysin väärin? Onko jollakulla vinkkejä paremmasta ratkaisusta?

• Sininen platonmatto asennettuna OSB-levyn päälle sisäseinälle, osittain viimeistelty rakennusprojekti.
  • Sininen platonmatto asennettuna seinää vasten, keskeneräinen rakennusvaihe, eristemateriaali näkyy yläosassa, sähköjohdot alhaalla.
  • Rakennustyömaa, jossa näkyy pohjamuuria, platonmatto ja sähköputki seinää vasten. Vasemmalla taustalla ikkuna ja vasara lattialla.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.