Hei
Olen tekemässä lisäosaa mökille ja olen nyt saanut liimapuupalkin, joka on tarkoitus asettaa harjaan. Koska se tulee olemaan avoinna harjaan saakka, palkki tulee olemaan näkyvissä sisäpuolella. Nyt mietin, pitäisikö palkki käsitellä jollain lakkalla, öljyllä tai vastaavalla pinnan suojaamiseksi rakennusajan. Vai auttaako, jos laittaa pressun liimapuupalkin päälle, jotta aurinko ja sade eivät saa sitä harmaantumaan?