1 548 lukukertaa ·
5 vastausta
2k lukukertaa
5 vastausta
Autotallipilarin kunnostus.
Hei, ajattelin maalata uudelleen autokatoksen tolpan, jonka maali on irronnut. Huomasin nyt, että se on osittain lahonnut.
Rakenne koostuu kahdesta sivutolpasta, joiden mitat ovat 50x175 mm ja yhdestä keskijalasta, jonka mitat ovat 50x100 mm. Sivutolpat ovat osittain lahonneet läheltä maata.
Yksinkertaisinta olisi vain katkaista 50 cm alhaalta ja vaihtaa ne. Ajattelin myös samalla vaihtaa 25 cm keskijalasta alhaalta. Mutta kestääkö se? Sivutolppien tehtävä on tukea sivusuunnassa, kun taas keskijalka kantaa katon painon.
Onko joku, jolla on parempaa kokemusta asiasta, ja joka voisi antaa mielipiteensä. Liitän kuvia kuvauksen tueksi.
Voin lisätä, että keskijalka näyttää vaihdetun noin 25 cm alhaalta aikaisemmin. Mutta kun ajattelin liittää sivutolppia, heikentyykö rakenne liikaa?
- Kenneth
Rakenne koostuu kahdesta sivutolpasta, joiden mitat ovat 50x175 mm ja yhdestä keskijalasta, jonka mitat ovat 50x100 mm. Sivutolpat ovat osittain lahonneet läheltä maata.
Yksinkertaisinta olisi vain katkaista 50 cm alhaalta ja vaihtaa ne. Ajattelin myös samalla vaihtaa 25 cm keskijalasta alhaalta. Mutta kestääkö se? Sivutolppien tehtävä on tukea sivusuunnassa, kun taas keskijalka kantaa katon painon.
Onko joku, jolla on parempaa kokemusta asiasta, ja joka voisi antaa mielipiteensä. Liitän kuvia kuvauksen tueksi.
Voin lisätä, että keskijalka näyttää vaihdetun noin 25 cm alhaalta aikaisemmin. Mutta kun ajattelin liittää sivutolppia, heikentyykö rakenne liikaa?
- Kenneth
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 10 268 viestiä
Se eivät olleet varsinaisesti brutaaleja mittoja. Minä harkitsisin vaihtaa tolpan kokonaan sen sijaan, että alkaisin säätää liitosten kanssa. Ehkä myös voisi katsoa, että se tehdään kyllästetystä materiaalista.
Itse en epäröisi jatkaa sitä ehdottamallasi tavalla, mutta sijoittaisin liitoksen sivukappaleisiin hieman ylemmäs. Levitä PU-liimaa osiin ennen kuin laitat ne yhteen ruuvin/naulan kanssa, niin liitos on paljon vahvempi.
Kiitos vastauksesta. Eikö kenelläkään muulla ole mielipiteitä?
Jos ei tule voimakkaita protesteja, kallistun PU-liima saumaratkaisuun. Pidemmillä saumoilla orparns ehdotuksen mukaisesti. Tämä välttää tuulilevyjen ja katon purkamista päästäkseni käsiksi.
Jos ei tule voimakkaita protesteja, kallistun PU-liima saumaratkaisuun. Pidemmillä saumoilla orparns ehdotuksen mukaisesti. Tämä välttää tuulilevyjen ja katon purkamista päästäkseni käsiksi.
Klikkaa tästä vastataksesi



