J
Johan456: [citat] Todennäköisesti kuten mainittiin kohdassa #2, asetetaan puukehikko. Riski mikrobikasvustolle. Se voidaan tietenkin korjata oikein, jos se osoittautuu ongelmaksi.
4 vastausta · 2,8k lukukertaa
yonna
yonna: Portaat ovat suorat ja sijaitsevat keskellä taloa. Portaikko on avoin huippuun asti lukuun ottamatta kahta ensimmäistä askelmaa. Toiveena on - jos se on mahdollista - saada viilennys vain yläkertaan/makuuhuoneisiin kesällä ja vain lämpö alakertaan talvella. Tämä koskee erityisesti, kun olen poissa talvella ja ensisijainen lämmönlähde on pieni pellettitakka olohuoneessa, jota
4 vastausta · 1,1k lukukertaa
optimum
optimum: [citat] Jos laittamani tralli on 120 mm, silloin on 6 mm raot, kun se on 126 mm reunasta reunaan. Kun se kuivuu, raot ovat noin 10 mm. Työskentelen trallin kanssa viime viikolla ja tällä viikolla ja laitan sitä reunasta reunaan. Ensimmäiset, jotka laitoin, olivat 120-121 mm ja minulla on nyt noin 2 mm raot. Tulee lisääntymään hieman, kun tralli kuivuu täysin. Kyllä olen mitannut
33 vastausta · 11,8k lukukertaa
·
John Larson
John Larson: Jos se hieman huojuu, luuletteko, että riittäisi sahaamaan ura käsijohteeseen sirkkelillä ja naputtamaan sisään/ruuvaamaan kiinni 25x25mm T-profiili? Sen pitäisi kai antaa OK jäykkyys, vai taipuvatko sellaisetkin näin "isoilla" jänneväleillä? Suurempaa profiilia en tiedä uskaltaisinko jyrsiä...
2 vastausta · 1,4k lukukertaa
maltenpersson
maltenpersson: Kiitos vastauksistanne! Joihinkin osiin asfalevystä tehtiin vaihdos kun osa oli huonossa kunnossa, halkeillut jne. Ne, jotka olivat hyvässä kunnossa, jätettiin paikoilleen.
4 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
R
Robert-san01: Ei, kevytbetoniin tarvitset erityisiä kevytbetonitulppia. Suosittelisin kevytbetoniruuvia, jonka voit kiertää suoraan ilman tulppaa.
1 vastaus · 1,6k lukukertaa
·
J
justusandersson: Jos varastotila on tukeva levyjen tai vastaavien avulla, riittää, että katon taso vakautetaan. Silloin ristikkotukia ei tarvita. Miten katto vakautetaan, riippuu siitä, mitä materiaaleja aiot käyttää.
1 vastaus · 2,7k lukukertaa
·
M
megamatch: Hei, Haluaisin vain kiittää keskustelusta, käytin tätä myös yhdessä harvoista huoneista, joissa en repinut sisäkattoa, joten kaikki oli... ei suoraa. Kun leikkaus oli tehty, se oli helpompaa kuin holkkalistan jiiraus epätasaiselle sisäkatolle. Kiitos keskustelusta
4 vastausta · 21,1k lukukertaa
torparavgrund
torparavgrund: @KnockOnWood Jo, sanomalehtipaperista ja sahanpuruista on nähnyt oman osuutensa. Tässä talossa olivat kuitenkin jättäneet sanomalehden pois, mikä on johtanut siihen, että siellä täällä oli sahanpurua muovin päällä perustuksessa. Muovi on ollut siellä ehkä 5-8 vuotta, ja valitettavasti luulen näkeväni, että muovi on joissain kohdissa laitettu vanhan, puoliksi mädäntyneen
7 vastausta · 6,5k lukukertaa
G
goosen: Remontoin 1900-luvun alun asuntoa. Seinät on rakennettu lankku-ruoko-rapatulla tavalla. Vuosien varrella niihin on lisätty hieman kipsiä tietyille alueille. Miten ne olisi paras korjata, voiko ensin rapata ja sitten tasoittaa, vai onko olemassa parempi ratkaisu? [bild]
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
J
JohanKson: Hei! Olen muurannut reunuksen lekaharkoista (90x90 mm harkot) pitkin terassin reunaa. Alusta oli myös leca. Valitettavasti metrin pituinen osa muurista on irronnut, todennäköisesti siksi, että se on kuivunut liian nopeasti vaikka jälkikastelu tehtiin sääntöjen mukaan. Kyseessä on siis vain pieni korotus olemassa olevaan rakenteeseen, ja katopeite/pahvi nostetaan ylös (jonka tekee
0 vastausta · 1,0k lukukertaa
P
permagnuso: Terve, Olen tekemässä betoniarkkia ulkokäyttöön. Olen rakentanut muotin 12mm vanerista ja vahvistanut sen säännöillä. Juuri sain muotin valmiiksi, mutta huomasin, että vaneri on hieman epätasainen reunoista. Olen käyttänyt kokonaista 2500x1200 levyä ja asettanut muotin reunat levyn ulkopuolelle. Joko en ollut tarkkaavainen tarkistaessani levyn tai epätasaisuudet ovat tulleet, kun
0 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
P
Pappa1986: Juuri kuten Stefan sanoo, tämä hän hoitaa Lidhultissa. Todella hyvä hyvleri ja TS näyttää olevan Hallandista, joten se ei ole kovin kaukana. Muuten luulisin, että näitä on saatavilla Optimerassa Ljungbyssä.
7 vastausta · 3,5k lukukertaa
·
S
sixten88: Ei ongelmaa. Kastele pinta, peitä muovilla ja sitten kastele paikan alla ja päällä usein. Sitten voit myös sijoittaa levyn varjoon.
1 vastaus · 1,9k lukukertaa
T
tergo: oletko saanut käsiisi suhteellisen uutta valkoista masoniittia, niin ne on ehkä maalattu 2-komponentti maalilla ja ne voivat haista vähän alussa, mutta se häviää ajan myötä onko uusi kattopaneeli myös maalattu?
14 vastausta · 12,5k lukukertaa
Skåneskutan
Skåneskutan: Edessä on vieras-wc:n kaakelointi. Seinä näytti kamalalta, mutta olen putsannut ja tasoittanut sen niin, että se on melko tasainen, vaikka siinä on joitakin pieniä epätasaisuuksia. Ei kuoppia tai reikiä, mutta ehkä 5mm:n kaltevuutta 50-100 cm matkalla. Tyyppiä. Voivatko nämä epätasaisuudet peittyä paksulla laattaliimalla, jolla yrittää korjata epätasaisuuksia, vai onko
0 vastausta · 2,8k lukukertaa
·
S
Skystalker: Nyt on kulunut melkein tarkalleen kaksi vuotta viimeisestä viestistä, miten meni? Tuliko siitä mitään lamellipalkkia?
20 vastausta · 16,5k lukukertaa
·
Matti_75
Matti_75: Katso muotoa, jota käytitte, näyttää siltä, että se tulee sieltä.
3 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
B
bossespecial: Usein ei tarvitse lisätä ylimääräistä paloeristystä puulle, vaan palokuormitustilanteessa lasketaan pienennetty poikkileikkaus, jossa poistetaan palaneet osat. Tämä ei yleensä ole ongelma alhaisissa paloluokissa, kuten esimerkiksi omakotitaloissa.
1 vastaus · 1,4k lukukertaa
A
akerenyi: Kiitos vastauksesta! Ostin myös aluksi husfixin, mutta en ole vielä avannut sitä, ja sitten näin joissakin keskusteluissa tällä foorumilla, että huokoisessa kevytbetoniseinässä olevien reikien korjaamiseen suositellaan usein kipsilaastia sen sijaan, esimerkiksi täällä: https://www.byggahus.se/forum/threads/tips-pa-vilket-material-att-laga-hal-i-vaegg-bild.249383/ Ja sitten luin, että
2 vastausta · 4,3k lukukertaa
·
A
arasmus: Siinä lukee: " Neuvoja poisviennille Heitä kaikki vaaraton jäte, myös maa, kivi, betoni ja vastaavat. ET SAA heittää Vaarallista jätettä, elektroniikkaa tai biojätettä " Ajattelen, että lajittelu on heidän ongelmansa ja osa siitä, mitä maksat.
4 vastausta · 1,5k lukukertaa
S
Siim00m: Kiitos vastauksista. On niin pirun paljon sääntöjä. Mutta kuten ymmärsin, halutaan saavuttaa sama jäykkyys kuin cc300:lla, siksi esimerkiksi vähintään 13 mm valu. Käytä sitä vaihtoehtoa. Tulee noin 2 cm tasoitemassaa.
4 vastausta · 2,8k lukukertaa
R
rocketlauncher: Perustus noin 1,5 m paksu loput kellarin yläpuolella Tänään osittain valettu mutta myös täytetty hiekalla Ajattelin poistaa hiekan. Olen purkanut kissanpissan vuoksi mutta runkoon jäänyt haju, jota en katso kohtuulliseksi purkaa. Haluan mielelläni minimoida ilmavirtausta erityisesti palkkien ympärillä, joissa on haju. Tyyliin tehdä "tiivis" muovilla palkkien ympärille!? Olisin
0 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
Ulltand
Ulltand: Hei, Ajattelen asentaa lasilattian parvelle. Palkkien väli on cc 60. Olen löytänyt "staketglas", joka on karkaistu ja laminoitu 2x6 mm. Voiko se toimia? //Ystävällisin terveisin
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
C
centermin: toisella puolella on tolppa "pa" syllpapp ja betoni, joten se toimii lähinnä stabilisaattorina voin ajatella. [citat]
8 vastausta · 6,7k lukukertaa
H
HannesH: Olen alkanut asentaa kattopaneelia puolitoistakerroksisen talomme yläkertaan. Huomasin ensimmäisessä huoneessa, että on tärkeää saada ensimmäinen paneeli oikeaan kulmaan. Voi helposti mennä hieman pieleen, kun leikkaa ensimmäisen paneelin. Ajattelin kysyä, onko olemassa hyviä niksejä, joita voisi käyttää ensimmäisen paneelin/asemointipisteiden asettamisessa? Otan kiitollisena
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
D
Dammråtta: Joo, se tuntuu aika turvalliselta. Näytti samanlaiselta, kun porasin toisen reiän myös. Mutta silti minusta tuntuu, että siitä tulee enemmän savua kuin muissa kipsilevyissä, joihin olen porannut, joten olen hieman utelias, onko olemassa erilaisia lajeja tai vanha eristys saattaa päästää pölyä savun muodossa.
4 vastausta · 2,4k lukukertaa
Matti_75
Matti_75: [citat] Ilman, että tietää sinun kattotuoliesi tilanteesta, kattotuolit kestävät enemmän painoa kuin voisi luulla. Kysy valmistajalta, niin saat tietää.
11 vastausta · 5,1k lukukertaa
·
A
akerenyi: Hei! Olemme ostaneet 40-luvun asunnon ja olemme käynnistäneet ensimmäisen remonttiprojektimme, makuuhuoneen parantamisen. Olemme aloittaneet poistamalla vanhat tapetit, joita osoittautui olevan noin 4-5 kerrosta hieman maalia ja tasoitetta välissä, lähes 5 mm paksuina. Nyt meillä on paljaat seinät, jotka ovat arviolta jonkinlaista kevytbetonia (kuva 1). Siinä on runsaasti syviä reikiä
0 vastausta · 1,9k lukukertaa
·
Nyfniken
Nyfniken: [citat] Ilman niitä se ei ole lukittu.
13 vastausta · 5,0k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.