1 349 lukukertaa ·
2 vastausta
1k lukukertaa
2 vastausta
Vakaa puukaide parvekkeelle?
Hei, olemme juuri tilanneet itsellemme tyylikkään lasikaiteen, jonka suuret osiot ovat 1,5-1,6 m, ja ajattelimme asentaa puisen käsijohteen, mutta tajusimme, että näin pitkät osat ilman tukea saattavat olla heiluvia. Ne kiinnitetään 70x50-tasoteräksellä jokaisen pylvään päälle, mutta useat saumakohdat osuvat pylväisiin, joten ne lepäävät vain 35 mm reunalla.
Luulitteko, että riittää, jos käytetään vain 60-70x40 mm puista käsijohdetta, vai pitäisikö hankkia jyrsityllä uralla varustettu ja ruuvata tasateräs koko matkalle tai jotain? En halua, että se antaa periksi keskellä, jos siinä seisoo ja nojaa.. Onko kovista puulajeista, kuten mahongista, etua lehtikuuseen verrattuna..?
Luulitteko, että riittää, jos käytetään vain 60-70x40 mm puista käsijohdetta, vai pitäisikö hankkia jyrsityllä uralla varustettu ja ruuvata tasateräs koko matkalle tai jotain? En halua, että se antaa periksi keskellä, jos siinä seisoo ja nojaa.. Onko kovista puulajeista, kuten mahongista, etua lehtikuuseen verrattuna..?
Talon omistaja
· Jönköping
· 5 859 viestiä
Mahongia tulisi joka tapauksessa välttää sademetsien vuoksi.
Jos se hieman huojuu, luuletteko, että riittäisi sahaamaan ura käsijohteeseen sirkkelillä ja naputtamaan sisään/ruuvaamaan kiinni 25x25mm T-profiili? Sen pitäisi kai antaa OK jäykkyys, vai taipuvatko sellaisetkin näin "isoilla" jänneväleillä? Suurempaa profiilia en tiedä uskaltaisinko jyrsiä...
https://www.bauhaus.se/t-profil-sta...7L2i2SAucxdfBdOaGt2uAtXPtvCTJ78xoCTh8QAvD_BwE
https://www.bauhaus.se/t-profil-sta...7L2i2SAucxdfBdOaGt2uAtXPtvCTJ78xoCTh8QAvD_BwE
Klikkaa tästä vastataksesi