2 411 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
Savua porausreiästä
Porasin reiän levyyn, jonka uskon olevan kipsiä. Se tuntuu kuitenkin hieman pehmeämmältä kuin muut kipsilevyt, mutta pöly on valkoista ja takana on eristettä.
Kun hieman raaputin porausreikää jälkeenpäin, tuli pieniä savupuhalluksia, hyvin vähän, yhdessä pölyn kanssa. Tuleeko tämä eristeestä vai tuleeko kipsistä yleensä pölyä? Olin hieman ihmeissäni. Pora ei ollut kuuma.
Kun hieman raaputin porausreikää jälkeenpäin, tuli pieniä savupuhalluksia, hyvin vähän, yhdessä pölyn kanssa. Tuleeko tämä eristeestä vai tuleeko kipsistä yleensä pölyä? Olin hieman ihmeissäni. Pora ei ollut kuuma.
Talon omistaja
· Jönköping
· 5 859 viestiä
Mahdotonta vastata ilman, että on nähnyt sen, mutta tottakai, kipsi pölyää aivan mielettömästi, eikä sitä voi edes imuroida, se tukkii pölypussin hetkessä.
Ainoa looginen selitys voisi olla, että jos olet vahingossa porannut reiän johdossa seinän sisällä ja saanut oikosulun...
Ainoa looginen selitys voisi olla, että jos olet vahingossa porannut reiän johdossa seinän sisällä ja saanut oikosulun...
Okei. Tämä on kohta seinässä, jossa ei pitäisi olla sähköä ja en voinut nähdä tai tuntea mitään sellaista levyn sisäpuolella. Mutta jos niin kuitenkin tapahtuisi, eikö sen pitäisi näkyä sulakkeen palamisena tai sähkön lakkaamisena toimimasta?
Talon omistaja
· Jönköping
· 5 859 viestiä
Kyllä, mieluiten. Voit siis turvallisesti sulkea sen pois.D Dammråtta sanoi:
Jos sinulla olisi sähkövika savunkehitystasolla, olisi talosi todennäköisesti palanut tässä vaiheessa.
Joo, se tuntuu aika turvalliselta. Näytti samanlaiselta, kun porasin toisen reiän myös. Mutta silti minusta tuntuu, että siitä tulee enemmän savua kuin muissa kipsilevyissä, joihin olen porannut, joten olen hieman utelias, onko olemassa erilaisia lajeja tai vanha eristys saattaa päästää pölyä savun muodossa.
Klikkaa tästä vastataksesi