11 800 lukukertaa ·
33 vastausta
12k lukukertaa
33 vastausta
Terassi, joka elää omaa elämäänsä
Viime keväänä laitoin terassilautaa veitsenterää välikappaleena käyttäen, noin 3 mm, ja nyt on 6-8 mm raot. Nyt laitan uutta terassilautaa toiseen paikkaan ilman rakoa, ja jo parin päivän jälkeen raot ovat noin 2 mm. Todennäköisesti se kasvaa 3-4 mm, mikä on ok. Terassilauta, jota nyt käytän, on 119-122 mm. 119 mm laudoille annan noin 1 mm raon, loput 0 mm.
Ruotsalaisen puun neuvot ovat kelvottomia. 120 mm terassilauta pitäisi olla reunasta reunaan 126 mm. He eivät todennäköisesti ole koskaan itse laittaneet terassilautaa.
Ruotsalaisen puun neuvot ovat kelvottomia. 120 mm terassilauta pitäisi olla reunasta reunaan 126 mm. He eivät todennäköisesti ole koskaan itse laittaneet terassilautaa.
Joo, huomasin sen nytR RoBo sanoi:
Jos laittamani tralli on 120 mm, silloin on 6 mm raot, kun se on 126 mm reunasta reunaan. Kun se kuivuu, raot ovat noin 10 mm.R RoBo sanoi:
Työskentelen trallin kanssa viime viikolla ja tällä viikolla ja laitan sitä reunasta reunaan. Ensimmäiset, jotka laitoin, olivat 120-121 mm ja minulla on nyt noin 2 mm raot. Tulee lisääntymään hieman, kun tralli kuivuu täysin. Kyllä olen mitannut työntömitalla. Leveys on suhteellisen tasainen. Mahdollisesti joku on millimetrin kapeampi ulkopuolella, mutta tavallisesti sahaan päät vähän. Joitakin, joita en ole vielä käyttänyt, ovat kuivuneet hieman ja ovat 119 mm, joten laitan ne alusta alkaen 1-2 mm raolla.
Tein virheen viime vuonna laittamalla trallia veitsenterän väliin, noin 3 mm, ja siellä minulla on nyt reilut raot.
Jos laitat kuivaamatonta trallia, joka on 120 mm leveä ja käytät suositusta 126 mm reunasta reunaan, kuinka leveitä rakoja luulet silloin saavasi, kun se on kuivunut?
Klikkaa tästä vastataksesi