Nötegårdsgubben
Nötegårdsgubben: Samaan aikaan, kuinka paljon kuormitusta siitä oikeastaan tulee? Onko se joitakin neliösenttimetrejä kosketuspintaa per clip ja sinulla on yksi puolimetriä kohti, niin se varmasti riittää. PL400 tarttuu lähes kaikkiin pintoihin...
8 vastausta · 3,5k lukukertaa
·
S
Sargen: [citat] Hm, näyttää melko suoraviivaiselta, mutta hyvä vinkki! Kiitos!
4 vastausta · 4,1k lukukertaa
·
S
saiter: Ja lattialämmitys ei ole asia, jossa kannattaisi pihistää. //AA
12 vastausta · 6,9k lukukertaa
D
Drömtroll: Justus antaa joitakin tämän foorumin rakentavimpia ja asiantuntevimpia neuvoja, joten on ehdottomasti syytä harkita, onko visio mahdollinen (mieluiten ennen talon ostamista tietenkin). Vision voi aina vaihtaa. Voiko esim. vaihtaa paikan ruokasalille ja kuvan ylemmälle makuuhuoneelle ja avata pienemmän osan, noin 4 metriä, uuden ruokasalin osan ja olohuoneen välille?
11 vastausta · 4,5k lukukertaa
·
P
pathal: Revi. Jälkikäteen tulet pitämään kaikesta uudesta. Vaihda myös ovet ja karmit. Tylsä kulu nyt. Maksaa itsensä takaisin pitkällä aikavälillä, sekä taloudellisesti että henkilökohtaisen tunteen kannalta.
8 vastausta · 2,9k lukukertaa
N
navelludd: Kuten sanoin, luultavasti tyhmä kysymys. Kysyn mieluummin kuin olen tietämätön :) Kiitos.
3 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
Silver78
Silver78: Nyt on vaikea nähdä vaurioita kokonaisuutena. Kuinka syvälle mätä ulottuu? Onko se kuiva vai vetääkö se kosteutta? Syllin jättämättä korjaaminen ei välttämättä tarkoita, että on tehnyt väärin. Vaihtaminen vaatii laajaa työtä. Siitä haluaa mielellään välttyä, jos mahdollista. Jos vain osia tarvitsee poistaa, voi käyttää kiiloja. Poista vaurioituneet osat ja laita uutta
8 vastausta · 4,0k lukukertaa
·
J
JohanN03: Minulla ei ole kokemusta pidemmältä ajalta kuin noin 6 vuotta, mutta väri on kuin uusi. Se on akrylaatti. Ohjeen mukaan on 2,5 ml/litra maalia. Käytän kaksinkertaista määrää. Edit: syy kaksinkertaiseen annokseen on se, että voi olla vaikeaa sekoittaa tasaisesti. Käytän yleensä sellaista lasten lääkintäruiskua. Tiputtelen samalla kun sekoitan.
25 vastausta · 11,1k lukukertaa
M
Marcus_R: Kiitos vastauksista, olen nyt hieman viisaampi. Tarvitsen ehkä kuitenkin rakennusinsinöörin.
6 vastausta · 7,5k lukukertaa
·
S
saiter: Se ei ole mikään suuri paino, jonka sinun pitäisi nostaa, joten anna mennä vain. Ota vain vähän rauhallisemmin, kun yläkerrassa on raveparty. :) //AA
1 vastaus · 1,3k lukukertaa
J
justusandersson: Rakennelma on näissä yhteyksissä yleensä melko monimutkainen. Se on osittain henkseleiden ja vyön luonteinen. Jos sen pohjalta aiotaan jatkaa työtä, se täytyy dokumentoida melko tarkasti. Riski ullakon poistamisessa on, että samalla poistetaan vakauttavia elementtejä. Yksi vaihtoehto on perustaa uudet rakennelmat täysin uuteen runkoon, kuten esimerkiksi liimapuuhun.
4 vastausta · 6,1k lukukertaa
·
Jonatan79
Jonatan79: En tiedä niistä, tarkoitan tällaista varianttia. http://www.teknikhandboken.se/handboken/utformning-detaljer/sammansatta-detaljer/luftad-nock/
3 vastausta · 2,0k lukukertaa
M
Mr Mink: Dennis: Niin, aluksi ajattelin niin, mutta sitten aloin miettiä liikaa ja aloin epäillä itseäni... Ajattelin, että ikääntymätön muovi pitäisi laittaa sisäpuolelle, muuten kosteus jää seinään matkalla ulos. Sitten ajattelin, että parempi ja tiiviimpi xps pitäisi olla betonin läheisyydessä. Sitten ajatukset alkavat taas pyöriä Falkn: joo, se että se on jäykempi on yksi
5 vastausta · 2,6k lukukertaa
Claes Sörmland
Claes Sörmland: Jos haluaa olla todella varma monien vuosien ajan, niin sen pitäisi olla EPDM-kangas, joka tulee yhtenä kappaleena tai liimataan yhteen (vulkanoidaan).
2 vastausta · 1,9k lukukertaa
J
Joh_81: 4 mm levy pitäisi riittää. Jos sen täytyy olla 100% valotiivis, voit liimata vaahtokumia, joka ulottuu levyn reunojen ympäri ja sulkeutuu tiiviisti ikkunakarmia/-syvennystä vasten. Verhoile kankaalla, jos sen täytyy näyttää siistiltä.
2 vastausta · 2,2k lukukertaa
T
tergo: reikien muovissa tulee olla hieman suurempia kuin ruuvi, jos sinulla on 4,8 mm, niin reiän muovissa tulee olla 6,5-7 mm muuten saat katossa naksahduksia kesäaikaan ja mahdollisesti riski murtumille
1 vastaus · 3,8k lukukertaa
·
Staffans2000
Staffans2000: Hankaustuote.
2 vastausta · 1,5k lukukertaa
Staffans2000
2 vastausta · 1,5k lukukertaa
richardtenggren
richardtenggren: Tai gängpressande-ruuvi :)
11 vastausta · 5,2k lukukertaa
·
Nicro
Nicro: Limaa? Ei ole olemassa nauloja, joita voit vain lyödä sisään, joten pieni naulatulppa (mukautettu listan paksuuden mukaan) on luultavasti paras vaihtoehto.
1 vastaus · 1,4k lukukertaa
Hojte
Hojte: [citat] Se riippuu siitä, kuinka pitkä se on, se lukee lattian asennusohjeissa, talonrakennuksessamme laitoimme liikuntasauman seinän alle, sillä siinä luki maksimi 10 m leveä ja meillä on noin 11 m.
10 vastausta · 4,7k lukukertaa
·
Oldboy
Oldboy: Jos julkisivu kestää painon, katon tarvitsee vain pitää paneeli suorassa sivusuunnassa, ts. ei merkittävää kuormitusta. Silloin pitäisi riittää se sääntö/etäisyys, joka kulkee kattoristikon yli tiilien?
7 vastausta · 3,8k lukukertaa
·
T
TrädgårdsBjörnen: Ehdottaisin hitsattua bitumikermiä, esim. https://eurotema.se/produkter/temaflex-sbs5500/ Tavoitteena on 30 cm ylösnosto, niin saat hyvän suojan pitkäksi aikaa eteenpäin.
5 vastausta · 5,0k lukukertaa
·
Floppalainen
Floppalainen: Hei, olen uusi täällä. Olemme juuri rakentaneet aidan naapurin kanssa (yhdessä tämän kanssa). Meidän puolen aita koostuu pystysuorista laudoista ja peitelistasta. Valitettavasti minulla ei ole kuvaa ladattavana tällä hetkellä. Asumme Malmön keskustassa ja haluamme sulkea tilamme. Haluamme siksi rakentaa oven aidan yhteyteen. Yritän katsella ympärillä alueellamme, miltä aidat
0 vastausta · 1,7k lukukertaa
S
snowjim: Hei, Aiomme vaihtaa oven sivuvalolla, hinta pyörii noin 15-20 K oikealla värillä. Tässä hinnassa sivuvalo muodostaa lähes puolet summasta. Tältä se näyttää tänään: https://imgur.com/a/09PBV9J Voisiko sivuvalon rakentaa itse? Ajattelen tukevan puurungon sekä kolmilasiset ikkunat, jotka ovat saman kokoiset kuin sivuvalo. Siihen tulee tietenkin lisätyötä listoilla ja maalilla,
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
E
EnisP: Hei. Olen miettinyt sinistä betonia. Omistaja teki kuitenkin radonmittauksen vuonna 2008. Arvo oli 30 bq/m3 sekä alakerrassa että yläkerrassa. Voisiko silloin sulkea pois sinisen betonin? Vai pitäisikö seinät silti tarkistaa gammasäteilyn mittarilla?
7 vastausta · 1,5k lukukertaa
Oldboy
Oldboy: Kuten aina olemassa olevien talojen kanssa, on tehtävä paras mahdollinen. Älä unohda jyrsijäturvallistaa ilmarakoa. Yleinen rakenne puurunkoisissa taloissa tiiliverhoilulla on runko-ilmarako-tiili. Usein, mutta ei ehkä aina, ilmarako on varustettu eristyksellä. Olen mielessäni lukenut joskus jossain, että minun ilmarako oli muurarin tuumat, kun muurarin piti saada hieman sormitilaa
6 vastausta · 3,9k lukukertaa
·
trähandtag
trähandtag: Miten meni, tuliko halkeamia!
17 vastausta · 14,6k lukukertaa
N
nochl: [citat] Jos olet huolissasi hajusta itse tretexissä, niin ota se pois. Kerran oikaisin ja laitoin puulattian vanhan liimatun maton päälle, ja nyt minulla on hajua siitä matosta huoneessa, joka häiritsee minua päivittäin. Meidän tretex oli vain noin 2cm, joten eristyksessä se tuskin tekee mitään isoa eroa.
13 vastausta · 2,9k lukukertaa
MarkusTe
MarkusTe: [citat] Kiitos! Haha!
·
MarkusTe
·
tio_Pepe
tio_Pepe: [citat] Kalkinpoistaja
8 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
tio_Pepe
8 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.