Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
JanneKing: Hei! Olen rakentamassa konehallia Lövångerilta. Ainoa asia, joka ei sisälly pakettiin, on teräspalkki, joka tarvitaan portin yläpuolelle pitkällä sivulla. Tarvitsen apua ymmärtääkseni, mitä palkkia voin käyttää, valitettavasti he ovat lomalla, joten haen vastauksia täältä. Olen yrittänyt lukea eri keskusteluja ymmärtääkseni tarpeeni, mutta en ole tullut viisaammaksi. Portin
Oldboy: Siten minulla on myös tietyissä paikoissa. Se johtuu huonosti säilytetyistä gipsskivor, minun tapauksessani. Täällä gipsskivor on säilytetty lämmittämättömissä tiloissa ja riittämättömällä tuella/alustalla, niin että ne ovat hieman käpristyneet. Etu on, että se on helpompaa löytää missä seinän tukipuut ovat. :):rolleyes::(
tobee: Meillä on vanha (1974) autotalli kooltaan 3.5x7.2m, jossa aiemmat omistajat ovat rakentaneet toisen yhtä suuren uudemman (2002) autotallin suoraan sen viereen. Ja tehneet harjakaton molempien autotallien päälle. Olen nyt avannut vanhan autotallin julkisivun tarkoituksenani tehdä pieni aukko, noin 3,5 metriä. Koska harjakatto nyt kantaa lumen, ei vanhan autotallin sisäseinän tarvitse
tensiden: Pidän yllä olevaa vastausta hyvänä, siinä on hyviä linkkejä luettavaksi. Meillä on ollut kellari ja nyt on ryömintätila. Kellarin kanssa meillä oli jatkuva huoli kosteusriskistä taloon, ja meidän piti piikata auki vaihtamaan viemäri. Nyt kun meillä on ryömintätila, LVI-työt ovat olleet melko sujuvia, koska kaikki putket ovat saavutettavissa alapuolelta. Meillä on
snowjim: Valitsin purkaa kaiken ja kävi ilmi, että pohjalla oleva sääntö oli täysin lahonnut. Kun siihen painettiin meisseliä, siitä tuli vettä. Nyt aiotaan laittaa uusi kyllästetty reglel perustushuovan päälle, jotta se toivottavasti kestää paremmin. Aion myös käyttää kyllästettyä puuta itse seinärakenteessa, jotta olisin varovainen.
snowjim: Todennäköisesti käytetään uudelleen ne kulmaraudat, jotka edellinen sääntö oli asentanut. Syllpappin ollessa kyseessä riittää, että se asetetaan itse säännön alle, vai haluaako sen menevän myös hieman ylöspäin sivuilta?
Isakare: Sinun ei tarvitse edes ruuvata, voit niitata kiinni säännöt aivan kuten teräs/teräs. Punnitse sääntö ja napauta jotain esinettä, niin teräsläppä taittuu puuhun, esim. ristipäämeisseli. Levyjä pitävät kaiken paikallaan sitten kun saat ne paikalleen.
b8q: Täytyy olla joku murskain tai kuorma-autokeskus lähelläsi, ja sepelimurske 8/16 onhan yksi yleisimmistä. Etsi vähän lisää. Sepeliä ei yleensä osteta rakennustavaratalosta. Itse voin valita ottaa oman peräkärryn ja kuormata sen lähimmältä kalliomurskaimelta, tai tilata kotiinkuljetus kuorma-autolla (kun kyseessä on suuret määrät) kuorma-autokeskuksesta.
HenkeNord: Tukimuurien rakentaminen vaikuttaa olevan sekä kallista, raskasta että laajamittaista. Miksei rakenneta L-tukea painekyllästetystä puusta (NTR/A)? Sen pitäisi kestää maassa monien vuosien ajan. Ajattelen rakennetta, jossa on 45x170 lankkuja L-muodossa ja useita vinotukia vahvistamassa rakennetta.
jal2018: Aion rakentaa puusta pergolan (noin 2x2x2 metriä), johon ajattelimme ripustaa kaksipaikkaisen keinu-/riippukeinun yhteen palkkiin, tehty yksinkertainen luonnos sketchup-ohjelmassa. Tarvitsen vinkkejä puutavaran mitoista ja rakenteesta saadakseni sen vakaaksi. [bild]
Al Yasso: Hei. Ajattelen kellarin remontointia, mutta olen vähän epävarma eräästä seinästä. Seinä on silloisen saunan ja pesutuvan välissä, seinä on 9 cm paksu ja on sinibetonista. Harkitsen, pitäisikö palkata suunnittelija. Suosittelisitko jotakuta Tukholman alueelta? Kiitollinen vastauksesta.
RolfH: Esimerkiksi Folksam tekee yhteistyötä Anticimexin kanssa, jolla on sekä rakennusneuvontaa (rakennusinsinöörin kanssa) että suorittaa tarkastuksen osana suurta kotivakuutusta. Hankin vakuutuksen Folksamilta, kun ostin talon kesäkuussa ja sain tänään kirjeen vakuutuksen tarkastuksesta. Soitin rakennusneuvontaan kesäkuussa toisessa asiassa ja se toimi erinomaisesti. Voit myös ottaa
witten: [citat] Ei merkittävästi, ja ehdottomasti ei askelääneen. Lue puuoppaasta akustiikasta puupalkiston osalta, se on vinkki.
0lle: Liimasin pl400:lla tai jos se oli rakennusliike Maxin oma. Näyttää toimivan.
Nyrostad: Samaa mieltä edellisen puhujan kanssa, mutta olen samaa mieltä siitä, että ainakin pintakerros näyttää masoniitilta tai joltakin vastaavalta. Joten vain tyhmä kysymys varmistukseksi: Oletko varma, että se on sitä, mitä seinämateriaali on alla?
ilTotti: Hei Meillä on terassi, jonka koko on 8m x 3,5m (leveys x syvyys), jossa koko terassin yllä on kattava katto. Kattoa kannattelee 4 puupilaria, jotka ovat "leveän puolen" uloimpana. Valitettavasti nämä täytyy vaihtaa vanhenemisen/kosteuden vuoksi, ja koska puu on alkanut heikentyä. Suunnitelmana on järjestää muutamia ruuvitukia tilapäisiksi pilareiksi ja korvata puupilarit yksi
Gukken: Onko oikeastaan niin outoa, että seinän yläpuolella on glesen? Se on kai helpoin tapa kiinnittää seinä ylhäältä? Se tuskin on kantava, jos glesen on päällä. Käytä rohkeasti tigersåg. Jos olet vielä epävarma, ota yhteyttä en konstruktör.
Gukken: Laittaisin palan pahvia kynnyksen alle, joka menee kohti kattoa. Sitten nostaisin kynnystä hieman ja täyttäisin sauman kynnyksen ja pahvin välillä. Näin teemme usein parvekkeen ovien kanssa uudistuotannossa. Onko kynnyksessä uraa ulkoiselle kynnyslevylle? Siinä tapauksessa sellainen tulisi asentaa myös.
jajjemen: Kuvassa olevissa puomeissa näyttää olevan puristusliitäntä burtonputkelle, onko kellään tietoa, mihin telineeseen näitä puomeja käytettiin ja kuka oli valmistaja?
myrstack: Jos sinulla on sauma lähellä dosan ja näyttää olevan riittävästi väliä, yritä saada pieni kamera tai peili ja katso, miltä siellä saumassa näyttää. Löydätkö mitään kiinnikkeitä tai pientä muovipalaa siellä koolauksessa tai alakattopinnassa, joka olisi irronnut. Toinen tilanne on, että näet ohuen naulan, joka törröttää aikaan ostamiseksi voit myös tukea kattoa ja
Robin_Andersson: Ok 90x315 kuulostaa karkealta ja myös 45x220? Parvekkeella, jota olen käyttänyt useita vuosia, palkki pylväiden välissä, johon kantopuu kiinnittyi, oli 45x195 ja kantopuu 45x145 (maksimi jänneväli 60cc:llä on 2,3m) Luulisi, ettei tule paljon raskaammaksi tiheä parveke kuin painekyllästetty harvaparveke, vai kuinka? Minulla on nimittäin melko ahdasta yläkerran parvekeoven ja
ricebridge: Yksi radikaali idea on itse asiassa kiinnittää kiilat oikealla kulmalla hyllyyn, pari kolme kappaletta riippuen siitä, kuinka leveä kaiutin on, tai kallistaa koko hylly. Sitten kiinnität kaiuttimen kiiloihin/hyllyyn itseliimautuvalla tarranauhalla. Se ei ole ollenkaan niin hullua kuin miltä se saattaa kuulostaa, sitä käytetään jo tänään samankaltaisissa sovelluksissa. On myös
ricebridge: Riippuu täysin siitä, miltä siellä näyttää ja mitkä edellytykset ovat olemassa. Muutamat kuvat tai/ja jokin luonnos siitä, miten olet ajatellut asiaa, auttaisivat.
useless: [citat] Jos aiotte oleskella siellä pidempiä aikoja auringon paistaessa, niin se täytyy eristää. Jos aiotte käyttää sitä vain varastotilana, riittää sopivien lankkujen asettaminen.
Fario: Ei, kaikki ei ollut huonoa, mutta se oli mätää joissakin paikoissa. Se mureni ja näytti huonolta.
HSP: Naulaa reikä uudelleen kiinni Kuvassa näytti olevan ikkuna.... Jos siinä on ikkuna, laita luukku ikkunaan. Tai tee ikkuna avattavaksi ulkoa.
Nötegårdsgubben: Samaan aikaan, kuinka paljon kuormitusta siitä oikeastaan tulee? Onko se joitakin neliösenttimetrejä kosketuspintaa per clip ja sinulla on yksi puolimetriä kohti, niin se varmasti riittää. PL400 tarttuu lähes kaikkiin pintoihin...