2 888 lukukertaa ·
8 vastausta
3k lukukertaa
8 vastausta
Vanha talo asentaa OSB+kipsi
Moi! Minulla on 75 neliön alakerta, joka on vanha ja haisee pahalta, edellinen omistaja poltti siellä.
Kaikki sähköt ovat myös pintavetona, ja ajattelin vetää ne seinien sisään, koska kaikki pinnat pitää uusia hajun takia.
Koska kipsilevy ja vastaavat maksavat 20 000 kruunua 75 neliölle, mutta se on paljon ylimääräistä työtä, mutta kuitenkin haha. Ja saan käsityksen talon rakenteesta ja kunnosta. Joten pidän sitä edullisena ja mahdollisesti helpompana, koska sähköt pitäisi joka tapauksessa vetää seinien sisään purkamalla vanhoihin runkoihin asti ja vain asentamalla OSB + kipsilevy.
Kuulostaako järkevältä idealta? Nykyään seinissä on tapetti lastulevyn/tretexin päällä.
Mutta mietin, mitä tehdä vanhoilla ovenkarmilla? En halua vaihtaa niitä mielelläni. Koska seinät tulevat olemaan kaksinkertaisen paksut verrattuna nykyiseen.
Talo on vuodelta -46.
Kaikki sähköt ovat myös pintavetona, ja ajattelin vetää ne seinien sisään, koska kaikki pinnat pitää uusia hajun takia.
Koska kipsilevy ja vastaavat maksavat 20 000 kruunua 75 neliölle, mutta se on paljon ylimääräistä työtä, mutta kuitenkin haha. Ja saan käsityksen talon rakenteesta ja kunnosta. Joten pidän sitä edullisena ja mahdollisesti helpompana, koska sähköt pitäisi joka tapauksessa vetää seinien sisään purkamalla vanhoihin runkoihin asti ja vain asentamalla OSB + kipsilevy.
Kuulostaako järkevältä idealta? Nykyään seinissä on tapetti lastulevyn/tretexin päällä.
Mutta mietin, mitä tehdä vanhoilla ovenkarmilla? En halua vaihtaa niitä mielelläni. Koska seinät tulevat olemaan kaksinkertaisen paksut verrattuna nykyiseen.
Talo on vuodelta -46.
En ole mikään asiantuntija, mutta jos talo on vuodelta -46, niin sisäseinien pitäisi olla vähintään verhottu ponttilaudalla. Siinä tapauksessa OSB on melko tarpeetonta. Jos kyseessä ovat myös ulkoseinät, niin ne voivat arvattavasti olla pystylaudasta tehtyjä. Poista pintakerros ja vedä/sijoita sähköjohdot seiniin ja päällystä ne kipsillä. Jos tarkastelet perusteellisemmin, en usko, että kaikki listat sopivat tänään erittäin hyvin yhteen, joten en usko sen olevan suurempi ongelma.
Tuskin seinät ovat eristettyjä. Todennäköisesti sinulla on 70 mm koolaukset, joissa on pontatut laudat. Ulkopuolella on varmaan tapetoitu tretex-levy.T Timbuktu sanoi:
Huomaat sen kyllä heti, kun alat purkaa.
Okei ja sittenhän OSB on turha, jolloin kipsilevy voidaan asentaa suoraan, kun tretex on poistettu. Vai onko se väärin?
Tietysti huomaan sen, mutta yritän laatia kustannusbudjetin ennen kuin puran koko alakerran.
Tietysti huomaan sen, mutta yritän laatia kustannusbudjetin ennen kuin puran koko alakerran.
Se pitäisi ehdottomasti onnistua. Se voi olla hieman epätasainen, mutta tuskin niin paljon, ettei kipsilevyä voi kiinnittää suoraan.T Timbuktu sanoi:
Sitten mietin myös, oletko laskenut vähän väärin. 75 neliömetriä kipsiä ja OSB:tä ei pitäisi maksaa enempää kuin noin 7-8k, josta kipsi on vain kolmasosan.
Aha okei mutta jos reglar från träväggen ja eristää, tuleeko se väärin niin vanhassa talossa?
75 neliömetriä on lattiapinta-ala. Loput olen laskenut seinien mittojen mukaan ja ottanut hieman lisätilaa, sekä laskenut mukaan ruuvit ja vähän tasoitetta.
75 neliömetriä on lattiapinta-ala. Loput olen laskenut seinien mittojen mukaan ja ottanut hieman lisätilaa, sekä laskenut mukaan ruuvit ja vähän tasoitetta.
Puhummeko edelleen sisäseinistä, koska se ei vaikuta mihinkään, mutta olisin ennemmin avannut yhden puolen ja eristänyt lankkujen välistä ja sitten laittanut OSB+kipsilevy toiselle puolelle.T Timbuktu sanoi:
Ok, se selittää asian.
P
pathal
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 202 viestiä
pathal
Omatoimirakentaja
- Stockholm
- 202 viestiä
Revi. Jälkikäteen tulet pitämään kaikesta uudesta. Vaihda myös ovet ja karmit. Tylsä kulu nyt. Maksaa itsensä takaisin pitkällä aikavälillä, sekä taloudellisesti että henkilökohtaisen tunteen kannalta.
Klikkaa tästä vastataksesi