Grunt sanoi:
Minulla on talo vuodelta 1970, jossa paneelin päätypinta (suoraan sahattu) ei ole koskaan maalattu. Vasta nyt julkisivu on alkanut huonontua.
Kun vaihdan julkisivun, en varmaan huolehdi siitä, onko se viistosahattu vai ei,
kun maalaan päätypinnan, julkisivu kestää todennäköisesti minun aikani...
Painekyllästetty?

Don Tom sanoi:
Painekyllästettyä?
Ei.

D Don_Tom sanoi:
Joka tapauksessa, meidän ei ole väärinleikattu ja tulee siis pysymään sellaisena. Eli suora. Toivottavasti voin palata asiaan seitsemän-kahdeksan vuoden kuluttua raportilla.?
No niin. Nyt on aika palata asiaan! ;-D

• Tykkään
nino ja 1 muu
  • Laddar…
Onko se vielä 17 astetta?:D Nyt on kulunut muutama vuosi, joten on aika arvioida tuloksia.

Yksi haitta vinoleikkauksessa on, että esillä olevan päätypinnan ala kasvaa.

J JohanN03 sanoi:
Onko se edelleen 17 astetta?:D Nyt on kulunut muutama vuosi, joten on aika arvioida tulosta.

Huono puoli vinoleikkauksessa on, että altistuneen päätypinnan pinta-ala kasvaa.
Vedenpoisto paranee.

Onko kenelläkään pääsyä AMA Hus -asiakirjoihin, onko siellä suosituksia toteutuksesta?

J JohanN03 sanoi:
Onko se vieläkin 17 astetta?:D Nyt on kulunut muutama vuosi, joten on aika arvioida tulos.

Yksi haitta viistämisessä on, että näkyvän pään puun pinta-ala kasvaa.
Maalasin juuri koko talon uudestaan 15-18 vuoden jälkeen ja voin todeta, että 17 on täydellinen kulma.

QED

• Tykkään
JohanN03 ja 1 muu
  • Laddar…
MathiasS MathiasS sanoi:
Maalasin juuri koko talon uudestaan 15-18 vuoden jälkeen ja voin todeta, että 17 on täydellinen kulma.

QED
(y)

Taidan olla erimieltä ja käytän suoraa paneelinpäätyä. Sitten maalattu pellavaöljymaalilla, johon on lisätty kaksoisannos bentsaltensidia. Pyrin ympäristöpalkintoon 2021.

• Tykkään
tergo
  • Laddar…
B
J JohanN03 sanoi:
Onko se edelleen 17 astetta joka pätee?:D Nyt on kulunut muutama vuosi, joten on aika arvioida tuloksia.

Yksi haittapuoli viistoon leikkaamisessa on, että altistuneen päätypinnan alue suurenee.
käytän 15 astetta. Annan päiden seistä vähintään muutaman tunnin perusöljyssä.

B
J JohanN03 sanoi:
(y)

Aion olla vastarannan kiiski ja valita suorat panelipäät. Sitten maalataan keittomaalilla johon on lisätty kaksinkertainen määrä bentsaltensidiä. Tavoitteenani on ympäristöpalkinto 2021.
Kuinka paljon sekoitat maaliin? Toimiiko se akrylaattimaaleissa? Minulla on yksi pullo...

Minulla ei ole kokemusta pidemmältä ajalta kuin noin 6 vuotta, mutta väri on kuin uusi. Se on akrylaatti. Ohjeen mukaan on 2,5 ml/litra maalia. Käytän kaksinkertaista määrää.

Edit: syy kaksinkertaiseen annokseen on se, että voi olla vaikeaa sekoittaa tasaisesti. Käytän yleensä sellaista lasten lääkintäruiskua. Tiputtelen samalla kun sekoitan.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.