H
hapazard: [citat] Joo, se on varmaan väärin. Mutta siinä sanotaan myös, ettei se kovetu läpi, joten voi olla, että se tarttuu yhteen ja kiinnittyy jo ennen kuivumista.
10 vastausta · 2,2k lukukertaa
T
TechChad: Jos sitä ei vastoin odotuksia voi pakottaa, voi listan takapuolelta vuolla materiaalia pois siihen asti, missä taivutus on. Se ei tule näkymään lopputuloksessa.
4 vastausta · 2,2k lukukertaa
·
J
justusandersson: Se käy hyvin, jos käytät liimapuupalkeja tai vastaavaa materiaalia (kertopalkit/masonitpalkit) oikeilla mitoilla ottaen huomioon lumikuorma ja jänneväli. Tuki jalka alemmassa osassa voi kutistaa mittoja. Se riippuu siitä, miltä poikkileikkaus näyttää.
1 vastaus · 1,7k lukukertaa
K
Karlsson85: Minulla on käytännössä mahdoton projekti edessäni. Aion laittaa porraskäytävän kellariin kuntoon ja ajattelin eristää ja verhoilla yläpuolisen portaan. Olen yrittänyt selvittää, miten voisin tehdä tämän parhaiten, mutta olen jäänyt jumiin. Toisella puolella portaita on jännepalkkeja, joihin voisi kiinnittää kattopaneelin, mutta toisella puolella ei ole mitään
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
AXS
AXS: [citat] Samaa mieltä, pidän essveä parempana, mitä tulee laukkuun. Minulla se on työpajassa ja otan mukaan ruuvin tai laatikon laukusta. Ruuvi on hyvä, ei ongelmia ollenkaan. Olen myös ostanut pressukankaan ja palkkikengät.
17 vastausta · 5,6k lukukertaa
·
L
lob: Olen samaa mieltä JAsnabben kanssa, mutta käytän näitä ruuveja, jos aion kiinnittää jotain todella raskasta. [bild] Muuten käytän tavallista ruuvia ja plugia. Aloitan pienellä poralla ja sitten ”oikean” kokoisella. Minun kellarissani on valitettavasti käytetty sekä kevytsoraa että tiheään raudoitusta, joten reiän poraaminen SEINÄN LÄPI on todella uhkapeliä.....
4 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
G
Gustav_Saltarö: Suuri kiitos avusta!
11 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
Mazen
Mazen: Poraa kvistisahalla/sylinteriporalla sopivassa koossaan ja poista mahdolliset nurkat talttalla. https://www.biltema.se/verktyg/borr/traborr/cylinderborr-2000016848 (Tarkoitan tällaista kahvaa.) https://www.byggmax.se/luckhandtag-habo-1129-krom-p7210136?gclid=EAIaIQobChMIiYLC4-L37QIV0QJ7Ch0H_gVLEAQYAiABEgJaafD_BwE
1 vastaus · 2,8k lukukertaa
Farkan13
Farkan13: [citat] Kiitos, Kyllä, olen rakentanut kaiken MDF:stä, lukuun ottamatta kaappien runkoja, jotka ovat melamiinista. [citat] Kiitos! Seinä takana on äskettäin levytetty, joten päätin maalata kirjahyllyn samalla värillä kuin kipsi, joten minulla ei ole taustalevyjä kirjahyllyssä. [citat] Tuhannet kiitokset, kirjahyllyn takana on tavallinen puuseinä, joten porasin vain sopivan reiän
8 vastausta · 17,2k lukukertaa
·
J
jansen: Ok, kiitos sydämellisesti avustasi! Aion antaa snickare suorittaa työvaiheen, kun sen aika koittaa.
6 vastausta · 3,5k lukukertaa
·
Hojte
Hojte: Vain ajaa pitkiä ruuveja (y),
3 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
J
justusandersson: Se riippuu siitä, kuinka kätevä olet. Liimapuiset tai teräspilarit käyvät hyvin. Myös rakennuspuu, kuten 45x145 C 24, sopii hyvin, jos voit kiinnittää sen kunnolla heikossa suunnassa.
9 vastausta · 4,3k lukukertaa
·
T
TeknikStefan: Aggregaatti säädetään tarpeen mukaan ylemmässä järjestelmässä, jossa on laukaisimia kosteudelle/lämpötilalle/CO2:lle. Mutta joo, olet oikeassa. Kaikkia osia korjaamorakennuksessa ei voi puolustaa puhtaasti taloudellisesti ;)
4 vastausta · 2,4k lukukertaa
Andreas_kalmar
Andreas_kalmar: Ehkä vähän liian työn raskauttama...
59 vastausta · 21,6k lukukertaa
·
F
fredj721: Hei, Minulla on uima-allastalo, joka saatiin kosteudenkestäväksi, mutta ei "ilmatiiviiksi" juuri ennen syksyn tuloa. Nyt se on ollut kylmillään muutaman viikon, ja sää on ollut melko kostea. Ajattelin eristää ja työskennellä sisäpuolella nyt kylmempien kuukausien aikana, mutta pohdin, miten minun pitäisi toimia lämmityksen kanssa. Koska ilma on ollut melko kosteaa, talossa on jonkin
0 vastausta · 727 lukukertaa
J
jansen: Hei! Olen ajatellut tehdä olohuoneen ja keittiön välisestä aukosta suuremman. Nykyinen aukko on 1800mm ja haluaisin suurentaa sen 2400-2500mm. Asun Nordkalotthus-talossa (Norrlandissa) rakennettu vuonna 1980. Itse seinä on rakennettu kaksinkertaisilla 45x70 lankuilla cc 60. Jänneväli on 8000mm. Kysynkin, onko seinä kantava ja minkä kokoista palkkia tarvitsen siinä tapauksessa.
0 vastausta · 798 lukukertaa
·
T
talonmas: Vinkkejä tuleville kotinikkareille, joilla on metallikiinnityksiä: Yksinkertainen jääkaappimagneetti on erittäin halpa ja helppo runkotunnistin :)
33 vastausta · 48,1k lukukertaa
·
Grizzlybjörnen123
Grizzlybjörnen123: Minulla on 170 mm Paroc kivivillaa. Koska minulla ei ole lattiakaivoa autotallissa, rakensin koko autotallin 195x195x590 mm leca-kivistä.
6 vastausta · 4,1k lukukertaa
Williamkarl
Williamkarl: Heippa! olen googlaillut hiukan ja algoritmit johtavat minut aivan vääriin asioihin. Joten pahoittelut, jos tätä aihetta on jo käsitelty. joo, asia on niin, että olen hankkinut seinäpistorasioita, jotka vaativat backboxin englantilaisen standardin mukaan. Eli ne ovat suorakaiteen muotoisia. kaikki asunnon seinät koostuvat rappauksesta ja tiilestä. Haluaisin kokeilla tätä itse.
0 vastausta · 1,8k lukukertaa
S
Suomela: [citat] Kiitos!
8 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
S
8 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
C
Cpt_NoPants: Kävin Bauhausissa ja huomasin, että heillä oli rustiikkisia tammi hyllylevyjä, joissa on sahatut reunat. Sain todella innostuksen käyttää niitä sekä keittiöhyllyinä että ehkä sohvapöytänä, mutta olen hieman huolissani kosteusprosentista ja riskistä, että ne menevät ajan myötä kieroon. Onko kukaan ehtinyt kokeilla niitä ja voisi jakaa kokemuksiaan?
0 vastausta · 2,9k lukukertaa
13th Marine
13th Marine: En ole kokeillut lättbetongskruv. Mutta kun minulla on ollut vaikeuksia saada pluggen kiinnittymään kivimateriaaliin, olen usein täyttänyt sen husfix:llä ja sitten painanut pluggen sisään. Anna kovettua ja ruuvaa sisään skruven.
4 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
Bybe
Bybe: [citat] Mahtavaa! Nyt minulla on joitakin vaihtoehtoja. Kiitos avusta :)
6 vastausta · 1,7k lukukertaa
·
M
Marijairena: [citat] Mieluiten haluan vain kaakelin kaappien ja tuulettimen tasolle ja sitten maalatun pinnan ylös, mutta aion miettiä sitä vielä. Pinta-ala ei ole kovin suuri tuulettimen takana. Pelkään muuten, että kokonaan kaakeloitu seinä voi antaa jonkin verran "sekavan" ilmeen. Se tietenkin riippuu siitä, miltä keittiö muuten näyttää. Mutta voin olla väärässä. Kaakelin asentaminen ihan
7 vastausta · 1,0k lukukertaa
J
justusandersson: Hei Olle ja tervetuloa Byggahus-foorumille! Valitettavasti näillä edellytyksillä ei saada hyvää rappua. Rappujen maksimipituus on liian lyhyt, jotta se antaisi hyvät askelsuhteet ja kaltevuuden annetulla korkeudella. Kävelylinjan rappupituuden tulisi olla 3,2 metriä. Parasta olisi, jos voisit näyttää pohjapiirustuksen alemmasta kerroksesta sekä poikkileikkauksen rappukäytävän
2 vastausta · 885 lukukertaa
O
olofh: Liimapuuta 66x315 löytyy usein varastosta. Olen itse katsellut sitä käytettäväksi siksak-puun tukena.
10 vastausta · 4,3k lukukertaa
·
J
J Vos: https://www.denbraven.com/en/products/technologies/fillers/zwaluw-plasterboard-filler/
1 vastaus · 5,2k lukukertaa
S
Stuff: [citat] Tavallinen Putsbruk C Byggmaxista on minun kellarini seinillä, ja se on pysynyt siinä ainakin 7-8 vuotta. Varmistin, että kastelen olemassa olevan rappauksen kunnolla ennen uuden laittamista, jotta se saisi hyvän otteen. Sen jälkeen kastelin rappauksen uudestaan jonkin päivän jälkeen, jotta se ei kuivuisi liian nopeasti ja halkeaisi.
4 vastausta · 9,4k lukukertaa
·
K
KVS630: Hei, minulla on sama kysymys. Aion rakentaa autotallin mexitegel-seinää vasten. Kuitenkin siitä tulee luultavasti täysin erillinen, mutta ajattelin pitää mexitegel-seinän osana, koska muuten sen purkaminen olisi liian suuri työ. Mutta mitä pitäisi ottaa huomioon ja miten ratkaistaan ​​ilmanvaihto ja seinän kuivatusta, kun se lämpenee?
11 vastausta · 6,1k lukukertaa
·
S
Snappahaneklanen: Odotukset lopputuloksesta määrittävät vähän, mikä menetelmä on paras. En usko, että on kovin hyvä idea ostaa kokonainen palkki, sekä sen suhteen, että se on kalliimpaa kuin tarpeellista, että koska palkki on aika painava, täytyy rakentaa pylväitä joiden päälle se voidaan laittaa, tai sitten täytyy olla jotain tukevampaa mihin se voidaan ruuvata kiinni. Jos haluatte sileän ja
12 vastausta · 4,1k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.